Er to ud af tre hoveder ved at dø eller komme frem på LPS?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense C.
Kontakt:

Er to ud af tre hoveder ved at dø eller komme frem på LPS?

Indlæg af Lars Roland »

Jeg har lige fået denne koral og er i tvivl om de to ekstra hoveder er døde hoveder eller hoveder der er ved at komme... Nogen der kan hjælpe? Også gerne med navngivning... Ved det er en LPS - Euphyllia, men ligner ikke helt min paraancora. En paraancora har grønne spidser og denne Euphyllia er lige modsat i farver. Den har også mere runde hoveder i stedet for de der hammer hoveder en paraancora har.
Vedhæftede filer
rsz_1rsz_koral.jpg
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Re: Er to ud af tre hoveder ved at dø eller komme frem på LPS?

Indlæg af thyme »

Vil umiddelbart sige Euphyllia glabrescens, og de 3 hoveder er døde.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Yup de er døde.
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Lars Roland »

Takker for info... Så kan de vel lige så godt blive klippet af når den sidder bedre fast. Har lige sat den fast i dag. De pynter vel også lidt indtil videre, nu når den ikke har så mange hoveder endnu.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Lars Roland skrev:Takker for info... Så kan de vel lige så godt blive klippet af når den sidder bedre fast. Har lige sat den fast i dag. De pynter vel også lidt indtil videre, nu når den ikke har så mange hoveder endnu.
Den vil aldrig sætte sig fast, da den kun vokse i højden så at sige. Bunden af skelettet er der intet levende i. Med mindre du har limet den fast med epoxy, cement eller andet selvfølgelig ;)
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Lars Roland
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Lars Roland »

herzberg skrev:
Lars Roland skrev:Takker for info... Så kan de vel lige så godt blive klippet af når den sidder bedre fast. Har lige sat den fast i dag. De pynter vel også lidt indtil videre, nu når den ikke har så mange hoveder endnu.
Den vil aldrig sætte sig fast, da den kun vokse i højden så at sige. Bunden af skelettet er der intet levende i. Med mindre du har limet den fast med epoxy, cement eller andet selvfølgelig ;)
Den var sat fast med epoxy, men nu har den lige været oppe og saksen har været igang. Den ser rigtig fin ud nu og er sat fast igen. Nu uden de to ekstra "døde" hoveder. Den skal nok vokse sig stod og flot... Engang... :h
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

Hej.
Har en Euphyllia af samme art stående. Min havde også, hvad jeg troede var et par døde hoveder, men ved et tilfælde opdagede jeg, at der rent faktisk stadig var liv i dem!
Dog ser dine døde hoveder der noget andeledes ud. Har vedhæftet to billeder, hvor der altså er de to hoveder til højre jeg troede var døde. De stikker dog deres tråde/fangearme ud engang imellem, når der fodres, så helt døde kan de altså ikke være.
Om de hoveder du har dig er helt døde eller ikke, skal jeg dog ikke kunne gøre mig klog på :wink:

-Jakob
Vedhæftede filer
IMG_2282 (Medium).JPG
IMG_2283 (Medium).JPG
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Crown-of-thorns skrev:Hej.
Har en Euphyllia af samme art stående. Min havde også, hvad jeg troede var et par døde hoveder, men ved et tilfælde opdagede jeg, at der rent faktisk stadig var liv i dem!
Dog ser dine døde hoveder der noget andeledes ud. Har vedhæftet to billeder, hvor der altså er de to hoveder til højre jeg troede var døde. De stikker dog deres tråde/fangearme ud engang imellem, når der fodres, så helt døde kan de altså ikke være.
Om de hoveder du har dig er helt døde eller ikke, skal jeg dog ikke kunne gøre mig klog på :wink:

-Jakob
De 2 to på dit billede er ikke LPS, men rur, fx Balanus crenatus.
Helt uskadelig :)
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

joekill skrev:
Crown-of-thorns skrev:Hej.

-Jakob
De 2 to på dit billede er ikke LPS, men rur, fx Balanus crenatus.
Helt uskadelig :)
Jamen dog, ser man det hehe! :wink:
Men i såfald, så sidder der altså en rur under hvert hovede i Euphyllia'en, da der kommer tilsvarende fangearme ud fra munden på korallen (altså også de hoveder hvor der sidder polypper på). Eller har jeg fået noget galt i hals igen? :beer:

-Lars, sorry for lige at låne din tråd.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"