utæthed, silikone spørgsmål
-
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 6950 Ringkøbing
- Geografisk sted: Vestjylland
utæthed, silikone spørgsmål
hejsa. jeg står med et utæt hul i mit overløb som var tætnet med silikone, men det er begyndt at dryppe, så nu har jeg tømt overløbet og gjort det rent.
Så mit spørgsmål er om jeg kan lægge en lag tagrendelim rundt om silikonen for tætne det?
Så mit spørgsmål er om jeg kan lægge en lag tagrendelim rundt om silikonen for tætne det?
Senest rettet af prezn tirs 19. maj 2009 10:55, rettet i alt 1 gang.
-
- Sommerfugl fisk
- 16
- Postnummer: 9260 Gistrup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Gistrup
- Kontakt:
Re: utæthed, tagrendelim?
Tagrendelim kan kun lime PVC/plast sammen og ikke gå i forbindelse med silikonen.
Hvis du vil bruge tagrendelim skal du være sikker på det er plast mod plast og overfladerne er affedtede samt godt tørre ellers vil det være utæt.
Hvis du vil bruge tagrendelim skal du være sikker på det er plast mod plast og overfladerne er affedtede samt godt tørre ellers vil det være utæt.
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
-
- Naso kirurg
- 17
Re: utæthed, tagrendelim?
okay. hva kan jeg ellers bruge istedet som kan gå i forbindelse med silikonen?
-
- Naso kirurg
- 17
Re: utæthed, silikone spørgsmål
har nu fået løsnet silikonen med meget besvær, hvis jeg nu renser glasoverfladen med acetone og så bruger det her silikone bagefter http://shop.malawicarsten.dk/product.asp?product=6107, eller det silikone man kan købe på byggecentret som hedder akvarie silikone, burde det ikke tætne det så ?
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Brug tek7 silicone eller det du har fundet og afrens det glas med sprit
-
- Naso kirurg
- 17
okay tak, så jeg behøver ikke afrense det med acetone? så bruger jeg bare almindelig husholdningssprit i stedet.ronny.w skrev:Brug tek7 silicone eller det du har fundet og afrens det glas med sprit
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Yup bare sørg for at falderne er rimelig rene, det er ikke nødvendig at de skal være kliniske rene. men af fedtet skal de være.prezn skrev:okay tak, så jeg behøver ikke afrense det med acetone? så bruger jeg bare almindelig husholdningssprit i stedet.ronny.w skrev:Brug tek7 silicone eller det du har fundet og afrens det glas med sprit
Du kan eventuelt bruge en Sprit ny klinge fra en stanleykniv ( kun klingen ) den tager stor set alle silicone rester
-
- Naso kirurg
- 17
har en masse af de klinger der (lånt fra arbejdet
). har skrabet det rent fra silikone.
Hvad mener du med falderne og men af fedtet skal de være?..

- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Prøv af vende et par bogstaver i ordet om. falderne= fladerneprezn skrev:har en masse af de klinger der (lånt fra arbejdet). har skrabet det rent fra silikone.

-
- Naso kirurg
- 17
haha, så langt havde sku ikke engang tænktCarsten skrev:Prøv af vende et par bogstaver i ordet om. falderne= fladerneprezn skrev:har en masse af de klinger der (lånt fra arbejdet). har skrabet det rent fra silikone.

-
- Rev haj
- Reactions: 43
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Halløjsa
Som nævnt hos dig iaftes: Sørg for at absolut alle flader er pinligt rene for silicone - også akrylskiven og især gummipakningen. Jeg ville ikke lime, med mindre alle andre muligheder var udtømte - hvad med en ny gummipakning? kan du skaffe en sådan i byggcentret? Ellers prøv Koi import
Hvis det kun drypper meget lidt, kan du eventuelt forsøge at spænde lidt hårdere - kan du komme til med en polygribtang eller lignende? - det er ikke altid nok blot at spænde med håndkraft, men husk forsigtighed
jerslev
Som nævnt hos dig iaftes: Sørg for at absolut alle flader er pinligt rene for silicone - også akrylskiven og især gummipakningen. Jeg ville ikke lime, med mindre alle andre muligheder var udtømte - hvad med en ny gummipakning? kan du skaffe en sådan i byggcentret? Ellers prøv Koi import
Hvis det kun drypper meget lidt, kan du eventuelt forsøge at spænde lidt hårdere - kan du komme til med en polygribtang eller lignende? - det er ikke altid nok blot at spænde med håndkraft, men husk forsigtighed
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
-
- Naso kirurg
- 17
hey jens..
prøvede at spænde den lidt hårdere med en papegøjetang, men det hjalp ikke på problemet. Når jeg kigger på gummipakningen fejler den intet. Havde IKKE gjort fladerne pinlige rene, heller ikke med sprit eller acetone, de var kun tørre (nok ikke 100%) så det var derfor den stadig var utæt.
Har bestilt noget andet silikone som er bedre.
Den eneste vej er tætte det med silikone.
prøvede at spænde den lidt hårdere med en papegøjetang, men det hjalp ikke på problemet. Når jeg kigger på gummipakningen fejler den intet. Havde IKKE gjort fladerne pinlige rene, heller ikke med sprit eller acetone, de var kun tørre (nok ikke 100%) så det var derfor den stadig var utæt.
Har bestilt noget andet silikone som er bedre.
Den eneste vej er tætte det med silikone.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Kontakt:
Hvis det er en ganske almindelig gennemføring med en gummipakning, så skal der altså hverken bruges silikone eller alt muligt andet!