Tunze Aquawind vs. GroTech perfectReef Cool Breeze

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Tunze Aquawind vs. GroTech perfectReef Cool Breeze

Indlæg af Marco R »

Hej,

Har lige et lille spørgmål. Da jeg som mange af jer andre døjer lidt med temperaturen, så vil jeg hører jer, om nogle af jer har erfaringer med nogle af disse?:

Tunze Aquawind: http://www.saltvandsudstyr.dk/shop/tunz ... -511p.html
Grotech 4 faner: http://www.saltvandsudstyr.dk/shop/grot ... -512p.html
Grotech 6 faner: http://www.saltvandsudstyr.dk/shop/grot ... -513p.html

Jeg har læst på nettet, at Tunzen har et meget lavt strømforbrug, og næsten ikke larmer. MEN jeg kan ikke finde ud af, hvor meget henholds Grotech med 4 eller 6 faner bruger i strøm? :? Måske nogen af jer har bedre held?

Mit akvarie er på 250l.. Hvilke af disse vil I ud af jeres holdning mene, er den bedste? :rolleyes:

PS: Har prøvet en bordblæser, meeen der hvor jeg kan stille den, giver den ikke nok, og jeg har altså ikke lyst til at hænge en hylde op for det :beer:

Håber, at I vil hjælpe lidt på vej inden, at jeg bestiller en af dem :biggrin:

Mvh. Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Tunze Aquawind vs. GroTech perfectReef Cool Breeze

Indlæg af mipe »

Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide, hverken Tunze eller GroTech skriver hvad de bruger i strøm.
Den jeg selv har bikset sammen, bruger max. 400mA (kan nemt laves mindre) og effekten er målt til 5 Watt, er helt og aldeles lydløs og så har den kun kostet 1/4 af, hvad de andre koster.
RIMG0087b.jpg
Senest rettet af mipe søn 5. jul 2009 09:28, rettet i alt 1 gang.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

jeg har tunze's aquawind. på det laveste niveau siger den ikke særlig meget (kan dog høres, men ikke til gene her i huset). På højeste niveau kan den helt sikkert høres.

På det laveste niveau har den kunne holde mit 468 liters med total vandvolumen på omkring 620 liter på 28 - 28,5 grad. Dette er i mine øjne ganske acceptabelt. Jeg har ikke prøvet at give den gas på højeste niveau for at se hvad jeg så kunne komme ned på.

Da den havde kørt en hel nat på lavt blus vågnede jeg til en balje på 25 grader.

Er ganske tilfreds med den.
... intet vand i stuen for tiden ...
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Hej.

Jeg havde købt en Grotech med 6 blæsere men de er meget små.. den jeg havde købt havde så en felj så når den havde slukket og sku tænden igen startede kun de 3 eller 4 af dem.. de andre sku jeg skubbe med hænderne men så ringede jeg til Dan fra saltvandsudstyr(han havde den på lager) og forklarede problemet og jeg spurgte om jeg kunne få den byttet til en Tunze og det var igen problem så det var en god service:-)
Så jeg venter på at få min tunze der mandag og så ska jeg fortælle om tunzen er kraftigere/bedre.

Strømforsygningen til den med 6 faner bruges 20.6 watt:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Hej med jer,

Tusind tak for jeres svar :) :GO

Mipe: Det ski fixt men jeg er bare ikke liiige så god til at sætte den slags elektronik sammen desværre :( For tror gerne på, at det er noget billigere og mere lydløs

Redsea: Det lyder bare godt.. Er nu HELT sikker på, at den stadig larmer NOGET mindre end end bordblæser :K *G*

Gino: Super det ser jeg frem til at hører :) Det må kunne ses hurtigt. Hvor meget kølede Grotechen da?? =)

Er også mest hooked på Tunzen. Den bruger også kun 5 watt :GO Så bliver nok helt sikkert En Tunze Aquawind :y

Mvh. Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"