Det er ingen hemlighed at kirugfisk er blandt mine absolutte farvoritfisk og lige netop i dag var jeg så heldig at købe en jeg længe har haft kig på nemlig Naso vlamingii også Naso unicornis er jeg så heldig at have. I det heletaget er Nasoérne noget af det ybberste for mig
Hvilken er jeres ynglinskirugfisk ?
Venlig hilsen Cecillia Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Sohal og Hawaiensis er absolut nogle jeg gerne vil have, har i forvejen en alm. Palet, en yellow belly, og en Gul, hvis jeg alene skulle bestemme røg den gule ud, meeeen nogle gange er det sådan at andre har et ord eller 2 at skulle have sagt, og den gule er mandens, så hvis velviljen til at skulle være medbetaler af elregningen, må den nok hellere blive her
Drømmen er helt klart en Acanthurus achilles syntes helt klart det er den lækkerste kirug man kunne tænke sig bare ærgeligt den er svær og have med og gøre.
Thue skrev:Drømmen er helt klart en Acanthurus achilles syntes helt klart det er den lækkerste kirug man kunne tænke sig bare ærgeligt den er svær og have med og gøre.
Mvh Thue
Ja det er også min drømme fisk:-)
MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
helt klart acanthrus sohal ... har en i mit akvarie ..
400l akvarie med optisk front ,sump 120l, ialt 520 .bubble king 200 mini , ATI powermodul 6x54watt +2x39 wattt5,Ghl profilux plus 2,3 tunze 6055 ghl styret
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
sohal eller japonicus er mine yndlinger, har dog ingen af dem længere... har haft 2 x sohal gennem baljen, men den første blev slagtet af min hvidbrystede og den anden begik selvmord ved at hoppe over kanten
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
PS. Sohal er hype - der er så mange andre flotte derude som er til menneske penge
Thue skrev:Drømmen er helt klart en Acanthurus achilles syntes helt klart det er den lækkerste kirug man kunne tænke sig bare ærgeligt den er svær og have med og gøre.
Mvh Thue
Ja det er også min drømme fisk:-)
MVH
Jeg har haft en achilles og synes bestemt ikke den er svær! Skal selv hente 4 stk på bestilling, så i skal da bare sige til hvis i skal have en med!
Min favorit er noget så simpelt som en blå palet! Jeg synes det er en virkelig klovnagtig fisk der skaber så meget liv i baljen især når den er så knald blå i farven. og såkan de opfører sig helt vildt sjovt.
Min anden fisk jeg drømmer om er en zebrasoma Gemmatum. Jeg tror umiddelbart kun grunden til at jeg er fascineret af de fordi at den kun er så sjælden i handel samt at den er fantastisk smuk. Aftegningerne på den er vildt fascinerende når man ser den tæt på.