Toldopkrævning=latterligt!!
- peder
- Rev haj
- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Toldopkrævning=latterligt!!
Har fået lidt varer hjem fra US-Plastic (korallin mod) har købt for ca 80 us. med fragt og skal så yderligere betale 269kr i toldopkrævning
, er det ikke lidt ude af proportion?? er der andre der har oplevet tilsvarende??

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Brian C
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Toldopkrævning=latterligt!!
ja det har jeg, men de 150,- er et gebyr postgribbene forlanger for at sende regningen ud
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Ce'st La Vie
- Det er risikoen for at bestille ting uden for EU.. Jeg har prøvet lignende hvor jeg bestilte en lille plastik reservedel til biilen over ebay.co.uk - Der stod udtrykkeligt i annoncen at det vil blive sendt fra UK, men de sendte det fra HongKong
- Da jeg checkede ebay igen, havde de opdateret deres butik på ebay med information om at tingene nu blev sendt fra HK...
Omvendt da jeg her for et par uger siden fik et nyt batteri til min gamle PowerBook fra USA.. Ringede Told til mig i forvejen og spurget om det var som firma jeg bestilte eller privat. Jeg sagde at det var som privat og forventede at få et girokort med da jeg modtog batteriet Det fik jeg ikke..
/Henrik

Omvendt da jeg her for et par uger siden fik et nyt batteri til min gamle PowerBook fra USA.. Ringede Told til mig i forvejen og spurget om det var som firma jeg bestilte eller privat. Jeg sagde at det var som privat og forventede at få et girokort med da jeg modtog batteriet Det fik jeg ikke..
/Henrik
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Vi kan vel ikke påstå at, det ikke har været oppe og vende indtil mange gange.
Så nogen stor overraskelse kan det vel næppe være.
Jeg har da også måtte spytte i bøssen en del gange, både med varer fra Australien og US, men af ukendt grund aldrig fra Hongkong
Så nogen stor overraskelse kan det vel næppe være.
Jeg har da også måtte spytte i bøssen en del gange, både med varer fra Australien og US, men af ukendt grund aldrig fra Hongkong
-
- Picasso aftrækker
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
He-he...er litt "lotto"dette med tollen ja,det kan jeg bekrefte selv..
Det siste jeg bestilte nu her var en haug med diverse diamantbor/glassbor,fra et asiatiskt firma,og det gikk rett forbi tollen her i Norge ja..
sender skrev "verdien til 10 dollar på pakken",uten at jeg hadde spurt han om det nei..
Men så er jo ikke Norge medlem i EU da..

Det siste jeg bestilte nu her var en haug med diverse diamantbor/glassbor,fra et asiatiskt firma,og det gikk rett forbi tollen her i Norge ja..
sender skrev "verdien til 10 dollar på pakken",uten at jeg hadde spurt han om det nei..

Men så er jo ikke Norge medlem i EU da..

- Dezon
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
de ligger 29% oven i prisen på pakken hvis det er uden for EU.. Men hvis du får sælgeren til at ligge kviterningen ind i pakken, og bare skriver forsendelse prisen på på pakken vil du blive opkrævet de 29% af prsien hvis den er over $9.75 ( mener jeg det er )
har selv benyttet mig af når jeg har købt ting til min cykel.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er nu ikke helt korrekt.Dezon skrev:de ligger 29% oven i prisen på pakken hvis det er uden for EU.. Men hvis du får sælgeren til at ligge kviterningen ind i pakken, og bare skriver forsendelse prisen på på pakken vil du blive opkrævet de 29% af prsien hvis den er over $9.75 ( mener jeg det er )
Jeg har flere gange fået et brev fra postvæsnet om at der var en pakke til mig, og at jeg skulle fremsende faktura på den. Og hvis det var købt over internettet, så en kopi af emailen med fakturaen.
Det har kun været til dobbelt kontrol af at værdien ikke har været kunstigt nedskrevet.
Det beløb som kan komme ind told og momsfrit, er for 80 kroner. Et efterhånden helt latterligt lavt beløb. I visse tilfælde dækker det ikke engang portoen.
-
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
jeg købte et par sko for 300 måtte betale det dobbelte for at få dem (: