larm fra Sicce psk2500
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
larm fra Sicce psk2500
jeg har lige fået monteret denne pumpe på min scharan jetskim 150..
men synes den larmer en del mere end den tidligere eheim 1250..
Sicce psk2500 larmer dog kun når den får luft, altså som den nu en gang skal.. hvis jeg blokkere luft slangen forsvinder støjen helt.. ved ikke om den skal være sådan, ved godt den skal sige lidt, men den er måske lige til den slemme side.. og hvis jeg justere mænden af luft, så ændre jeg også lyden gradvist, men vil da helst køre med maximalt luft..
men vil gerne høre om et har et fif til den..
men synes den larmer en del mere end den tidligere eheim 1250..
Sicce psk2500 larmer dog kun når den får luft, altså som den nu en gang skal.. hvis jeg blokkere luft slangen forsvinder støjen helt.. ved ikke om den skal være sådan, ved godt den skal sige lidt, men den er måske lige til den slemme side.. og hvis jeg justere mænden af luft, så ændre jeg også lyden gradvist, men vil da helst køre med maximalt luft..
men vil gerne høre om et har et fif til den..
- Brian H
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8881 Thorsø
- Geografisk sted: Thorsø
Re: larm fra Sicce psk2500
Du kan evt. lave en magen til den på billedet.
2 stk. endemuffer (eller hvad de hedder?), en stump rør samt en smule filtervat. Du borer blot et passende hul i begge "muffer" og propper filtervattet ind i røret - samler skidtet. Lad være med at lime det, da det en sjælden gang skal renses.
Dette vil reducere støjniveauet betragteligt.
2 stk. endemuffer (eller hvad de hedder?), en stump rør samt en smule filtervat. Du borer blot et passende hul i begge "muffer" og propper filtervattet ind i røret - samler skidtet. Lad være med at lime det, da det en sjælden gang skal renses.
Dette vil reducere støjniveauet betragteligt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
det er ikke så meget luft indtaget der er problemet.. jeg har en lyddæmper.. men støjen kommer fra pumpen..
- Brian H
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
Ups!..dén havde jeg ikke lige fanget
Jeg har en identisk pumpe, men ingen støjproblemer. Hvis ikke luftindtaget er kilden til dit problem, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Mon ikke der er andre, der kan give et godt bud på, hvad årsagen kan være?

Jeg har en identisk pumpe, men ingen støjproblemer. Hvis ikke luftindtaget er kilden til dit problem, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Mon ikke der er andre, der kan give et godt bud på, hvad årsagen kan være?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
er din fuldstændig lydløs, eller har den også en knurende lyd??
- Brian H
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
Den er ikke aldeles lydløs, men der er en sagte brummen. Jeg tror dog primært at det skyldes resonans, som jeg ikke har forsøgt at dæmpe, da det ikke generer mig. Når blot frontpladen er påsat bordet, så kan det knapt høres.
Der har angiveligt været lidt problemer med at "trådnettet" der sidder på trådhjulet, har været overdimensioneret, hvilket kan afhjælpes, ved at du klipper en ganske lille smule af dette. Jeg kan dog ikke anbefale at du gør det, men det kunne måske være løsningen.
Prøv evt. at søge på bubblemaster/trådhjul, der burde stå noget om emnet i en produktgennemgang eller lign.
Der har angiveligt været lidt problemer med at "trådnettet" der sidder på trådhjulet, har været overdimensioneret, hvilket kan afhjælpes, ved at du klipper en ganske lille smule af dette. Jeg kan dog ikke anbefale at du gør det, men det kunne måske være løsningen.
Prøv evt. at søge på bubblemaster/trådhjul, der burde stå noget om emnet i en produktgennemgang eller lign.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
synes ikke rigtig jeg finder noget om det.. men kan man købe andre nålehjul til den??
køre din pumpe ikke også bare med maximalt luft tilgang??
køre din pumpe ikke også bare med maximalt luft tilgang??
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Hvis ikke pumpen larmer når du lukker for luften, vil jeg ikke tro at det er trådehjulet der skraber imod. Med min skummer, har jeg opdaget at den larmer mindre, hvis pumpen vender på hovedet. Kan godt se at det måske er svært med din skummer, men du kan pille pumpen fra og prøve om det hjælper med din pumpe.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
du kan ikke købe andre trådhjul til den. Men en trimning af nettet har hjulper nogle.
Støj er jo en meget individuel sag. nogle synes en ting larmer, andre synes den samme ting er meget stille. Så det er ikke rigtigt noget man kan diskutere.
Jeg har 2 stk af pumpene, og vel jeg kan da høre dem, men heller ikke mere end det.
Det tråd net som sidder i nettet erdet samme som man bruger til underlag i havebassiner.
Så skaden er ikke total hvis du får trimmet for meget af.
ATI sælger også nye net til pumperne.
Støj er jo en meget individuel sag. nogle synes en ting larmer, andre synes den samme ting er meget stille. Så det er ikke rigtigt noget man kan diskutere.
Jeg har 2 stk af pumpene, og vel jeg kan da høre dem, men heller ikke mere end det.
Det tråd net som sidder i nettet erdet samme som man bruger til underlag i havebassiner.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
okay, jeg prøver at skille den ad i morgen...Carsten skrev:du kan ikke købe andre trådhjul til den. Men en trimning af nettet har hjulper nogle.
tak

Det kan godt være jeg spørger dumt men hvorfor har du sat sådan en pumpe på ?
Er det ikke den her skummer der er tale om.
http://www.schuran.com/bilder/produkte/jetskim150gr.jpg
Som standart sider der en Aquabee 2000/1 på en Jetskim 150 og en Eheim 1260 på Jetskim 200.
http://www.schuran.com/eiweisssea.html
Steen
Som standart sider der en Aquabee 2000/1 på en Jetskim 150 og en Eheim 1260 på Jetskim 200.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
der var blevet sat en eheim 1250 på da jeg fik den, men den var ikke kraftig nok, så havde ham jeg købte den af, den her liggende så har jeg sat den på.spdiving skrev:Det kan godt være jeg spørger dumt men hvorfor har du sat sådan en pumpe på ?
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
der sidder ikke noget trådhjul i, det er et helt almindeligt nålehjul..Carsten skrev:du kan ikke købe andre trådhjul til den. Men en trimning af nettet har hjulper nogle.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er vel egentligt ganske logisk at en Eheim 1250 ikke er nok til den skummer når den fra fabrikken af kommer med en en Aquabee 2000/1.
Lad os se selve den pumpe som du nu har sat på, for tror nk de fleste her inde forbinder sicce 2500 med ATI's skummere og der er lavet lidt om på pumpen.
Hvordan ser hele rotoren ud med nålehjulet monteret??
Lad os se selve den pumpe som du nu har sat på, for tror nk de fleste her inde forbinder sicce 2500 med ATI's skummere og der er lavet lidt om på pumpen.
Hvordan ser hele rotoren ud med nålehjulet monteret??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg kender ikke den pumpe du har kommet på.
Hvor trækker skummeren luft ?
Jeg havde nok selv smidt en Aquabee 2000/1 på istedet for.
Steen.
Steen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Støjer pumpen lige meget om den er monteret på skummeren eller blot pisker luft og vand i sumpen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
det gør den i venturien, den lille hvide kappe som sidder i spidsen af pumpen..spdiving skrev:Jeg kender ikke den pumpe du har kommet på.
Steen.
ja jeg har også lidt overvejet bare at sætte den pumpe på som den er leveret med.. men den her køre egentlig ret godt på synes jeg, det virker i hvert fald som om at passer til når jeg sådan åbner og lukker for hanen (skum højden i røret)
det eneste som er irreterende med den her er den knurrende lyd..
synes bare at et nålehjul er dyrt til en aquabee, fandt det et sted til 500,- og så pumpen til ca 4-500,- også så løber det op..
men tænker lidt at hvis jeg alligevel skal have ny på, på forudsetning af at støjen ikke kan fjernes på denne, så ville jeg måske kigge efter en anden end aquabee, en som er super lydløs og lavt strømforbrug
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det fåes også billigere. Prøv at skrive til http://www.meeresaquaristik.de/ og hør efter et
De har dem, men også om det lige passer til den Aquabee som du har skal jeg ikke kunne sige. Det forvirer lidt med Aquabee 2000AS-07 og Aquabee 2000A-07.
