Jeg startede op med 100 liter indkørt vand samt 8 kg indkørt levende gros og 12 kg LS af høj kvalitet og 19 kg kunstige levende sten. Over akvariet har jeg et aquamedic NG 2x150 w HQI og 2x54 w T5. Jeg bruger en Deltec APF skummer som fungere rigtig godt og denne skummer kan klart anbefales til andre

Indkøringen af akvariet er gået rigitg godt, for det gamle akvarievand jeg brugte havde et nitrat indholdt på 50 mg/l og de sidste 200 liter vand tog jeg fra vandhanen hvor der er ca. 10 mg nitrat/L.

For ca. 3 uger målte jeg vandet og nitrat indholdet var mellem 5 og 10 mg/l og ammoniak samt nitrit var ikke målbart.
I akvariet var der en del tråd-alger så besluttede at købe en gul kirurg da de jo er ret hårdføre og rigtig mode til at tage tråd-alger. Det endte med at jeg købte en gul og brun kirurg af et af medlemmerne herinde. Han havde også en palet kirurg men købte den ikke pga. at de er lidt sarte.

Fiskene åd næsten alle tråd-algerne på 3 dage.. vildt..

Målte nitrat indholdet for 5 dage siden og nitraten var faldet til 2 mg/l. Målte 5 gange ialt for kunne ikke helt forstå at den var faldet efter at jeg havde fået 2 kirurger i, men det var den

Valgte så at købe palet kirurgen da den jo er vandt til at gå sammen med de andre 2 kirurger. Palet kirurgen er sindsygt grådig og æder alt, selv de andre fisk's afføring

Det næste jeg skal have tilføjet til system er en Deltec PF 509 kalkreaktor som er indkøbt skal bare lige finde ud af hvem der er billigst med trykflasker, CO2 genopfyldning osv for akvariet er begyndt at bruge meget kalk og buffer.