Alger...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Stephensen
Foxface
Foxface
Reactions: 0
17
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Foran computeren...

Alger...

Indlæg af Stephensen »

Jeg har en del grønne trådalger, som efterhånden har indtaget en hel del af mit akvarie, pga jeg havde et nitrat boom, som der er ved at være styr på igen. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kommer af med de trådalger, da min hugo ikke rigtigt ser ud til at holde dem nede. Har i et godt forslag, eller er det godt gammeldags manuelt arbejde for at holde dem nede ?

/Bo
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Re: Alger...

Indlæg af maigaard »

En søhare måske eller også et søpindsvin.
Pindsvinet æder dog også kalkalger, men er noget kønnere at kigge på end en søhare. Så Det er smag og behag.... :h
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det med stort set alle alger, de kommer af for meget næring i vandet, sådan er det, spørgsmålet er så hvordan er det kommet ?

For meget fodre ? :naughty:
For mange fisk ? :naughty:
For lidt vandskift ? :naughty:
Eller for utålmodig, kunne ikke vente til akvariet ''var helt iorden''`?

Det skal du bare finde ud af og så gør det modsatte og / eller lidt mindre/ mere af det du evt. har gjort ''forkert'' - i dit tilfælde er det nok lidt af det hele, hvis jeg skal komme med et gæt :wink:

Du kender jo godt min indstilling til hvordan jeg holder mine akvarier ikk' :wink:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Stephensen
Foxface
Foxface
17

Indlæg af Stephensen »

Hej Lars jeg kender skam godt til dine akvarier :D og venter stadig på den dag du vil sælge det store for 2 kroner til mig :)

Mht mit akvarie vil jeg sige at af de muligheder du har listet op er det faktisk kun overfodring og måske og kun måske for mange fisk. Jeg har været noget påpasselig med at skifte vand, og efter jeg skiftede til det 300 liters jeg har nu, ventede jeg faktisk noget tid på at det hele faldt til ro, inden jeg satte mere i, dog er der da blevet tilsat nogen koraller i den tid, som jeg er af den opfattelse ikke spiller så stor en rolle, som hvis det var fisk man tilsatte. Mit nitrat er på vej ned på normalt niveau kan jeg se, og som akvariet kører nu, altså det ser ud til at være rimeligt i balance, kommer der ikke flere beboere deri.

Vil rigtig gerne have pindsvin men de vil spise mine søstjerner, har en der har mistet 2 arme pga et "svin" :(
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

2 kr. aaarr det er nok lige i underkandter :biggrin: :biggrin: :biggrin: der er jo kommet mange flere koraller osv. i siden :wink: men tekniken er den samme virkelig lov tech :GO

Nå, men du skriver jo selv svaret til dig selv : listet op er det faktisk kun overfodring og måske og kun måske for mange fisk !!!

Når den person der har et sådan problem skriver måske, så er det næsten sikkert er det er det der er grunden.

Gi' tid tålmodighed mere end du allerede har gjort :wink:

Spring 2 dage over med fodringen om ugen, og PAS på ikke at fodre mere de andre dage også pga. dette :naughty:
Så skal du se efter 1 - 1,5 mdr. så er det på plads igen :beer:

Nææ, 2 koraller gør ikke noget, min teori er at koraller både gir' og tar' lidt til vandet - DETTE ER KUN MIG TEORI :beer:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Stephensen
Foxface
Foxface
17

Indlæg af Stephensen »

:) det helt ok, grunden til jeg skriver måske ved fordring er at jeg ikke er helt sikker på hvor meget de skal have. Men som du siger så er faste dage måske en god ide. Jeg er helt besluttet på at akvariet skal køre sommeren over uden at bliver tilsat eller fjernet liv og så vil jeg se hvad der sker, om ikke jeg får et flot og velkørende akvarie :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"