Osmose anlæg fra Reeflife

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Osmose anlæg fra Reeflife

Indlæg af HerrO »

Hejsa,

Jeg skal bruge lidt hjælp til mit 7 trins anlæg som er lavet af Reeflife. Reeflife svare jo ikke i tiden og derfor skal jeg bruge lidt "ekspertviden" fra andre.

Jeg skal have udskiftet min membran og ville høre om der var et par gode links og hvad jeg skal kigge efter for at sikre at det passer.

Der er følgende i anlægget:

1. Prefilter 5 micron
2. Carbonfilter
3. Sediment filter 1 micron
4. Boosterpumpe
5. Membran 1
6. Silikatfilter
7. Kulfilter

Og det er step 5 der skal skiftes.

Håber på lidt newbie hjælp.

Hilsen
HerrO
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Osmose anlæg fra Reeflife

Indlæg af Stefan »

Hvor gammelt er anlæget da, siden du allerede skal have skiftet membran? Det anbefales jo også at skifte forfilter og sedimentfilter en gang om året.

Sidst jeg skiftede membranerne i mit anlæg købte jeg to nye hos http://www.waterpilot.com/catalog/
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

Det er købt brugt.

Men oplevede i går at der ikke kan presses vand igennem membranen og derfor skal den som minimum skiftes.

Jeg kigger lige på Waterpilot og ser om jeg kan gennemskue det. Det er vel ikke raketvidenskab :-)

/HerrO
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Overhovedet ikke... Jeg har absolut heller den store forstand på det og fandt da selv ud af at få skiftet alle delene i mit.

Du kan evt. poste et billede af den gamle membran og membranhuset, hvis du stadig er i tvivl. Så kan jeg da se, om det ikke ligner mit, og det jeg bestilte.
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

Har gravet lidt mere i det og ved at sætte det samme en efter en har jeg fundet ud af det er en dims ved navn Flow Restrictor (Model FR-1000) der er blokeret - eller der kommer kun meget meget lidt vand igennem.

Sådan en fætter kan jeg ikke finde på Waterpilot. Der er max 450.

Så jagten er at finde sådan en. Har pt kun fundet noget der ligner i US.

Så er der nogle der har en guldmedalje i svensk 110 meter hækkeløb og kan hjælpe mig lidt videre vil det er snügt.

/HerrO
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

tit sidder der en lille bitte flowrestrictor inde i slangen lige hvor slangen skrues på osmoseanlægget, det er kun et meget lille hul der er. Kommer der kun lidt vand ud af slangen til affaldsvandet, og intet rent vand? Det betyder jo nok nærmere du ikke har tryk nok i hanen.

Hvis den er stoppet, og en afkalkning ikke hjælper, så kan du bruge sådan en her:
http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=127

Der er en flowrestictor i den, og den kan åbnes så anlægget kan skylles igennem.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis flow begrænseren, er stoppet til, så er membranen nok heller ikke meget værd.

Jeg synes det er ganske mange forfiltre der sidder på anlægget, men kun en enkelt membran. Hvad har du fået opgivet at anlægget skulle kunne give??

En for lille flow begrænser, kan smadre menbranerne på rekord tid (har jeg lært af egen erfaring)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

thyme skrev:tit sidder der en lille bitte flowrestrictor inde i slangen lige hvor slangen skrues på osmoseanlægget, det er kun et meget lille hul der er. Kommer der kun lidt vand ud af slangen til affaldsvandet, og intet rent vand? Det betyder jo nok nærmere du ikke har tryk nok i hanen.

Hvis den er stoppet, og en afkalkning ikke hjælper, så kan du bruge sådan en her:

Der er en flowrestictor i den, og den kan åbnes så anlægget kan skylles igennem.
Hvor tit og hvor længe ska man skylle sin membran ud??

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Gino skrev:
thyme skrev:tit sidder der en lille bitte flowrestrictor inde i slangen lige hvor slangen skrues på osmoseanlægget, det er kun et meget lille hul der er. Kommer der kun lidt vand ud af slangen til affaldsvandet, og intet rent vand? Det betyder jo nok nærmere du ikke har tryk nok i hanen.

Hvor tit og hvor længe ska man skylle sin membran ud??

MVH
Optimalt hvergang, og 5-10 minutter er nok.
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

Carsten skrev:Hvis flow begrænseren, er stoppet til, så er membranen nok heller ikke meget værd.

Jeg synes det er ganske mange forfiltre der sidder på anlægget, men kun en enkelt membran. Hvad har du fået opgivet at anlægget skulle kunne give??

En for lille flow begrænser, kan smadre menbranerne på rekord tid (har jeg lært af egen erfaring)

Jeg tror bestemt der er tryk nok på da den har kørt fint i næsten 4 måneder og lavede 400L vand for 14 dage siden. Der var fint tryk på uden start af boosterpumpen i den forbindelse. Jeg laver cirka 20-30L/h

Derfor er mit gæt at membranen og den flow restrictor skal skiftes ud - fundet ud af ved step by step metoden

/HerrO
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"