saltvandsakvarie uden levende sten.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
spdiving
Reactions:

Re: saltvandsakvarie uden levende sten.

Indlæg af spdiving »

Hvis det er Coral Snow fra korallen-zucht fjerner det ikke Cyano bakterier aflene hvis man gider læse på Zeovit forumet er der flere der har fjernet Cyano bakterier ved at blande Coral Snow + ZeoBac + ZeoZym sammen og lade det trække i 6-8 timmer enden det er kommet i akvariet.
Denne kur skal man fortage over en periode.
Hvis man ønsker at bruge Zeovit fra Korallen-Zucht bør man nok søge hjælp inde på Zeovit forumet da deres produkter er meget konsentreret og kan skade mere end det gavner ved at overdosere.
Der står godt nok på flaskerne hvor meget man skal bruge men de fleste kommer langt mindre i akvariet.

Jeg har selv prøvet denne blanding og vandet bliver totalt klart dagen efter som hvis man havde brugt aktivt kul.

Steen
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Michel sørensen skrev:hej igen. Det der med lego klodser syndes jeg ikke i kan være bekendt. Jeg tager imod råd og ikke dumme kommentare.
Min pointe var bare at forklare hvorfor der er nogle (mig) der giver nogle haarde kommentarer paa vejen. Det var ikke for at nedgoere eller paa anden maade at provokere men for at forklare hvorfor der dukker nogle skrappe kommentarer op.
Hvis jeg sagde noget der ikke faldt i god smag saa er jeg ked af det.
Michel sørensen skrev:jeg ved ikke hvad det er så men da jeg har tilsat coral snow blev det værre og nu er der så kommet nogle lange tråde der er røde lilla mørke og det sidder på en koral og korallen er ikke glad for det. det er en lille polyp sten ret lille. der er nemliog ingen bobler på og det ligner mos
Istedet for de 50% vandskifte med det samme saa tag 15% om dagen de foerste par dage hvor du under vandskiftet suger saa meget slam/cyano/alger ud som muligt. Saa laenge slangen du suger vand med ikke roerer korallerne saa kan du komme helt taet paa dem for at suge alger af dem.

Den sten med "mos" paa kan du tage op og boerste ren med en tandboerste (stenen, ikke korallen). Bare fyld et stort glas op med vand fra akvariet og boerst stenen deri. Naar du er faerdig saa smid vandet ud.
Billede
Nano75
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Nano75 »

Pas på med at tilsætte mere til dit akvarie, det er det kun din forhandler der tjener penge på (han/hun burde ha rådgivet dig meget bedre). Tag det med ro, lav små, men hyppige vandskift, så skal du se at det nok skal blive bedre uden Zeo-dit og Zeo-dat.
Held og lykke med dit akvarie.
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Michel sørensen »

ok gør jeg tak for svarene og det med lego klodserne glemmer vi bare.
819l saltvand!
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

UrbanSage skrev:
Michel sørensen skrev:hej igen. Det der med lego klodser syndes jeg ikke i kan være bekendt. Jeg tager imod råd og ikke dumme kommentare.
Min pointe var bare at forklare hvorfor der er nogle (mig) der giver nogle haarde kommentarer paa vejen. Det var ikke for at nedgoere eller paa anden maade at provokere men for at forklare hvorfor der dukker nogle skrappe kommentarer op.
Hvis jeg sagde noget der ikke faldt i god smag saa er jeg ked af det.
Michel sørensen skrev:jeg ved ikke hvad det er så men da jeg har tilsat coral snow blev det værre og nu er der så kommet nogle lange tråde der er røde lilla mørke og det sidder på en koral og korallen er ikke glad for det. det er en lille polyp sten ret lille. der er nemliog ingen bobler på og det ligner mos
Istedet for de 50% vandskifte med det samme saa tag 15% om dagen de foerste par dage hvor du under vandskiftet suger saa meget slam/cyano/alger ud som muligt. Saa laenge slangen du suger vand med ikke roerer korallerne saa kan du komme helt taet paa dem for at suge alger af dem.

Den sten med "mos" paa kan du tage op og boerste ren med en tandboerste (stenen, ikke korallen). Bare fyld et stort glas op med vand fra akvariet og boerst stenen deri. Naar du er faerdig saa smid vandet ud.

Se det er god stil.-) :K :K

Syntes det er fedt at se de årgange bruge megen af sin fritid på sådanne hobbyer istedet for alt muligt andet skidt.. såsom 10 timers gaming hver dag osv.-)

Det at holde akvarier lærte mig selvi tidlig alder om ansvar og fandt ud af stille og roligt hvordan tingene hang sammen(havde selvfølgeligt lidt inden, da det er levende ting vi hygger med)

Michel prøv at gør som Urban skriver.. så komer det til at spille tror jeg .-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Michel sørensen »

Tak for råd. Jeg har nu skiftet cirka 15% og har skrubbet og suge slim alger og mos af stenene og nu er der ingen slim alger jeg kan se. Nu vil jeg lade det være og kigge på de fisk og koraller jeg har. Tak for alle råd og det er godt at der er lave det her forum så man kan få lidt mod.
819l saltvand!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"