Hej....
Har obseveret 2 små krabber der minder om de der porcelænkrabber men er ikke sikker, derudover har jeg set en krabbe der var lidt større, som jeg ikke kan identificere med noget jeg har set, og den var hurtigt væk. og ligeledes har jeg set en som jeg tror skulle være en såkaldt decorator crab.
Nogle der kender denne type decorator crab, det ser ud som om den spiser alger. og det ser ud til at den kun gider at være på den ene af mine sten, for kan finde den på den samme sten hver dag. Skal denne krabbe fanges?
De andre krabber prøvede jeg at fange med en fælde, havde lavet en ud af en plastflaske, puttede lidt frostfoder i og ned i baljen om aften men intet held. der var slet ikke noget der bed på.
hvad skal man bruge som lokkemad til krabber, pistolrejer mm.? tror nemlig os jeg har et par pistolrejer i baljen...
Og er der en bedre fælde en flaskemetoden....?
fangst af krabber
-
- Rev haj
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
-
- Foxface
- 18
- Geografisk sted: Odense C
Re: fangst af krabber
Hvis det er en decorator crab er det faktisk ikke en krabbe men en seaspider og den er ikke reefsafe, men er det ikke bare en af de behårede krabber? Jeg har selv masser af krabber men med deres begrænsede størrelse, gør de ingen skade og er faktisk gode til at spise alger.
Jeg tror du kan bruge rigtig meget som lokkemad, lettets vil mæske være en reje.
Jeg tror du kan bruge rigtig meget som lokkemad, lettets vil mæske være en reje.
- Brintlev
- Dværg kejser
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Køge
ja har os set, at mange af dem spiser alger men frygter for når de en dag bliver store.
Jeg tror godt nok, at det er en seaspider/decorator crab, for har nærstuderet den lidt og nogle gange tager den noget algeværk og sætter på ryggen af sig selv evt. for at camuflere sig... så den camoflere sig godt. og når jeg nærmer mig ruden, bliver den bare sidende. Og har læst at de der Seaspider/decorator crab stoler så meget på deres egen comuflering, at de ikke flygter.. så min mistanke går på en decorator crab.... men hvis den ikke er reefsafe må den hellere op næste gang jeg ser den. det ser dog ud som om den os spiser alger...
når du siger en reje som lokkemad, er det så sådan en reje som vi selv spiser eller hvad?
Jeg tror godt nok, at det er en seaspider/decorator crab, for har nærstuderet den lidt og nogle gange tager den noget algeværk og sætter på ryggen af sig selv evt. for at camuflere sig... så den camoflere sig godt. og når jeg nærmer mig ruden, bliver den bare sidende. Og har læst at de der Seaspider/decorator crab stoler så meget på deres egen comuflering, at de ikke flygter.. så min mistanke går på en decorator crab.... men hvis den ikke er reefsafe må den hellere op næste gang jeg ser den. det ser dog ud som om den os spiser alger...
når du siger en reje som lokkemad, er det så sådan en reje som vi selv spiser eller hvad?
Uden akvarie
-
- Foxface
- 18
- Geografisk sted: Odense C
Decorator crabs skulle kunne finde på at bruge fx polypper til kamuflage så den må du hellere få op.
Ja bare en helt almindelig spiselig reje vil jeg tro vil lokke dem til. Jeg har dog aldrig selv prøvet, men du kan jo også kombinere med noget fiskemad eller andet.
Held og lykke med det
Ja bare en helt almindelig spiselig reje vil jeg tro vil lokke dem til. Jeg har dog aldrig selv prøvet, men du kan jo også kombinere med noget fiskemad eller andet.
Held og lykke med det