Koraller og Krebs/snegle????

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 88
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Koraller og Krebs/snegle????

Indlæg af Gino »

Hej.

Ville hører om nogle af jeres erfaringer med hensyn til holde koraller og snegle og eramit krebs??
Har både snegle(cerith) og eramit krebs i men syntes tit de render og æder lidt af det hele.. særligt sneglene.. de elsker mine rørorme!! har ikk koraller i endnu og ville hører om de ikk også angriber dem glædeligt?

Hvor mange af jer har de smegle og krebs og mener at de er en nødvendighed?? kan de undværes?? men der er vel ikk andre det "rydder" op på samme måde?

På forhånd tak.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Koraller og Krebs/snegle????

Indlæg af amddurin »

Jeg har ikke set mine røre min Saropyton... (Har ikke andre koraller pt.)
Men er da selv utilfreds med at de ryder de små rørorme :devilish:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af PuraVida »

hehe ved ik helt om mine eremitkrebs går i mine små rørorme på christmastree korallen. jeg sad og holdt øje med den idag. den sad som om den ventede på lur lige over et af rørene. sad der ca et kvarter før den gav op og gik i gang med noget andet. :)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

PuraVida skrev:hehe ved ik helt om mine eremitkrebs går i mine små rørorme på christmastree korallen. jeg sad og holdt øje med den idag. den sad som om den ventede på lur lige over et af rørene. sad der ca et kvarter før den gav op og gik i gang med noget andet. :)
Ja det er nogle små snedige kræ:-) lidt træls de er efter dem!!

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17

Indlæg af PuraVida »

Hehe bliver sgu tosset hvis de snupper de rørorm i mit christmastree.
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

PuraVida skrev:Hehe bliver sgu tosset hvis de snupper de rørorm i mit christmastree.
Ja det kan jeg godt forstå.. hvor har din Purites?? sådan er jeg ude efter!

MVH
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17

Indlæg af PuraVida »

a hva? hehe forstod ik din besked :)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

PuraVida skrev:a hva? hehe forstod ik din besked :)
Hehe der sku står hvor har du købt din purites?? :-) sådan en er jeg ude efter.-)

MVH
Brugeravatar
PuraVida
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17

Indlæg af PuraVida »

jeg har købt den af en privat. men akvarie udstyr har dem vist. de er ihvertfald på deres hjemmeside :)

http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=47203
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Gino skrev:Hej.

Ville hører om nogle af jeres erfaringer med hensyn til holde koraller og snegle og eramit krebs??
Har både snegle(cerith) og eramit krebs i men syntes tit de render og æder lidt af det hele.. særligt sneglene.. de elsker mine rørorme!! har ikk koraller i endnu og ville hører om de ikk også angriber dem glædeligt?

Hvor mange af jer har de smegle og krebs og mener at de er en nødvendighed?? kan de undværes?? men der er vel ikk andre det "rydder" op på samme måde?

På forhånd tak.

MVH
Jeg har aldrig holdt hverken eremitter eller snegle, og kommer heller ikke til det.

- Så nødvendigt?? Svaret er nej! :wink:

(Jeg har desuden aldrig forstået anbefalingen af disse dyr i opstartsfasen... De har vel ikke forstjent mindre, end det vi
regner for højere grupper af dyr. Dette alene for at være "smukke", "æstetiske", "graciøse", el. noget fjerde :wink: )

Kirurger er også gode til at "rydde op"

Billede

:wink:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:
Gino skrev:Hej.

På forhånd tak.

MVH
Jeg har aldrig holdt hverken eremitter eller snegle, og kommer heller ikke til det.

- Så nødvendigt?? Svaret er nej! :wink:

Ok.. dejligt at hører for jeg er allerede mega træf af dem!! de render hen over det hele!!

Hugo er vel også god?

Hvor mange af jer har ikk snegle eller reamitter i akvarierne?

MVH
(Jeg har desuden aldrig forstået anbefalingen af disse dyr i opstartsfasen... De har vel ikke forstjent mindre, end det vi
regner for højere grupper af dyr. Dette alene for at være "smukke", "æstetiske", "graciøse", el. noget fjerde :wink: )

Kirurger er også gode til at "rydde op"

Billede

:wink:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"