spørgsmål angåndene Kardinal reje

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 2730 Herlev

spørgsmål angåndene Kardinal reje

Indlæg af redek »

hey alle sammen jeg hare lige et spørgsmål angåndene kardinal rejer. jeg har lige købt en Paletkirurg (Paracanthurus hepatus og når lyset slukker ligger den sig oppe ved min pumpe og ikke nede ved stene er det fordi jeg har den reje der jager den væk. ved sådan en reje er meget teritorie præget ?
boyu nano 58L

claus .p kbh
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5762 Vester Skerninge

Re: spørgsmål angåndene Kardinal reje

Indlæg af Stig Hansen »

Nej det er ikke derfor En Palet kirurg bliver næsten død når den sover. det eneste jeg vil anbefale er ikke at lyse på den når den sover
har oplevet at min har stres pletter dagen efter sådan en gang lys. jeg tror at selvom den virker død når den sover så opfatter den en dal
alligevel. jeg oplevede faktisk på et natdyk i Australien at man kunne klø papegøjefisk på maven når det blev mørkt det får man ikke lov til om dagen
medmindre den hænger på en harpunpil :-)

Venlig hilsen

Stig
Venlig hilsen

Stig
Mit akvarie viewtopic.php?f=93&t=25467
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

ja første dag jeg havde den troede jeg også den lå død og jeg kunne stikke fingeren ned og røre halen på den uden den bevægede sig men da jeg så rørte kroppen for den op som en der bliver vækket med et schok og den svømmede rundt som en høne uden hovede var meget sjovt at se men siden da har jeg bare ladet den ligge når den ligner den er ''død'' for når jeg vågner svømmer den glad rundt. syntes det er en fantastisk fik og min er blevet meget hurtigt tam. om dagen er den ikke sky over for mig som jeg ellers ahvde fået afvide den ville være det. den kommer helt hend til ruden hvis jeg kigger ind og hvis jeg stikker fingeren ned svømmer den rundt om den.
boyu nano 58L

claus .p kbh
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Stig Hansen »

Det samme gør min jeg fodre med fingrene og den levner sgu ikke meget til de andre Hi Hi :-)
den har nogle fantaks skarpe klare farver :-)

Venlig hilsen

Stig
Venlig hilsen

Stig
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

ja det har min også... er der noget specialt de godt kan lide at sove i lige som en klovn fisk eller ? kan sådan en kardinal reje godt nakke en fisk hvis den ligger på stene ?
boyu nano 58L

claus .p kbh
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Stig Hansen »

det ved jeg faktisk ikke. min sover sommetider i samme hammerkoral som mine 2 klovner sover i :-)
jeg ser den oftest sover under min cirkulationspumpe her er det som om at strømmen holder den oprejst
på en lidt speciel måde svært at forklare.

Venlig hilsen

Stig
Venlig hilsen

Stig
redek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af redek »

hehe ja er det samme min gør den sover også over ved min cirkulationspumpe også ligger den helt vandret lige over. ser utroligt sjovt ud...
boyu nano 58L

claus .p kbh
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af stefan_sørensen »

ja det jo samme historie her, men synes nu alligevel det er sjovt med palet'en, troede min var syg da den lagde sig mellem stenene, men var lidt nervør for den de første par dage.. men nu ved jeg at den bare er sådan, så jeg kan se at når lyset begynder at dæmpe sig, så svømmmer den lidt rundt og kiler sig ind mellem stenene.. men nu har den vist fundet et godt sted at sove :biggrin:
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"