Jeg er ved at blive ret desperat, jeg har døjet med, at min nitrat er ALT for høj lige siden at jeg fik akvariet for næsten 4 måneder siden...
Den ligger på omkring 50 - 100 PPM.
Jeg købte det brugt og der var det over 1 år gammelt med indhold. ALT (og det fungerede godt for ham jeg købte det af)
Det jeg har i akvariet nu er:
- klovne par
- 3 jomfrufisk
- hugo
- lidt koraller (gider ikke lige nævne dem)
Det jeg har gjort siden jeg fik akvariet er følgende:
- meget mere cirkulation
- ny skummer, tunze 9002, den er meget bedre
- skiftet sandbund, men det er ved at være 2-3 måneder siden.
- byttet lidt om på stenopstætningen, men det er ovre nu.
Jeg tilsætter følgende:
- VSV metoden, for at få nitraten ned, men jeg syntes ikke det hjælper noget som helst, jeg er oppe at tilsætte 4 ml. hver dag, og jeg er gået langsomt frem af, kan det være at jeg skal længere op før det begynder at forsvinde bare lidt???? (jeg begyndte d. 22. marts)
- magnesium
- coral grower
Jeg skifter vand ca. hver uge. 10 - 15 %
Mine værdier er ret fine. pånær nitraten som er på 50 - 100 og magnesium som ligger på ca 900 PPM, men den er snart på plads med det jeg tilsætter af magnesium.
Temperaturen ligger på de 25-26 grader hele tiden.
Jeg har været alle alge faser igennem
Jeg håber ikke der er noget jeg har glemt. og jeg håber rigtig meget at folk har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre ved mit kæmpe problem? for jeg er ved at være godt træt af den skide nitrat.

Lige som en sidste kommentar, så ved jeg godt at nogle folk herinde syntes at VSV metoden er noget værre lort, men nu giver jeg det en chance, og håber virkelig at det kan give pote, håber der er andre som har prøvet VSV og vil give mig lidt info på hvad de sluttede med af ml som de puttede i og hvor meget nitrat de havde til at starte med.
Jeg håber virkelig der er nogle som kan hjælpe her.