Jeg har aldrig haft sådan en i hånden men overvejer stærkt og købe et til mit fragment akvarie.
Har kig på en JJ kalkreaktor men den har ikke PH controller - er det til at styre/stole på ?
Selvfølgelig ville det være mest optimalt med en PH controller, men har ikke lige 4000kr eller hvad sådan noget render op i (brugt) lige pt.
Jeg ville da også stejle over en pris på 4000 kroner blot for en Ph controller.
Heldigvis findes de da også i et prisleje som selv en jyde må kunne acceptere.
Men du skal nok lige finde en ph probe som er mere brugbar end den som følger med.
Selve proben er god nok, men den er for tyk til at komme gennem forskruningen
Har du ikke akvariecomputer på akvariet exzos?? For så er det da bare at få fat i nogle måleenheder til den
Til Aquatronica kan man få elektrode og interface for 950 kr.
exzos skrev:Det var ikke ment som PH controlleren der koster 4000 men et kalkreaktor setup.
Kan man indbygge ph probe i sådan en jj kalkreaktor?
Har aldrig set en JJ kalkreaktor andet end på billeder. Er der blot 20 mm plads i låget, er det nok til en forskruning.
Du kunne jo prøve at skrive til JJ og høre ham.
Hva gør man så egentlig hvis man har en kalkreaktor med hul til en probe, men ikke skal bruge den??
Kan man godt købe en "prop" til den, eller skal man i gang med lidt Storm P. for at få hullet lukket??
christiantt skrev:Hva gør man så egentlig hvis man har en kalkreaktor med hul til en probe, men ikke skal bruge den??
Kan man godt købe en "prop" til den, eller skal man i gang med lidt Storm P. for at få hullet lukket??
Kunne du ikke bare montere en gammel probe ? Så er hullet da lukket
christiantt skrev:Hva gør man så egentlig hvis man har en kalkreaktor med hul til en probe, men ikke skal bruge den??
Mange forhandlere har brugte prober liggende som de har savet/klippet i flere stykker, så mon ikke hvis du spørger pænt du kan få/købe en til spotpris. Ellers ved jeg at man kan få en lille studs som passer til netop dette (se billed).
Jeg må ud og forhøre mig lidt. Er det en "akvariestuds"?? For det er ikke mange forhandlere der fatter hvad jeg snakker om når jeg kommer og spørger efter ting til akvariet
christiantt skrev:Jeg må ud og forhøre mig lidt. Er det en "akvariestuds"?? For det er ikke mange forhandlere der fatter hvad jeg snakker om når jeg kommer og spørger efter ting til akvariet
Hos en forhandler der sælger ting og sager til saltvand burde man vide netop om dette, ellers må du finde en ny forhandler som kender bare lidt til hvad de sælger inden for saltvand.
Men en gammel IKS-prob skulle ikke være svært at finde, de holder jo desværre ikke evigt, mon ikke nogle her på siden har nogle liggende.