Venstre:

Enderude:

Højre: (Som stadig mangler beklædning!)

Detaljer:

- Som det desværre også fremgår kæmpes "lidt" med glasroser...

Tusind tak Gino.Gino skrev:Ser godt ud.. det ska siges!! det er en rigtigt pæn måde du har sat stenene op på
Den sol koral hvor har du købt den?
hvor har du dine fisk gående? solgt?
MVH
Ok.. de er mega flotte.. sig til hvod du engang sælger en "klat" af den:)William Jr skrev:Tusind tak Gino.Gino skrev:Ser godt ud.. det ska siges!! det er en rigtigt pæn måde du har sat stenene op på
MVH
- Solkoralen er købt privat af bruger her på sitet![]()
Jeg mistede fiskene til "pletter", undtaget to. Jeg forærede dem bort for at starte på en frisk!
- Med en frisk mener jeg i omvendt rækkefølge af før forsøgte, Koraller først, siden fisk!
Du må indtil videre nøjes med denne:
Ja MusikerMusiker skrev:Hej Flemming,
Jeg ville se og få skudt de glasroser. Og forsætte med at gøre det hver eneste gang der dukkede en op.
Jeg har både brugt kogende vand og saltsyre. Begge dele virkede fint..
Derudover har jeg haft et par Wurdemanni rejer i akvariet, men så dem aldrig spise glasroser - Så jeg skød alle de store manuelt.
/Henrik
Knut-Arne Berg skrev:Ja MusikerMusiker skrev:Hej Flemming,
Jeg ville se og få skudt de glasroser. Og forsætte med at gøre det hver eneste gang der dukkede en op.
Jeg har både brugt kogende vand og saltsyre. Begge dele virkede fint..
Derudover har jeg haft et par Wurdemanni rejer i akvariet, men så dem aldrig spise glasroser - Så jeg skød alle de store manuelt.
/Henrik![]()
Men.. som jeg skrev til William her,så er jo forutsettningen at du finner de da..og hver enkelt glassrose må "behandles" for seg,og kansje også flere ganger..
Nu haver ikke Flemming noe særligt med koraller oppi karet sitt enda,og stenene er heller ikke limt/strippset sammen,men prøv å ta knekken på alle glassroser med sprøyte bak/innimellom ett godt korallbedekket reef,og gjærne ett med litt størrelse,og mye stein i som kansje er festet sammen,he-he..
Da skjønner du hva jeg vil frem til her..
Trist at høre om dine fisk Gino... Jeg har ingen anelse om hvad der kan have ramt dem!Gino skrev:Ok.. de er mega flotte.. sig til hvod du engang sælger en "klat" af den:)William Jr skrev:Tusind tak Gino.Gino skrev:Ser godt ud.. det ska siges!! det er en rigtigt pæn måde du har sat stenene op på
MVH
- Solkoralen er købt privat af bruger her på sitet![]()
Jeg mistede fiskene til "pletter", undtaget to. Jeg forærede dem bort for at starte på en frisk!
- Med en frisk mener jeg i omvendt rækkefølge af før forsøgte, Koraller først, siden fisk!
Du må indtil videre nøjes med denne:
Træls med de fisk.. jeg har selv lige mistet 2 gylter.. og den ene var pænt sjælden og kostede lidt men mest synd for fisken. den ene var bare så flot.. mørk købber farvet med 3 hvide klare snit og så 2/3 nede af kroppen var den knald blå samt rød og blå nedre finne!
Men det var ikk pletter der slog dem ihjel.. det var oget bakteríe noget.. det gik i munden og på siden på dem!! men mærkeligt de andre fisk ikk blev berørt af det.
MVH
- Jeg må tilstå at jeg faktisk ikke aner hvad den hedder, og det bliver desværre ikke meget bedre med dette kamera:Gino skrev:Ja det er mega træls med de fisk!!
Er det en Turbinaria på billedet?
MVH
Hej Ulrik.Ulrik l skrev:hej william spændende og se hvad du får imorgen
mvh ulrik
Ok point takenMusiker skrev:Hvis dit 2000+ liters system skal påvirkes af saltsyre.. skal du vist hælde en liter eller mere i
Tak MichaelMiksBiks skrev:Har selv lige opdaget min første "skod rose" i sumpen, hvordan reagerede din ph på saltsyren??
Fin tilpasning af reaktoren
Glæder mig til at se hvad du får hjem
Hej Ulrik.Ulrik l skrev:hej william det er da for fedt det flow har du fået koraller fra joachim
hilsen ulrik
christiantt skrev:Er det vand ikke snart klaret op?!
Jeg skal nok sørge for at der er masser af plads på kameraet til billederWilliam Jr skrev:- Jeg kan ikke fremvise billeder med dette kamera, som du kan med dit... Så måske vi ændrer på det når du kigger op![]()
- Superchristiantt skrev:Jeg skal nok sørge for at der er masser af plads på kameraet til billederWilliam Jr skrev:- Jeg kan ikke fremvise billeder med dette kamera, som du kan med dit... Så måske vi ændrer på det når du kigger op![]()
![]()