forsikring
- undercover
- Scooter Blenny
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4920 Søllested
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 4920 Søllested
forsikring
hej derude i landet.
jeg har lige lavet et plus forsikring på akvariet så de dækker hele akvariet + indhold i tilfælde af de ubehagelige ting man kan komme ud for.
så spørgsmålet er bare er jeg den eneste der har en plus forsikring eller hvordan har i forsikret jer?
det kostede mig 200 kr ekstra om året for og få dækning på alt indhold af levende og udstyr.
jeg har lige lavet et plus forsikring på akvariet så de dækker hele akvariet + indhold i tilfælde af de ubehagelige ting man kan komme ud for.
så spørgsmålet er bare er jeg den eneste der har en plus forsikring eller hvordan har i forsikret jer?
det kostede mig 200 kr ekstra om året for og få dækning på alt indhold af levende og udstyr.
- Anette
- Dragefisk
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Re: forsikring
Ja, det lyder da langt fra værst!
Må man spørge hvilket forsikringsselskab denne forsikring er tegnet ved, og om du kender noget til pris kontra størrelse på akvariet?

Mvh Anette og Kristoffer
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
- Tom Ekelund
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Kolding
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ved Tryg gælder der at almindelige husdyr er dækket med 5 % af forsikringssnummen jf forsikringsbetingelserne.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Og saltvandsfisk, hører så ikke ind under alm. husdyrBrian skrev:Ved Tryg gælder der at almindelige husdyr er dækket med 5 % af forsikringssnummen jf forsikringsbetingelserne.
- Brian
- Æresmedlem
- 21
- Kontakt:
Nej sikkert ikke !ronny.w skrev:Og saltvandsfisk, hører så ikke ind under alm. husdyr
Men vandskade er dækket og udstyr går vel under almen indbo !
Så det vi snakker er vel alt det levende ?
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Lars S
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Ja, det er det levende, der tit er lige så dyrt, tænk bare på hvor mange kg ls I har ( jeg selv har +130 kg i mit 530 og det er jo så i runde tal 130 x 100 pr. kg = 13000.- KUN for mine sten her til kommer der så 35 - 45 koraller
HUSK nu endelig at få det på skrift at dette også gælder indholdet af jeres saltvands fisk og koraller mm. ja de forsikrings selvskaber ''kan jo ændre deres opfattelse '' af hvad der blev skrevet eller ''tolke'' det på en anden måde.
Ja Brian, pumper akvarie osv. er dækket af en indbos forsikring.
HUSK nu endelig at få det på skrift at dette også gælder indholdet af jeres saltvands fisk og koraller mm. ja de forsikrings selvskaber ''kan jo ændre deres opfattelse '' af hvad der blev skrevet eller ''tolke'' det på en anden måde.
Ja Brian, pumper akvarie osv. er dækket af en indbos forsikring.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- undercover
- Scooter Blenny
- 17
jeg har fået aftalen i topdanmark hvor jeg kontaktede og spurgte hvordan og hvorledes. jeg har i forvejen min fritids ulykke og indbo forsikring der, jeg fik af vide min indbo ville dække akvariet og skader som vandet foresager men ikke indhold af levende sten fisk koraller og sådan. for de skulle dække det hele skulle jeg have den omtalte plus forsikring, jeg fik lavet en man kan kalde det en akvarie forsikring der dækker alt indhold op til 68.000 kr skulle beløbet være større skulle prisen for forsikring også stige yderligere. fik skåret det ud i pap at forsikringen galdte også fisk og koraller men skulle modtage papirerne på aftalen idag så nu må jeg se. jeg vender tilbage når jeg modtager kontrakten fra dem.
mit akvarie er et percula 120 med godt 100 kg levende sten 22 koraller 7 fisk og en hummer. så vil gerne betale 200 kr i en plus forsikring for og være dækket ind
mit akvarie er et percula 120 med godt 100 kg levende sten 22 koraller 7 fisk og en hummer. så vil gerne betale 200 kr i en plus forsikring for og være dækket ind
- Lord Mike
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Da vi for ca. 1 1/2 år siden flyttede ind i vores hus og etablerede akvariet havde vi en en person fra vores selskab på besøg, bla. for at få vurderet hvad der kunne forsikres på akvariet. Denne person fortalte os netop at selve akvarie og udstyr var forsikret via vores indbo, men at indholdet ikke kunne forsikres ved evt. brud på akvariet eller anden type skade... Han fortalte videre at de ikke dækkede for skader som skyldes sivning fra akvariet, i den forbindelse viskede han faktisk til mig at jeg for evt. at få dækket skader fra sivning af akvariet lige så godt kunne smide en hammer igennem ruden for så var den jo netop ikke en siv skade men derimod en pludselig opstået skade som forsikringsselskabet dækker.
Mit forsikringsselskab er netop TopDanmark
Mit forsikringsselskab er netop TopDanmark

- Nolan
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
I min forsíkring - i Tryg - dækkes akvarieindholdet som husdyr med 5% af den samlede forsikringssum. Altså dækkes der for 50k, hvis summen er 1mio, som i mit tilfælde.
Selve akvariet er derimod ikke dækket - skulle en rude springe som en "pludseligt opstået skade", dækkes vandskade og indhold men ruden dækkes ikke.
En yderligere forsikringstegning på kr. 350,- årligt dækker denne situation.
Reglerne er forskellige fra selskab til selskab, så ring og spørg dem, hvis du er i tvivl.
/Kim
Selve akvariet er derimod ikke dækket - skulle en rude springe som en "pludseligt opstået skade", dækkes vandskade og indhold men ruden dækkes ikke.
En yderligere forsikringstegning på kr. 350,- årligt dækker denne situation.
Reglerne er forskellige fra selskab til selskab, så ring og spørg dem, hvis du er i tvivl.
/Kim
- undercover
- Scooter Blenny
- 17
jeg har modtaget papirerne på den plus forsikring. de dækker op til 68.000 kr og det er hele akvariet med indhold har ringet til dem igen for og dobbelt tjekke om de nu også dækkede fisk og koraller og det fik jeg ja til så må tro på hvad de siger. men tak for alle svarene. der er da lidt og tænke over
- Brian
- Æresmedlem
- 21
- Kontakt:
Jeps lige præcis det fik jeg også på en mail idag, fisk og saltvand går under almene husdyr !Nolan skrev:I min forsíkring - i Tryg - dækkes akvarieindholdet som husdyr med 5% af den samlede forsikringssum.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian C
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg har lige kontaktet mit selskab idag og mit indhold er dækket, men desværre kun op til 22.000,- og det er uanset indboforsikringens str. men ok 22K er bedre end 0,-
men skal lige have undersøgt mht akvariet
men skal lige have undersøgt mht akvariet
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier