Synes efterhånden der er kommet en meget skarp og ubehagelig tone i mange af de indlæg, man kan læse på dette forum. Især går det ud over forskellige firmaer, men også personer bliver hængt ud her og på en måde, jeg selv synes er på grænsen af, hvad man kan og bør - der er faktisk regler for sådan noget.
Man har bl.a. været ude efter akvarieudstyr, Korallen og nu petsupply samt et andet firma, som jeg ikke ved, hvad handler med.
Jeg vil anbefale, at man passer lidt på med at udlevere og hænge folk/firmaer ud på den måde, man gør - det klæder ikke et offentligt forum, der også er afhængig af sponsorer.
Selv har jeg ikke haft problemer med de 3 akvarieforretninger, der hænges ud - faktisk har jeg fået en glimrende betjening alle steder, men kan godt forstå folk bliver sure, hvis de historier, der berettes om, har noget på sig, men derfra og så til at begå injurier, er der langt. Der er jo også altid to sider af en sag
På andre sites tales der om, at tonen er ond og ondskabsfuld på saltvandsforum. Jeg vil foreslå, at moderatorerne sorterer lidt mere og hurtigere og eventuelt lukker/sletter injurierende indlæg hurtigst muligt, eller at der oprettes lukkede tråde, såfremt det kan lade sig gøre, hvis tonen skal være så fri og ucensureret. der kan folk så komme af med deres frustrationer
Hvilket firma tør efterhånden handle med folk fra dette forum, eller sponsorere samme, hvis det på grund af fejl eller hvad ved jeg, lynhurtigt risikerer at blive udstillet som useriøst og som snydepelse og bliver sat i hund og stejle på et offfentligt forum?? jeg ville nok betænke mig to gange før jeg ville sponsorere et sådant site.
Så kære venner - en mere urban tone tak.
jerslev
etik og moral på sidens indlæg
-
- Rev haj
- Reactions: 43
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
etik og moral på sidens indlæg
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- mipe
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Re: etik og moral på sidens indlæg
Så vil jeg da lige komme med et andet synspunkt.
Jeg syntes tilgengæld at tonen er rigtig god herinde, for her tør folk at sige hvad de mener, istedet for på saltvandssiden (og de andre) hvor man hverken tør eller må sige bu eller bæ med alle deres regler, for ellers bliver man hakket ned eller desideret udelukket fra foraet.
Med hensyn til rygegrej og korallen, er der åbenbart ved at være et utal af mennesker der er blevet snydt på en eller anden måde og det er da kun godt at vi får fokus på det, så andre kan tænke lidt over hvordan de vil handle med disse forhandlere.
Omvendt er der jo også forretninger som petsupply og klovnfisken som har et rigtigt godt ry herinde og dem skal vi jo heller ikke glemme.
Jeg syntes tilgengæld at tonen er rigtig god herinde, for her tør folk at sige hvad de mener, istedet for på saltvandssiden (og de andre) hvor man hverken tør eller må sige bu eller bæ med alle deres regler, for ellers bliver man hakket ned eller desideret udelukket fra foraet.
Med hensyn til rygegrej og korallen, er der åbenbart ved at være et utal af mennesker der er blevet snydt på en eller anden måde og det er da kun godt at vi får fokus på det, så andre kan tænke lidt over hvordan de vil handle med disse forhandlere.
Omvendt er der jo også forretninger som petsupply og klovnfisken som har et rigtigt godt ry herinde og dem skal vi jo heller ikke glemme.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
jeg ,syntes at toner er blevet bedre, end den har været .
til tider ,kan den være skrap , og sådan vil den være .
når, der er blandet, rimligt store pænge beløb ind i det.
bare i det sidste år ,har vi her på siden, været vidne til .
at mange ,har mistet rimligt store beløb .
på 1 ! en der bevist har ville lave nogle penge ,på Ja naive folk .og jo jeg er selv en af dem
og en der stadigvæk ikke har givet lyd fra sig
og med sådanne ting ,der vil jeg mene, at rettidigt kritik er på sin plads.
de omtalte har jo også, en mulighed for at forsvare sig.
og admins har været rimligt obs, på at holde tonen nogenlunde på sporet .
mht. til forretninger .
så har etikken, og normal moralen været ." til kantstenen " og derefter er det dit eget problem .
og det er bare ikke godtnok, når der lovgivende regler for dette .
og der må man sige, at den eller de forretninger, der ikke har kunnet efterleve dette.
de har lært det ,på den håre måde.
det skal dog lige tilsiges at det er blevet meget bedre bare her i 2009
mvh snogen
til tider ,kan den være skrap , og sådan vil den være .
når, der er blandet, rimligt store pænge beløb ind i det.
bare i det sidste år ,har vi her på siden, været vidne til .
at mange ,har mistet rimligt store beløb .
på 1 ! en der bevist har ville lave nogle penge ,på Ja naive folk .og jo jeg er selv en af dem

og en der stadigvæk ikke har givet lyd fra sig
og med sådanne ting ,der vil jeg mene, at rettidigt kritik er på sin plads.
de omtalte har jo også, en mulighed for at forsvare sig.
og admins har været rimligt obs, på at holde tonen nogenlunde på sporet .
mht. til forretninger .
så har etikken, og normal moralen været ." til kantstenen " og derefter er det dit eget problem .
og det er bare ikke godtnok, når der lovgivende regler for dette .
og der må man sige, at den eller de forretninger, der ikke har kunnet efterleve dette.
de har lært det ,på den håre måde.
det skal dog lige tilsiges at det er blevet meget bedre bare her i 2009
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Jeg syntes også tonen er udemærket og ikke "for hård".
Det er vitgtig i min verden at jeg kan skrive om og få diskuteret forskellige ting. Herunder også butikkerne som jo er en vigtig del af det, da vi alle skal købe stumer, fisk og koraller.
Derfor mener jeg det er vigtigt at kunne vide hvor der er superservice og hvor man kan forvente problemer baseret på andres erfaringer. Alle omtalte butikker er jo meget velkommen til at forklare deres sag også - 9 ud af 10 af dem er stort set oprettet her på siden.
Hvis det er mod enkelte personer er jeg mere kritisk og mener at man skal være meget obs på at det ikke udvikler sig til et problem.
Det eneste jeg syntes vi skal passe på er når der kommer "de lette spørgsmål". Der skal vi være skarpere i skuffen og ikke komme til at lyder som "gamle skrankepaver" over for nye medlemmer som liiiige skal lave de samme fejl vi selv har lavet. Forhåbentlig kan vi lokke dem til at læse om vores fejl, men ellers skal de også igennem det
Alt i alt er det derfor jeg bruger dette forum mest, da det er mest levende og med mange forskellige holdninger/religioner om saltvand.
/HerrO
Det er vitgtig i min verden at jeg kan skrive om og få diskuteret forskellige ting. Herunder også butikkerne som jo er en vigtig del af det, da vi alle skal købe stumer, fisk og koraller.
Derfor mener jeg det er vigtigt at kunne vide hvor der er superservice og hvor man kan forvente problemer baseret på andres erfaringer. Alle omtalte butikker er jo meget velkommen til at forklare deres sag også - 9 ud af 10 af dem er stort set oprettet her på siden.
Hvis det er mod enkelte personer er jeg mere kritisk og mener at man skal være meget obs på at det ikke udvikler sig til et problem.
Det eneste jeg syntes vi skal passe på er når der kommer "de lette spørgsmål". Der skal vi være skarpere i skuffen og ikke komme til at lyder som "gamle skrankepaver" over for nye medlemmer som liiiige skal lave de samme fejl vi selv har lavet. Forhåbentlig kan vi lokke dem til at læse om vores fejl, men ellers skal de også igennem det

Alt i alt er det derfor jeg bruger dette forum mest, da det er mest levende og med mange forskellige holdninger/religioner om saltvand.
/HerrO
- solberg
- Rev Rokke
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
Jeg vil give herro ret i at det største problem herinde er måden der nogen gange bliver talt til de "nye". Jeg har indtrykket af at der strømmer mange nye mennesker til denne hobby men derfor er det stadig vigtigt, syntes jeg, at hjælpe dem ligsom vi engang blev hjulpet(og stadig bliver). Dermed ikke sagt at vi skal debattere de samme emner hver gang der kommer en ny. Men så smid da lige et link til en gammel tråd hvor emnet har været til debat.
Med hensyn til div. butikker syntes jeg ikke at der er en hård tone. Hvis firmaerne holder hvad de lover så er der jo ikke nogen ko på isen. Prøv at tænk på hvor mange handler petsupply eller Saltvandsbutikken laver på et år og prøve så at se det i forhold til hvor lidt der bliver klaget over dem herinde.
Det ville , efter min menning, også være pisse træls hvis jeg havde skrevet et indlæg fordi år jegvar utilfreds med servicen i en butik, blev kontaktet af admin eller at mit indlæg blev slettet fordi at det skal sencoreres. Det mener jeg ikke kan vare rigtig.
At vi så nogen gange har en lidt hård tone over for hinanden p.g.a. Vores forskellige saltvandsreligion. Det er nok desværre bare noget man må tage med. Selvom det er synd da det afholder folk fra at ville skrive her på forum.
Med hensyn til div. butikker syntes jeg ikke at der er en hård tone. Hvis firmaerne holder hvad de lover så er der jo ikke nogen ko på isen. Prøv at tænk på hvor mange handler petsupply eller Saltvandsbutikken laver på et år og prøve så at se det i forhold til hvor lidt der bliver klaget over dem herinde.
Det ville , efter min menning, også være pisse træls hvis jeg havde skrevet et indlæg fordi år jegvar utilfreds med servicen i en butik, blev kontaktet af admin eller at mit indlæg blev slettet fordi at det skal sencoreres. Det mener jeg ikke kan vare rigtig.
At vi så nogen gange har en lidt hård tone over for hinanden p.g.a. Vores forskellige saltvandsreligion. Det er nok desværre bare noget man må tage med. Selvom det er synd da det afholder folk fra at ville skrive her på forum.
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

-
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
solberg skrev:
At vi så nogen gange har en lidt hård tone over for hinanden p.g.a. Vores forskellige saltvandsreligion. .

muslinge banken

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....