Nu lader det til at de er kommet i butikerne.
http://www.akvarieforretningen.dk/produ ... oduct=4217
Synes jo nok der mangler nogle informationer.

Hvordan det??Hougaard skrev:Men 15.000 skulle kun bruge 30 watt - jeg overvejer den lige nu ret kraftigt til mit 500 liters...
Det er der heller ingen der påstår, men det undrer os bare at Hougård skriver 30W når den er opgivet til 50w i 115 volts udgaven.Bruno skrev:Jeg har den lille model (15000L/T) på mit 460 L og den bruger på fuld skrald ca. 35W, hvilket da er ret lavt.
Hvis man sammenligner med en Tunze stream, der skulle bruge max 45 Watt med 12000 L/T kan man da ikke påstå at Polario pumpen bruger mere strøm end andre
Det er hvad jeg måler den til at bruge tilsluttet til mit akvarie. Har ingen tal for den storeCarsten skrev:
De 35w som du skriver den bruger, er det noget du selv har målt eller noget der er opgivet? Har du evt et tal for 20000 liters udgaven?
Hvordan med støj niveauet - jeg er hysterisk i den retning (da alt andet der larmer er i kælderen) jeg vil have lydløse cirkulationspumper ?Bruno skrev:Jeg har den lille model (15000L/T) på mit 460 L og den bruger på fuld skrald ca. 35W, hvilket da er ret lavt.
Hvis man sammenligner med en Tunze stream 6105, der skulle bruge max 45 Watt med 12000 L/T kan man da ikke påstå at Polario pumpen bruger mere strøm end andre
Lydløs er den ikke. Den afgiver ingen resonans, men afgiver en anden form for støj end vi måske er vant til. Jo flere L/T den skal trække jo mere støjer den.Hougaard skrev:Hvordan med støj niveauet - jeg er hysterisk i den retning (da alt andet der larmer er i kælderen) jeg vil have lydløse cirkulationspumper ?Bruno skrev:Jeg har den lille model (15000L/T) på mit 460 L og den bruger på fuld skrald ca. 35W, hvilket da er ret lavt.
Hvis man sammenligner med en Tunze stream 6105, der skulle bruge max 45 Watt med 12000 L/T kan man da ikke påstå at Polario pumpen bruger mere strøm end andre
Hvordan i sammenligning med andre pumper ?Bruno skrev:Lydløs er den ikke. Den afgiver ingen resonans, men afgiver en anden form for støj end vi måske er vant til. Jo flere L/T den skal trække jo mere støjer den.
Tjae altså praktisk taget alle pumper jeg har haft har afgivet støj i et eller andet niveau i form af brummen (og resonans), der i større eller mindre grad "forplanter" sig i glas, bord osv. Denne pumpe laver ingen støj af den type, men hvis jeg skal sætte et ord på lyden er det nærmest en "hvinen"..... ordet får det til at lyde værre end det er.Hougaard skrev:Hvordan i sammenligning med andre pumper ?Bruno skrev:Lydløs er den ikke. Den afgiver ingen resonans, men afgiver en anden form for støj end vi måske er vant til. Jo flere L/T den skal trække jo mere støjer den.
Du er velkommen på Østerbro hvis du vil høre mine Vortech's og Tunze 6105 i aktion - Jeg ikke tilfreds med hvordan mit akvarie støjer (skummer og vortech's), men andre der har hørt mit akvarie syntes ikke det larmer vildt meget.. Også er der en del andre fordele ved Vortechs (ingen ledninger, nemme at pille op når de skal rengøres og afgiver ikke varme til akvariet)Hougaard skrev:Men 15.000 skulle kun bruge 30 watt - jeg overvejer den lige nu ret kraftigt til mit 500 liters...
Jeg har ikke plads til Vortech da akvariet kommer helt ind til væggen...Musiker skrev:Du er velkommen på Østerbro hvis du vil høre mine Vortech's og Tunze 6105 i aktion - Jeg ikke tilfreds med hvordan mit akvarie støjer (skummer og vortech's), men andre der har hørt mit akvarie syntes ikke det larmer vildt meget.. Også er der en del andre fordele ved Vortechs (ingen ledninger, nemme at pille op når de skal rengøres og afgiver ikke varme til akvariet)