Tror du får svært ved at få din hugo til at tage andet end de alger den selv finder i akvariet vil du prøve at give den foder selv er Nori tang nok det bedste bud.
Det samme gælder søharen. Dog har jeg aldrig hørt om at den tager andet foder end det den selv finder afalger.
Anemonen behøver i principet ikke at blive fodret. Den kan leve af den energi som zoochancellerne danner. Hugo, har kun en begrænset holdbarhed i akvarierne, nogle er dog så heldige at de får den til at tage noritang, men tag det ikke som en selvfølge.
Fodermaskiner er overflødige. Fiskene klarer fint 2-3 uger uden foder, hvis de er i god foderstand.
Og da der jo alligevel er nogen som skal komme og kigge til akvariet, kan de jo sagens fodre der. Husk afmålt foder.
Min Hugo spiser de Artemia og Mysis jeg putter i akvariet. Men Søharen spiser KUN alger, og Nori Tang er skruen uden ende, for det er jo et dyr uden mave - den æder jo bare -
det er dens liv - æde æde æde!! Så er der ikke flere alger i din balje, så få den solgt før den
dør og forpester hele dit akvarie.