Det jeg vil holde er - ALT hehe

Når du skriver at du gerne vil holde ALT... Hvorfor så overhovedet overvejelsen på hvorvidt du kan holde sten koraller på bunden??Dan-P skrev:jamen lige nu har jeg jo 2 stk 250W HQI lamper stående så jeg kan have 500W over plus nogle blå T5 rør så der kommer jo nok omkring 600W henover akvariet.
Men kan jeg ikke godt have nogle stenkoraller omkring bunden med 600W
- Vælger du at IKKE ville forstå hvad jeg mener, eller??Musiker skrev:@Wiliam Jr.. Det er det samme som at sige at Ilt er vigtigere end mad for mennesker.. Hvis ikke der er nok af begge dele, er resultatet det samme...
@Dan-P - Jeg valgte et 50cm højt akvarie netop for at undgå problemer med SPS på bunden af mit akvarie. Jeg havde 1x250W over mit gamle 250L (som også var 50cm højt) og det var nok til SPS - Men syntes selv det var for lidt når de stod på bunden.
Men når du nu har lamperne.. Hvorfor så ikke bare prøve..
Du er sku en kværulantWilliam Jr skrev:- Vælger du at IKKE ville forstå hvad jeg mener, eller??Musiker skrev:@Wiliam Jr.. Det er det samme som at sige at Ilt er vigtigere end mad for mennesker.. Hvis ikke der er nok af begge dele, er resultatet det samme...
@Dan-P - Jeg valgte et 50cm højt akvarie netop for at undgå problemer med SPS på bunden af mit akvarie. Jeg havde 1x250W over mit gamle 250L (som også var 50cm højt) og det var nok til SPS - Men syntes selv det var for lidt når de stod på bunden.
Men når du nu har lamperne.. Hvorfor så ikke bare prøve..![]()
Jeg ved da trods alt at du deler samme synspunkt som jeg på flow...
- Jeg sagde jo ikke lyset ikke var nødvendigt... Jeg mente bare ikke at lyset er første hensyn, men flow derimod. Og så lys!!
Selvfølgelig er lys vigtigt, men de to ting går hånd i hånd. Og flowet mener jeg bliver overset, i det store billede...
Dan-P skrev:hmm... ja det ku godt være jeg bare sku nøjes med de 250W plus de løse T5. Og så holde acro øverst.
Jeg skrev:William Jr skrev:
- Ja, gu faen er vi enige... Jeg oponerer imod at du sagde henvendt til mig at det var lig med at sige at ilt var vigtigere end mad!
Det er en fejlfortolkning af det jeg skrev!!
Du har desuden set min lysrampe i min byggetråd... Så ja, jeg deler dit synspunkt: SUNSUN er ikke tilstrækkeligt!!
Kald det kværulant... Jeg kalder det en fejlfortolkning!!![]()
Musiker skrev:
@Wiliam Jr.. Det er det samme som at sige at Ilt er vigtigere end mad for mennesker.. Hvis ikke der er nok af begge dele, er resultatet det samme...
Lad mig udskifte dit flow med ilt og dit lys med mad.. Så bliver dit postulat til:William Jr skrev: Det kan lyde lidt "tanke provokerende", men jeg mener at flow er vigtigere end lys!!