er soldat fisken (kardinalfisk) en dårlig svømmer??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
er soldat fisken (kardinalfisk) en dårlig svømmer??
har lige hentet to soldat fisk ved decoacean i rødovre, de så lidt trætte ud da jeg tog poserne op efter jeg kom hjem, men hældte dem forsigtigt over i et litermål ( der er hank, så det kan hænge på kanten af akvariet
) og hængte det ned i baljen, efter ca et kvarter, skiftede jeg en smule vand ud med det fra akvariet, og det gjorde jeg så en del gange over ca 45min, hvor jeg så lod dem svømme ud i baljen.. de var begge meget sløve og blev kastet rundt af pumperne, så slukkede for cirkulationen så det kun var returpumpen der kørte.. den ene ser nu rimelig frisk ud, ( den anden helt færdig) men den friske kan stadig ikke svømme hvis jeg tænder for den rigtige cirkulation, så ved ikke om de er dårlige svømmere eller om de bare ikke er helt på toppen endnu.. ( mine klovne kan sagtens svømme med alt cirkulationen tændt..

Senest rettet af stefan_sørensen lør 2. maj 2009 18:23, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: er soldat fisken en dårlig svømmer??
er der slet ikke nogen der har erfaringer med sådan en fætter her
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jo, da. De svømmer normalt rundt. Jeg varselv derude, og der var nogle stykker som så noget svimle ud. Hvorfor har jeg ingen ide om.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
den friskeste af dem, er begyndt at virke normal nu, men den anden har jeg lagt i karantæne, hvis nu pisset skulle gå hen og dø..
men ja synes også der var mange af deres fisk som var lidt døsige, gad godt at vide hvad der var galt med dem.. men mine klove var også lidt sløve i starten, men nu fiser de rundt og smager på alt hvad der kommer forbi deres blik..
håber den sidste soldat kommer sig selv om det ikke virker sådan, ellers må jeg sku lige ud og bytte den til en levende en

men ja synes også der var mange af deres fisk som var lidt døsige, gad godt at vide hvad der var galt med dem.. men mine klove var også lidt sløve i starten, men nu fiser de rundt og smager på alt hvad der kommer forbi deres blik..
håber den sidste soldat kommer sig selv om det ikke virker sådan, ellers må jeg sku lige ud og bytte den til en levende en

- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: er soldat fisken (kardinalfisk) en dårlig svømmer??
Det er ikke en fisk som svømmer meget omkring, den finder gerne et sted med lav strøm og står mere eller mindre stille der. Men når de vil kan de virkelig sprinte.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
okay, det er faktisk sådan den ene er, den står lige foran en sten..thyme skrev:Det er ikke en fisk som svømmer meget omkring, den finder gerne et sted med lav strøm og står mere eller mindre stille der. Men når de vil kan de virkelig sprinte.
er der noget man kan gøre ved sådan en fisk som ikke er helt frisk.. jeg har kommet den i et litermål, som jeg har hængt på akvariet så den bliver varmet af akvarie vandet, og så har jeg kommet en træ iltsten der ned, og kun skruet ganske lidt op for flowet, så der akkurat lige kommer bobler.. og en gang i mellem skifter jeg lige vandet bare for at være sikker på den får ilt der hvor den ligger, for den ligger bare ned på siden..
Det bedste du kan gøre er at have den i akvariet det stresser den mindre.
Steen
Steen
- Tom Ekelund
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
tryme har fuldstændig ret idet han skriver, det er ikke en fisk der meget go i ,det er nok efter min mening en af de roligeste fisk der findes, de er meget stille stående undtaget når der er foder.thyme skrev:Det er ikke en fisk som svømmer meget omkring, den finder gerne et sted med lav strøm og står mere eller mindre stille der. Men når de vil kan de virkelig sprinte.
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Jeg havde et par som fik bidt finnerne lidt i stykker af en gylte. De endte begge med at dø, men inden da blev de også skubbet godt omkring af pumperne.
hvis de har alle finner og er sunde og friske svømmer de helt fint, men ellers er de nok syge.
hvis de har alle finner og er sunde og friske svømmer de helt fint, men ellers er de nok syge.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
[quote="stefan_sørensen] og en gang i mellem skifter jeg lige vandet for at være sikker på den får ilt der hvor den ligger, for den ligger bare ned på siden..[/quote]
Hvornår var du derude??
Hvornår var du derude??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
det var jeg kl 12, til måske kl halv 1, kvart i 1..
tog de to som så mest friske ud, men den ene måtte lade livet, den gik til for et par timer siden..
tog de to som så mest friske ud, men den ene måtte lade livet, den gik til for et par timer siden..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg kom derud klokken 1230, så vi må have krydset hinanden.
Da jeg kiggede på dem så de noget svimle ud.
Og jeg ville aldrig selv have købt nogle af dem, når der er nogle i flokken som opfører sig mærkeligt.
Da jeg kiggede på dem så de noget svimle ud.
Og jeg ville aldrig selv have købt nogle af dem, når der er nogle i flokken som opfører sig mærkeligt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
ja det må vi have gjort, havde min kæreste med derude.. hvad for en bil køre du i??
den erfaring har jeg også fået nu
tænkte bare at hvis jeg nu tager dem som ser friske ud så var det sikkert fint.. men håber da på at de bare giver mig en ny fisk.. har skervet en mail til dem, ville gerne kunne vise dem fisken så de ikke tror jeg bare prøver at score en fisk mere.. men de åbner først på tirsdag, den er nok ikke så lækker hvis den får lov at ligge så længe..
den erfaring har jeg også fået nu

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Men nu læste jeg lige din anden tråd. 2 klovne og så 2 Kauderni i akvariet, så er det da vist også fyldt til kanten.
Put den i en pose også i fryseren.
Put den i en pose også i fryseren.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
ja det kunne jeg selvfølgelig gøre..
ja jeg har de fisk jeg skal have nu
de er meget små, 3-4 cm... er i gang med at købe udstyr ind når jeg lige finder noget brugt og billigt, så vil jeg lave et projekt med et hjørne akvarie på 323 liter og omkring 100-150 liter i sumpen.. satser på det er kørende om max et halvt år..
ja jeg har de fisk jeg skal have nu

de er meget små, 3-4 cm... er i gang med at købe udstyr ind når jeg lige finder noget brugt og billigt, så vil jeg lave et projekt med et hjørne akvarie på 323 liter og omkring 100-150 liter i sumpen.. satser på det er kørende om max et halvt år..