Der er jo også en mulighed for at skrive direkte til http://www.schuran.com, og høre hvor det kan fåes.
De har dem, men også om det lige passer til den Aquabee som du har skal jeg ikke kunne sige. Det forvirer lidt med Aquabee 2000AS-07 og Aquabee 2000A-07.
Der er jo også en mulighed for at skrive direkte til http://www.schuran.com, og høre hvor det kan fåes.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
jeg har haft kermik akselen ude, så vente jeg den om, og det hjalp en del på den knurrende lød, der er stadig lidt, men det trods alt mindere edn før.. nu er det kun en svag brummen når lågerne på skabet er lukket..
men måske jeg skal begynde at lede efter en helt ny aksel og gummilejer..
men måske jeg skal begynde at lede efter en helt ny aksel og gummilejer..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er ihvertfald da betydeligt billigere. Mange gange sidder der nogle små nylon afstandringe på akselen. Se om du ikke kan finde sådan et par stykker og sætte på akselen.
Det kan mange gange gøre en betydelig forskel i støj niveauet.
Det kan mange gange gøre en betydelig forskel i støj niveauet.
Pumpen skal heller ikke trække luft ind den skal kun levere vand.
Længere oppe på tilgangsrøret på skummer trækker den selv det luft ind.
Så hvad er iden med at bruge en med nålehjul.
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
hvis det er en aquabee, så er det korrekt at den har den pvc opbygning hvor den suger luft midt på røret.. men nu fik jeg denne pumpe med til den, og det fungere fint, den fylder skummeren helt med luft..spdiving skrev:Pumpen skal heller ikke trække luft ind den skal kun levere vand.
Steen
den pumpe her skal suge luft ind der, og det gamle pvc system er lavet om så der ikke længere er luft indtag på tilgangsrøret..
Ok...Så giver det hele lidt mere mening.
Bare du får den rigtige mængde vand og luft som skummeren er designet til.
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
det er også det jeg betænker mig lidt i, men den kan både skumme vådt og tørt alt afhængig af hvordan spjældet står, så tror den passe fint..spdiving skrev:Ok...Så giver det hele lidt mere mening.
Steen
med hensyn til det du sagde før, så kom jeg til at tænke på noget, når du nu normalt suger luft på tilgangsrøret, hvordan bliver luften så til microbobler.. det kan da ikke være optimalt at luften ikke bliver pisket af enten trådnet eller nålehjul..
er det så ét helt almindeligt skovlhjul som sidder på den aquabee som den er leveret med fra standard??
Jeg har selv en Jetskim 200 (inkl. Pumpe Eheim 1260) alm. aksel.
Det virkker fint er monteret som på billedet. http://www.schuran.com/bilder/produkte/jetskim200gr.jpg
Jeg skummer både tørt og vådt alt efter hvordan jeg sætter udløbet på den.
Så helt enkelt står den som købt og jeg behøver ikke at opfinde noget selv.
Men du har jo selv set den hjemme hos mig, Sidst du var her.
Steen
Det virkker fint er monteret som på billedet. http://www.schuran.com/bilder/produkte/jetskim200gr.jpg
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
havde aquabee'en siddet på så havde den også fået lov at blive siddende, men den var sådan da jeg fik den..spdiving skrev:Jeg har selv en Jetskim 200 (inkl. Pumpe Eheim 1260) alm. aksel.
Steen
jeg lod ikke lige mærke til at det var sådan en du havde..
jeg spørg ang. det med akslen, fordi jeg på et tidspunkt gerne vil prøve at lave en DIY skummer, bare sådan for sjov på et projekt jeg nok skal lave på et tidpunkt.. så høster bare lidt viden

men jeg synes det fede ved dit akvarie er at du har omdannet vektualirummet til "sump-skab" det giver et hav af muligheder til valg af udstyr.. så skal man ikke tænke på sumpens størrelse, det er bare at få den lavet stor fra starten.. når det en gang bliver tid til at komme ind på bolig markedet så er det helt sikker en ting jeg vil tage højde for når der skal kigges på hus.. så er man også af med støjgener..