snowflake muræne og dannebrogsrejer

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

snowflake muræne og dannebrogsrejer

Indlæg af Dan-P »

Jeg skal ud og hente en muræne i morgen som har gået et års tid sammen med to små klovnfisk og to dannebrogsrejer uden nogensinde at jage dem eller forsøge at æde dem. Rejerne renser tilmed murænen også i munden endda.
Er der andre der nogensinde har hørt, set eller haft en muræne der ikke spiste rejerne og fiskene i akvariet? Og vil det evt ændre noget på dens adfærd at det kommer i mit akvarie og over til mine dannebrogsrejer og klovnfisk istedet for hans ?
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: snowflake muræne og dannebrogsrejer

Indlæg af William Jr »

- Der er ingen som kan udtale sig hvorvidt den vil ændre adfærd...

Men jeg kan sige at der hos mig forsvandt en klovn efter at den bevægede sig hen hvor murænen var vant til fordring, i vandoverfladen...

... Snoooze!!

Jeg så den dog aldrig svømme efter, eller desideret hugge efter mine øvrige fisk! Jeg mistede siden ingenting imens jeg havde den, men personen som jeg forærede den til mistede en krebs på den konto.

Den svømmer idag rundt på KattegatCentret :wink:

:h
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg havde en snowflake i mit 600 liters hvor den aldrig rørte noget der ikke sad for enden af en pincet, så blev den flyttet, til et andet akvarie, hvorefter den åd et par klovnfisk og de rejer der var i akvariet... så det kan aldrig med sikkerhed siges om den vil ændre adfærd

men sandsyndligheden taler for det, jeg har efterhånden oplevet det mange gange med forskellige dyr, især fisk og slanger
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

jeg valgte ikke at købe den alligevel da jeg ku vælge imellem at have den gående i mit 60L som er fyldt med koraller og nogle små fisk som 2 klovnfisk, 2 rejer, en fridmani og en ildhalekutling, osv selvf. snegle og krebs. Eller i et 160L jeg har stående med meget levende sten som skal i det store akvarie når det kommer op og køre i næste mdr. men da jeg gerne vil holde små gobbier og rejer turde jeg ikke tage chancen :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Men de muræner der endte med at spise nogen klovnfisk osv, blev de ved med at spise de "forbudte" fisk, eller var det en engangs affære?
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"