Skal du igang med at prøve en ATS Lord Mike?
- PB BesvaretKnut-Arne Berg skrev:Flemming PB
Jepper, skal se hvad 5-6 plader kan gøre ved de flere affaldsstoffer der nok kommer når jeg tilsætter planton-reactor.herzberg skrev:Er i igang med at få jeres postcount op![]()
Skal du igang med at prøve en ATS Lord Mike?
Det er heller ikke sikkert at jeg kan detLars M skrev:Mipe hvordan vil du styre temperaturen i det lille rum?
Skal der noget reflektor-noget henover?
det er sku imponerende, har du lavet skrubberen præcis efter de guide lines han skriver i dette link: http://www.algaescrubber.net/forums/vie ... p=386#p386herzberg skrev:Kører stadig med min. Det er vel efterhånden 4-5 md vil jeg tro. Ingen skummer i alt den tid. Jeg har ikke problemer med alger eller vandværdier i det hele taget. I lang tid var det primært grøn alger der voksede på den, men efterhånden virker det som om at det er turf algen - kender ikke det danske ord - som har overtaget på scrubberen.
Der er absolut ingen problemer med lugt, ikke engang hvis jeg stikker snotten helt hen til pladen. Iøvrigt har jeg skiftet vand 1 gang i den tid jeg har kørt med den.
Det kan du ikke gøre uden at lave et rigtigt "overløb" f.eks. en overflow boks, men hvis du stiller dunken ovenover akvariet så kan du lave det med et powerhead der pumper vandet op i dunken og så render det selv tilbage i akvariet, det var den måde jeg lave min Algae Scrubber og det virkede faktisk fint.verup skrev:ja det lyder da virkelig godt, hvis du kan undvære skummeren... jeg kunne rigtig godt tænke mig at bygge en selv, mit eneste problem er at akvariet allerede kører og der er intet overløb/sump monteret. jeg har en dunk hvori jeg tænker at jeg kan bygge den, men hvordan får jeg vandet fra akvariet ned i dunken uden at risikere oversvømmelse ved strømsvigt, tilbage til akvariet igen er vel bare et powerhead, men er der nogen der kan hjælpe med en løsning her?