Kirurger fra Johns Saltvand - Final update
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Kirurger fra Johns Saltvand - Final update
Fik mig sgu en
lhttp://dk.reeflex.net/tiere/541_Acanthurus_lineatus.htm
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Acanthurus_lineatus
hos John idag. Havde ellers svoret at jeg ikke ville bruge penge på sådan en da den er så svær at acclimatisere..
Er der nogen har som holder et eksemplar ud over Brian??
Alle kirurger hos Johns saltvand, frit valg 250 kr - så er det svært at sige nej til en lineatus på 12-13 cm, tyk og fed, uden pletter og den åd frosne artemia og alger i tanken...
Zimba købte en super flot hvidbrystet uden en eneste plet... Den åd også.
Satte min lineatus i refugiet da der er en del alger. 3 min så var den oppe og slås med den scopas som også bor der i øjeblikket... Snak om anti-stresset fisk. Nu håber jeg så bare den klarer det de næste par dage og æder nori el. tørfoder.
Har startet mit 39 watt UV op igen..
lhttp://dk.reeflex.net/tiere/541_Acanthurus_lineatus.htm
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Acanthurus_lineatus
hos John idag. Havde ellers svoret at jeg ikke ville bruge penge på sådan en da den er så svær at acclimatisere..
Er der nogen har som holder et eksemplar ud over Brian??
Alle kirurger hos Johns saltvand, frit valg 250 kr - så er det svært at sige nej til en lineatus på 12-13 cm, tyk og fed, uden pletter og den åd frosne artemia og alger i tanken...
Satte min lineatus i refugiet da der er en del alger. 3 min så var den oppe og slås med den scopas som også bor der i øjeblikket... Snak om anti-stresset fisk. Nu håber jeg så bare den klarer det de næste par dage og æder nori el. tørfoder.
Har startet mit 39 watt UV op igen..
Senest rettet af nielsk man 13. jul 2009 10:12, rettet i alt 1 gang.
SPS : Stability provides succes
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: Kirurger fra Johns Saltvand..
Jeg fik jo min som 3 ejer så kan ikke dele viden men den er en super bølle. Min tæver andre fisk fra den står op til den går i seng igen. Uden at vide det vil jeg tro at den også stå op et par gange om natten og tæver lidt fisk 
Så tro ikke at det går over, men hvis du får den til at spise så skal den nok klare det. Den kræver plads og nok af legekammerater og det har du også.

Så tro ikke at det går over, men hvis du får den til at spise så skal den nok klare det. Den kræver plads og nok af legekammerater og det har du også.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Reactions:
- 19
Det lyder som en hyggelig fætter - troede den ry var lidt overdrevet... Håber min er lidt mere fredeligBrian skrev:Jeg fik jo min som 3 ejer så kan ikke dele viden men den er en super bølle. Min tæver andre fisk fra den står op til den går i seng igen. Uden at vide det vil jeg tro at den også stå op et par gange om natten og tæver lidt fisk

Men den er godtnok super flot..
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Jeg har også en..
fik den som hel lille, ca 4cm og nu er den ca 10cm... syntes ikke den er speciel svær, men så igen kan jo være heldig. Det er dog en bølle, men den bliver sat godt på plads af min sohal her. Det er dog en super fed, og meget aktiv fisk, så vil ikke undvære den.
fik den som hel lille, ca 4cm og nu er den ca 10cm... syntes ikke den er speciel svær, men så igen kan jo være heldig. Det er dog en bølle, men den bliver sat godt på plads af min sohal her. Det er dog en super fed, og meget aktiv fisk, så vil ikke undvære den.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Ja men oftes ser vi så også at de stopper når de bliver flyttetnielsk skrev:
-
- Reactions:
- 19
Så åd min lineatus også tørfoder !!! Sjov fætter, den svømmer meget mere i ryk i forhold til de andre. Den er vist også blevet nogenlunde venner med den scopas den deler tank med...
Zimbas hvidbrystede havde det også super igår i sin nye 800 L tank.
Zimbas hvidbrystede havde det også super igår i sin nye 800 L tank.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Reactions:
- 19
Ja nu er den så med pletter, men har lige ædt for 4. gang idag. Karls hvidbrystede æder alt...
Utroligt hvis 2 svære begge klarer den..
Utroligt hvis 2 svære begge klarer den..
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Nogen der ved om John snart får koraller hjem, har ikke besøgt ham i flere år men det kunne jo være man skulle tage turen en dag. Står bare ikke lige og mangler fisk !!
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Jeg skal prøve at høre ham, jeg snakker tit med John.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
-
- Reactions:
- 19
Han får vist en ny senings fisk til næste lørdag. Han havde også bestilt nogle vildtfangede koraller men de skulle vist først komme senere..
-
- Reactions:
- 19
Re: Kirurger fra Johns Saltvand - Final update
Så kommer der lige en endelig update. Min lineatus gik i refugiet på 120 L i 20 dage og åd stort set alt. Den blev fine venner med den scopas som var der i forvejen. Begge fisk røg op i hovedtanken for 4 dage siden, det er gået over alt for ventninger.
Den hvidbrystede som Zimba købte er desværre død, den så ellers kanon godt ud. Han har så købt en naso elegans hos John i stedet og den har det vist super fint.
De acanthurus kirurger er ofte nogle svære fisk..
Den hvidbrystede som Zimba købte er desværre død, den så ellers kanon godt ud. Han har så købt en naso elegans hos John i stedet og den har det vist super fint.
De acanthurus kirurger er ofte nogle svære fisk..