Stadig kobber i tanken
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
Stadig kobber i tanken
Har nu endelig fået kobber test sættet, og indholdet af kobber ligger mellem 0,25 - 0,3 ppm. Er det for meget ?
og skal det helt ned på nul ?
og skal det helt ned på nul ?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Roskilde
Re: Stadig kobber i tanken
Det er perfekt til at behandle parasit angreb
Den koncentration du har er dødelig for stort set samtlige invertebrater. Den skal ned på 0 (eller i hvertfald hvor almindelige test sæt ikke kan spore kobber.

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Har lige skilt min chiller ad, for at se om akvarievandet kan komme i forbindelse med nogen kobberør, men selve gennemløbet i chilleren er dels rustfri stålrør samt plasticrør, så ikke derfra. Nogen der har nogle gode ideer, hvor kobberet kan komme fra ?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Roskilde
Har du kasseret grus og sten som anbefalet i tidligere tråd ?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
ikke endnu, men prøver med ekstra meget aktivt kul at få det fjernet, men måske du har ret, at jeg må tage det tunge skridt og kasserer det hele
Jeg tror heller ikke du kommer uden om at skulle skifte lidt ud i bøtten.
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
de fleste saltmixe indeholder kobber..tropic marine som mange bruger har o,o3 mg/l
hvis du har mistanke om det er metaller i dit koralgrus/sand så kan det forekomme,du kan prøve med en magnet,men det er nok mest jern der hæfter ved..LOL
ellers kom noget af grusen i rentvand osmose rør rundt og mål for kobber..
har du behandlet akvariet for noget som troels er inde på?
hvis du har mistanke om det er metaller i dit koralgrus/sand så kan det forekomme,du kan prøve med en magnet,men det er nok mest jern der hæfter ved..LOL
ellers kom noget af grusen i rentvand osmose rør rundt og mål for kobber..
har du behandlet akvariet for noget som troels er inde på?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Har aldrig behandlet med nogen ting. Akvariet har kørt i 2 år uden problemer, så det er mig uforståeligt hvor kobberet kommer fra
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
ok tempo
hvad med sporstoffer over dosering,grotech abc for ex....
hvad med sporstoffer over dosering,grotech abc for ex....
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
alle mine måleværdier i vandet ligger som de skal, bare ikke det forbandede kobber, men er nu lige konmmet i tanke om, at sidst jeg lavede min sump om, efter at have brugt Miracle Mud, har jeg haft noget groft grus(små koralstykker) stående under en aircon, som hænger på væggen, og der er måske dryppet noget kondensvand fra kobberøret, ned i gruset, selv om det blev skyllet grundigt igennem, inde det kom i sumpen. Det er efterhånden det eneste sted, jeg kan tænke mig kobberet kommer fra.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej tempo..
så er det ikke så meget tilbage end langt ude teorier,som nogle af vores dyrs blod er kobber baseret og ikke jernbaseret(husker ikke lige hvad det hedder på latin)
men i de mængder skulle det nok have været en åtte armede blæk sprutte som er kradset af...
ellers er der også nogle af skal dyr og pods ,snegle...som har hemocyanin blod system..
jeg hælder nok mest til din sidste mistanke
så er det ikke så meget tilbage end langt ude teorier,som nogle af vores dyrs blod er kobber baseret og ikke jernbaseret(husker ikke lige hvad det hedder på latin)
men i de mængder skulle det nok have været en åtte armede blæk sprutte som er kradset af...
ellers er der også nogle af skal dyr og pods ,snegle...som har hemocyanin blod system..
jeg hælder nok mest til din sidste mistanke
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
jeg har i går tilsat et filter i min sump, med et nyt Australsk produkt, kaldet DiamondKleen, som skulle optage alle metaller i vandet. Produktet skulle være meget bedre end Zeolite for rensning af vand i specielt swimming pool, men spørgsmålet er så, om det også fjerner alle de gode mineraler i vandet, men dette kommer an på en prøve. Har i øjeblikket kontakt med firmaet i Australien, og de er ved at undersøge for mig, om det er ok at bruge i tanken.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er det ikke lidt sent først at snakke med firmaet efter at du har taget filtermaterialet i brug?
Har du et link til det??
Har du et link til det??
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Ved det ikke, men jeg tager chancen, da alle coraller og andre bløddyr allerede er døde. og fiskene har det meget fint, og mit vand er på 24 timer blevet krystalklart, som det aldrig har været før
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
glemte linket : bare søg på diamond kleen
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Har nu endelig fundet synderen til mit kobber i tanken. Det er min CO 2 regulator, som er lavet i messing ?????? Benytter stadig Diamond Kleen i filter, og indtil nu ser det ud som det fjerner lidt af kobberet, så det får en chance på 14 dage, og er det ikke fuldstændigt kobberfrit inden da, så er det the hard way.......udskift alt.........
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: vordingborg
har den kontakt med vandet???