Det er nok ikke viljen der mangler, måske mere evnerne.Hougaard skrev:Det er faktisk ikke min opfattelse? Jeg har specifikt udtrykt "ønske" om hjælp til at lave en ledningsevne probe men indtil videre kan jeg ikke se et eneste indlæg der tilbyder den type af hjælp.
Men som jeg tidligere skrev at jeg ville, så har jeg faktisk (helt tilfældigt i dag) fået den anden commander hjem fra Robo som desværre har valgt at nedlægge sit akvarie - Denne udgave bliver "udviklingsmodellen" - så nu skulle der gerne ske lidt mere.
/Erik
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Tank Commander
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
At bygge (analoge) ledningsevne kredsløb er faktisk en meget specifik disciplin som man enten kan finde ud af eller også kan man ikke, hvis det bare var at google efter et kredsløb og sætte det sammen så havde vi gjort det - tro migPer A skrev:Jamen Erik, det der gør det lidt svært at hjælpe dig, er måske at der mangler noget håndgribligt, en ting er at sige "ledningsevne probe" du ved også at der skal lidt mere til.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Det er altså ikke umuligt at finde noget på google omkring TDS målinger..
"DIY TDS meter" på google er et sted at starte.
http://www.octiva.net/projects/ppm/
Mit største problem med de her salinity målere et at proberne ikke holder til saltvandet i længden.. Har lidt tømmermænd i dag.. Så jeg orker ikke at google mere end ovenstående
Jeg vil måske også være interesseret i at rode lidt med elektronik og software til at lave diverse målinger - Hvis der er noget i har brug for hjælp med..
Mvh
Henrik
"DIY TDS meter" på google er et sted at starte.
http://www.octiva.net/projects/ppm/
Mit største problem med de her salinity målere et at proberne ikke holder til saltvandet i længden.. Har lidt tømmermænd i dag.. Så jeg orker ikke at google mere end ovenstående

Jeg vil måske også være interesseret i at rode lidt med elektronik og software til at lave diverse målinger - Hvis der er noget i har brug for hjælp med..
Mvh
Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Problemet er også at den type altid er kobberbaseret - Hende der bruger guldbelagte stik, men stadig med kobber indeni, ikke det jeg har mest lyst til at bruge... Og at den model kun virker pålideligt i få uger er ikke godt nok..Musiker skrev:http://www.octiva.net/projects/ppm/
Mit største problem med de her salinity målere et at proberne ikke holder til saltvandet i længden
/Erik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det er primært til overvågning, der skal sendes en alarm hvis saltindholdet ændrer sig - Det er især interessant at få den alarm hvis man har noget osmolator der er gået kuk i..Per A skrev:Ok, skal lige have lidt grundlag!
Hvad skal denne måling ligge til grund for?
Er det kun til en visning af aktuel saltindhold eller skal den indgå i en styring?
/Erik
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Mht osmolatoren, kan den jo nemt klares med en ekstra niveaumåler, der samtidig kan sættes til at afbryde osmosen/ventilen.Hougaard skrev:Det er primært til overvågning, der skal sendes en alarm hvis saltindholdet ændrer sig - Det er især interessant at få den alarm hvis man har noget osmolator der er gået kuk i..Per A skrev:Ok, skal lige have lidt grundlag!
Hvad skal denne måling ligge til grund for?
Er det kun til en visning af aktuel saltindhold eller skal den indgå i en styring?
/Erik
Kan man ikke "låne" en probe fra andre, eller findes denne feture overhovedet hos dem?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Tank Commander
Hej ved godt det er et gammelt emne det her men tænkte på om du har C koden stadig da jeg gerne ville se denne.. Plus lidt diagrammer over det i har bygget.
Læser på IHK i ballerup og laver i forvejen C og overvejer at få mig et akvarie i nær fremtid..
Læser på IHK i ballerup og laver i forvejen C og overvejer at få mig et akvarie i nær fremtid..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
er der sket noget som er hver af update om 

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Næææ.. Den står blot og kører dag ud og dag ind 
Getchel, koden har jeg, diagrammer er det så som så med
Koden er skrevet til en PIC18 processor kompileret med Hitech C compileren.

