Ser sgu bedre og bedre ud
Jeg er gået over til ARM medie istedet for Rowalith c+, syntes det er noget bedre og vist også billigere. god fornøjelse med det nye grej !!
flemmiov skrev:Ser sgu bedre og bedre ud
Jeg er gået over til ARM medie istedet for Rowalith c+, syntes det er noget bedre og vist også billigere. god fornøjelse med det nye grej !!
Takker !
Det der tiltaler mig ved rowalith er medie størrelsen, der gør at det bevæger sig i reaktoren og får derved rodet sig selv rundt og det hele med ud hele tiden. Desuden så er arm et naturligt materiale er det ikke, altså kan det meget vel indeholde fosfat - sikkert også mange andre gode ting men.....
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
MiksBiks skrev:Ser top godt ud.
Jeg har en pose rowalith C du kan få til halv pris hvis det er. Har ikke været åbnet og der er vej 5kg i den.
Takker men skal bruge en 18kg til den reaktor størrelse så køber en 25kgs
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Peters1 skrev:Lækre koraller du har skaffet dig der og ja det ser ud som om det trives
Ja det går fint, det er vokset en del mere efter jeg er gået fra balling til reaktor. Ang trivsel så er det ok, lidt går til og andet skyder som ukrudt. Sådan er spillet vel
Lord Mike skrev:Nice, og syntes der er en rigtig god vækst
Ja det går stille og roligt i så stor en balje, hvertfald fra fragment størrelse som det meste har været !
Har forsøgt at lave billeder oppe fra det er satme da ikke nemt.... Hvordan gør i andre det har i sådan en kigge kasse i klar plast eller ? Og hvordan forhindre i genskin fra akvarie lyset ?
Gode farver du har fået på dine billeder og ja genskin fra lyset kæmpede jeg også med når jeg ville fotografere oppefra, så er da spændt på at høre om der kommer nogle gode fif Nå ja jeg har jo ikke rigtig noget at fotografere endnu, men der arbejdes på sagen
Peters1 skrev:Gode farver du har fået på dine billeder og ja genskin fra lyset kæmpede jeg også med når jeg ville fotografere oppefra, så er da spændt på at høre om der kommer nogle gode fif Nå ja jeg har jo ikke rigtig noget at fotografere endnu, men der arbejdes på sagen
Ja den var jo indlysende Men da jeg er rigtig godt tilfreds med mit spejlrefleks, så tror jeg ikke lige jeg gider at investere i et undervandskamera også
Og altid rart med en lille hjælper som kan flå det hele fra hinanden hvis man ikke lige har øje på ham
Ser godt ud Brian. Mht genskinnet, så burde du kunne klare det med et polfilter til dit kamera, hvis du altså har et spejlrefleks med mulighed for at montere filtre foran objektivet.
Musiker skrev: - Top dollar.. Og smart med en der kan GÅ ind i skabet til sumpen..
Tror han selv og hans mor syntes det er mere humor når han flår i det hele end jeg gør
herzberg skrev:Ser godt ud Brian. Mht genskinnet, så burde du kunne klare det med et polfilter til dit kamera, hvis du altså har et spejlrefleks med mulighed for at montere filtre foran objektivet.
Det er der, men tror faktisk jeg vil prøve at købe sådan en acryl view boks også for at komme under vandspejlet.
Har smidt hvidt koral grus i hele bunden, en række nye koraller/muslinger og lidt update på udstyrs siden kommer snarest....
Skal se om jeg kan få taget lidt billeder når det hele falder til ro igen !
Så er der muslinger ! Men mine billeder er sgu blevet ringe denne gang
Stor enten deresa eller crocea ?
~6cm Tridacna og 10 cm Tridacna :
Helt lille(~4cm) deresa eller crocea ?
Acan :
Hydnopora - tror jeg ??? - gemt bagerst i baljen...
Og en gammel kending som snart har helet sit sår !
nielsk skrev:Fine muslinger Brian. Vi skal snart bytte frags, sig til hvis du kommer til Århus-egnen. Jeg vil gerne bytte med din lilla plade monti..
Tror din crocea dør helt nede på bunden og pas på de andre også. 70 cm er højt. Har du ikke kun 250 watt-brændere??
Det lyder da som en plan, kommer ofte til århus...sådan da
Ang crocea så er der 80cm fra vandspejl til bund og det er 400 wattere.... Er de så lys kritiske ?
Other than that, sufficient lighting is really the key to keeping them healthy. Light falling upon the mantle and the zooxanthellae kept inside it is the primary means by which croceas get their energy in the wild, and the same goes for their life in aquariums. So, you absolutely must give them sufficient lighting if you expect to keep them alive.
Croceas live at shallower depths than other Tridacna species, where they receive intense light; so they require more light than the other species when kept in aquaria. And, on top of species-level differences, there’s also variability between individuals. Genetic differences can make one clam more fit than another under the same conditions; two individuals may be carrying different strains of zooxanthellae, and so on. This is very important to remember, as you always want to provide at least enough light to keep the average clam of a given species alive, not the minimum that you think an individual of the species could possibly live under.
Så er spørgsmålet blot om jeg har nok... Min ældre maxima har det fint på bunden.... Og jeg ved nu stadig heller ikke om de 2 er Crocea eller ?
Billeder fra baljen hvor intet sker - nej der er ikke kommet nye fisk, koraller eller andet... Men det passer sig selv og trives mens jeg laver alt muligt andet. Og det er jeg ganske taknemmelig for
Kan da lige tilføje at jeg gerne knækker i korallerne skulle der være nogle som vil bytte med noget interessant....
Ja det er taget i Tv mode så bliver de lidt mørke !
Er det den rød/orange montipora digitata - isåfald har jeg 5-8 fragmenter til at flyde rundt omkring i baljen så du siger bare til.
Brian skrev:Ja det er taget i Tv mode så bliver de lidt mørke !
Er det den rød/orange montipora digitata - isåfald har jeg 5-8 fragmenter til at flyde rundt omkring i baljen så du siger bare til.
Skal lige have min nye bil så smider jeg en pb til dig, så skal jeg nok komme ned. Så må du jo lige kigge mine billeder og se om der er noget du vil bytte med