MØG!! Deltec APF600 ødelagt
MØG!! Deltec APF600 ødelagt
Hej.
Modtog idag en Deltec APF600 som jeg havde købt brugt.. skiller den af for at rense den.. fik den endelig flot igen og skiller den ved siden af mig uden motor og uden motor er der uligevægt så den vælter og acryl røret revner og står lidt åben!! jeg blev pænt sur men har nu prøvet at give det et godt lag tangit og har presset det sammen med strips.. nogen der ved om sådan noget kan holde??
Der er vel ik noget der har en APF600 stående med deffekt motor eller lign i vil sælge billigt vel?
MVH
Modtog idag en Deltec APF600 som jeg havde købt brugt.. skiller den af for at rense den.. fik den endelig flot igen og skiller den ved siden af mig uden motor og uden motor er der uligevægt så den vælter og acryl røret revner og står lidt åben!! jeg blev pænt sur men har nu prøvet at give det et godt lag tangit og har presset det sammen med strips.. nogen der ved om sådan noget kan holde??
Der er vel ik noget der har en APF600 stående med deffekt motor eller lign i vil sælge billigt vel?
MVH
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Re: MØG!! Deltec APF600 ødelagt
Hvis det ikke er "extruded" akryl, hvilket jeg tvivler staerks paa at Deltec kunne finde paa at bruge, saa skulle der vaere helt fine chancer for at lime revnen med akryl lim og faa et 100% fiks.
Jeg ved ikke saa meget om teknikken bag akryl arbejde men ved at det kan lykkedes
Det er en alt for go skummer til bare at kaste bort hvis den kan fikses!
Jeg ved ikke saa meget om teknikken bag akryl arbejde men ved at det kan lykkedes

Det er en alt for go skummer til bare at kaste bort hvis den kan fikses!

- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Øv hvor surt..
Jeg ville prøve med et par af de lange strips: give revnen lidt silikone og spænde røret sammen med strips.
Jeg ville prøve med et par af de lange strips: give revnen lidt silikone og spænde røret sammen med strips.
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
hvis røret er af acryl så ville jeg helt klart give det noget acryllim.. tangit er til pvc og silikone holder ikke i længden på acryl, og gino har skummeren hængende udenpå akvariet så der skal helst ikke være nogen utæthed der..
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Øv hvor nitten.
Jeg har tidligere limet acryl fiske fælder med acetone og det holder og giver en limning man stort set ikke kan se

Jeg har tidligere limet acryl fiske fælder med acetone og det holder og giver en limning man stort set ikke kan se

Mvh Michael
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Kontakt:
Acrifix 192 lim - det holder !!
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Kontakt:
26Kr for en tupe som indeholder mere end rigeligt !!Brian skrev:Acrifix 192 lim - det holder !!
http://www.nordiskplast.dk/shop/shop/pr ... =0&Lang=da
Mvh
Brian
[/center]
Brian

Kan man uden problemer handle hos Nordisk Plast som privat?Brian skrev:26Kr for en tupe som indeholder mere end rigeligt !!Brian skrev:Acrifix 192 lim - det holder !!
http://www.nordiskplast.dk/shop/shop/pr ... =0&Lang=da
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
http://www.nordiskplast.dk/shop/shop/pr ... =0&lang=da
tilsyneladende ikke
"Der sælges udelukkende til momsregistrerede virksomheder. "
tilsyneladende ikke
"Der sælges udelukkende til momsregistrerede virksomheder. "
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Hej igen..
Med det samme det skete blev jeg bare sur og limede den med tangit og det lader til at tørre ok og at binde! men det er ikk sten hårdt men det kan være efter det døgn tangit skriver at det bliver mere hårdt og gennemhærdet!
Ja jeg håber og beder til at den er tæt nu og holder!! kunne epoxy ikk også have været brugt?
tak for alle jeres svar.
MVH
Med det samme det skete blev jeg bare sur og limede den med tangit og det lader til at tørre ok og at binde! men det er ikk sten hårdt men det kan være efter det døgn tangit skriver at det bliver mere hårdt og gennemhærdet!
Ja jeg håber og beder til at den er tæt nu og holder!! kunne epoxy ikk også have været brugt?
tak for alle jeres svar.
MVH
Ja jeg er også lidt nede selvom jeg prøver at lade hver men alt for tiden går bare galt!! ska ikk røre ved noget for tiden!engelquist skrev:Øv hvor surt..
MVH
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
kan den ikke stå i din sump- så sker der jo ikke noget ved at den er en smule utæt...
Bo Engelquist Christiansen
Problemet er at jeg igen sump har:-(engelquist skrev:kan den ikke stå i din sump- så sker der jo ikke noget ved at den er en smule utæt...
Kunne epoxy ikk også bruges at lime med?
MVH
MVH
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare bruger acryl lim som er lavet til formålet så ved du at det holder 100%Gino skrev:Kunne epoxy ikk også bruges at lime med?
MVH
jeg ville ikke turde tage nogen chancer når din skummer hænger på ydresiden af baljen.. det ville være noget kedeligt at komme hjem til 5-10liter saltvand på gulvet
Hej.
Det var i min frustration efter jeg havde ødelagt den jeg ikk tænkte mig om og limede den med tangit.. derfor.-) men har lige bestil acryl lim og giver den noget af det på indersiden.. så tangit på yder og acryllim på inder:-) så håber jeg det holder:-)
MVH
Det var i min frustration efter jeg havde ødelagt den jeg ikk tænkte mig om og limede den med tangit.. derfor.-) men har lige bestil acryl lim og giver den noget af det på indersiden.. så tangit på yder og acryllim på inder:-) så håber jeg det holder:-)
MVH
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Skil den dog ad og lim den ordentlig!! der er kun en måde at lime den på!! DEN RIGTIGE.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Munthe
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Hvidovre/Thailand
Hvor ikke bruge PVC lim ?. det virker meget fint til en Deltec. du skal bare sørge for at det er rent og så giv det lidt med fint sandpapir både ind/udvendigt så der ikke sider noget fedt fra saltvand. Kan lige sige at jeg har prøvet det og det bliv som nyt. 

Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Kan man ikke selv lave acryl lim af acetone og en stump akryl som man opløser i acetonen?
Musikker..Jeg har læst om flere der selv har lavet deres akryllim på den måde.
Steen
Steen
Den er limet og der er et ordentligt lag på så jeg kan ikk lime den om på nogen måde udvendigt.. men kan give den lidt invendigt.-)peder skrev:Skil den dog ad og lim den ordentlig!! der er kun en måde at lime den på!! DEN RIGTIGE.
Mener du: hvorfor ikk bruge PVC lim?? hvis ja så er det netop det jeg har gjort.-) og det hele blev dog renset af med skurersvamp og acetone inden jeg limede med tangit!Munthe skrev:Hvor ikke bruge PVC lim ?. det virker meget fint til en Deltec. du skal bare sørge for at det er rent og så giv det lidt med fint sandpapir både ind/udvendigt så der ikke sider noget fedt fra saltvand. Kan lige sige at jeg har prøvet det og det bliv som nyt.
Men imorgen modtager jeg noget Acrifix 106 som plastsnekeriet anbefalede mig! og så får det lige et tyndt lag invendigt også:-)
Hva limende du dit acryl med?
MVH