Getchel, koden har jeg, diagrammer er det så som så med

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Mmmm.......Hougaard skrev:....Koden er skrevet til en PIC18 processor kompileret med Hitech C compileren.

Jeg har kodet en hel del til deres 16-serie gennem tiden - men da jeg har én eller anden mærkelig fetish, har jeg altid brugt deres assembler

/Kim
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Arrghh.. det har jeg sgu også brugt for meget tid på, men heldigvis er Hitechs pic16 C compiler fantastisk god, så det er lang tid sidenNolan skrev:Jeg har kodet en hel del til deres 16-serie gennem tiden - men da jeg har én eller anden mærkelig fetish, har jeg altid brugt deres assembler![]()

- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
PIC kredse - mums 

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Søren Ravn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Horsens
Pic 16c84Brian skrev:PIC kredse - mums

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Nah, en 16F877 er noget der durSøren Ravn skrev: Pic 16c84

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
18'eren er nu noget dejligere ... Det er PIC18F6222 der er i tankcommanderen (hvilket også er den samme som vi benytter i vores robot og alle mulige andre steder).Nolan skrev:Nah, en 16F877 er noget der durSøren Ravn skrev: Pic 16c84
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Geografisk sted: amager
hej Hougaard
er der mulighed for at få noget af alt det arbejde i / du har digram og software
er der mulighed for at få noget af alt det arbejde i / du har digram og software
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Er dette projekt gået i stå, jeg er også stort interesseret i at komme igang med en DIY akvarie computer.
Hvilken processor platform der skal bruges ved jeg ikke, bare jeg ikke skal ud og bruge +1000 kr. på en JTAG eller lign programmerings enhed. De penge vil jeg hellere bruge på sensorer, LCD skærm osv.
Hvilken processor platform der skal bruges ved jeg ikke, bare jeg ikke skal ud og bruge +1000 kr. på en JTAG eller lign programmerings enhed. De penge vil jeg hellere bruge på sensorer, LCD skærm osv.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Projektet er gået i stå, forstået på den måde at de to tankcommandere der er bygget er i brug hos mig. Og prisen for at bygge en er højere end de forskellige nye computere man kan købe (f.eks. Aquatronica).
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Varde
Ellers et spændende projekt at lytte til.
Men du har selv fået en spændende og god computer
Så må vi andre se om vi kan finde den indre georg gerløs frem.
Tror jeg bygger en ud af en PLC med noget analog og sådan.. Lidt mindre detaljeret så jeg kan finde ud af det
Men lytter endelig med hvis du alligevel skulle komme med source koder og diagrammer..
Men du har selv fået en spændende og god computer

Tror jeg bygger en ud af en PLC med noget analog og sådan.. Lidt mindre detaljeret så jeg kan finde ud af det

Men lytter endelig med hvis du alligevel skulle komme med source koder og diagrammer..

Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Har ikke læst tråden fra ende til anden, men hvad med de rigtige Tank Commandere akvarie-computere? Er der nogen der har stiftet bekendtskab med dem? De skulle kunne det samme som GHL Profilux og Aquatronica
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Jeg er ikke klar over at der er andre "TankCommander" computere end mine egne. Men de kan sådanset også det samme som de ovennævnte, dog fik vi aldrig bygget en pålidlig ledningsevneprobe.Olsen skrev:Har ikke læst tråden fra ende til anden, men hvad med de rigtige Tank Commandere akvarie-computere? Er der nogen der har stiftet bekendtskab med dem? De skulle kunne det samme som GHL Profilux og Aquatronica
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg må lige prøve at finde det link, hvor jeg så dem. Er måneder siden, men mener de hed noget lignende. Har først set din tråd i dag 

- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hougaard: Har lige været i arkivet. Det var sørme ReefKeeper fra Digital Aquatics jeg forvekslede med din TankCommander. Synes den mindede lidt om den i udseende.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Det kommer bag på mig at det bliver dyrere!Hougaard skrev:Projektet er gået i stå, forstået på den måde at de to tankcommandere der er bygget er i brug hos mig. Og prisen for at bygge en er højere end de forskellige nye computere man kan købe (f.eks. Aquatronica).
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Prøv at lave et ærligt budget og sammenlign det med http://petsupply.dk/index.php?cPath=458Lasse skrev:Det kommer bag på mig at det bliver dyrere!
/erik