Jeg købte en Schuran 150 for to ugers tid siden, og i starten skummede den næsten ikke! Så begyndte den så småt at skumme noget meget koncentreret vækse fra (helt sort!), og det var selvom, jeg havde "lukket" overløbet så meget til, som jeg kunne. I onsdags ville jeg lige rette på aquabee'n fordi den larmede (stod op ad noget og brummede), og så må jeg have fået sat røret fra pumpen til skummeren bedre fast, for pludselig skummer den bare der ud af! Jeg kunne endda se en kraftig forøgelse af bobler i selve skummeren. Jeg har nu overløbet fuldstændig åbent, for ellers vælter der en masse vand op i koppen!
stefan_sørensen skrev:overløb??
hmm, svært lige at sige præcis hvor vandet stopper og skummet starter, men lige ca hvor konusen stopper og "skum opsamler røret" starter, ca der.. så synes jeg den laver et fornuftet skum, jeg synes det er bedre at skumme lidt vådt, ikke så det løber ned i koppen som et vandfald, men så man kan se den afskummer rimelig meget.. ved ikke om det er den rigtigste måde at afskumme på, så ret mig hvis jeg gør fejl.. ser sådan på det at det er bedre at det kommer lidt vand med i koppen, end at der kommer skidt med ud af skummeren som ikke er blevet fanget af luftboblerne...
Som Stefan beskriver det, sådan skummer min nu

Så prøv eventuelt at tjekke pvc-samlingen ved "skummer"-indgangen. Der sidder min hvertfald "løst". Ved ikke, om det var det der hjælp på min.