Silikatfilter

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Silikatfilter

Indlæg af Carsten »

Vil mene at de er forsmå og for dyre.

Jeg bruger selv en ældre model af dette her.

http://www.aquapro2000.de/Filtertechnik ... :2775.html
Jerslev skrev:Jeg har to silikatfiltre koblet til mit osmoseanlæg - begge fra Aqua light - et lille 200 ml samt et stort begge købt hos Mrutzek. Mediet - granuleret harpiks køber jeg hos Aqua fair i Tyskland - det fungerer glimrende.

Har for nyligt hørt, at man kan "genoplade" harpiksen ved at lægge det i saltvand, men ved ikke, hvor meget salt til hvor meget vand. Nogen der ved det??

jerslev
Efter sigende er det ikke ulejliugheden værd at rode med det, da det vist ikke kun er saltvand der skal til.
Det lyder også lidt underligt at man skulle kunne regenere det det med saltvand, for i princippet burde det jo bare forsøge at fjerne salten fra vandet.
Og en liter nyt medie koster omkring 13 Euro
Brugeravatar
Daniel1
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Daniel1 »

Tak Carsten

Så må jeg prøve sådan et
Brugeravatar
Daniel1
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Daniel1 »

Nu har jeg modtaget mit scilicat filter, men der er noget der undrer mig lidt mht flow-retning gennem filtret.

På den tegning der følger med, vises et billede af filtret med en pil der går ind i venstre side af filtret (zulauf) og en pil der går ud af filtret i højre side (ablauf). Så langt så godt.

MEN, i selve plastikken på filtret er der indstøbt på engelsk "OUT" i venstre side og "IN" i højre side... Dette er jo lige modsat det som står på tysk, eller er det mig der er galt på den??

Skal jeg bare følge de tyske anvisninger?? Der er sat tyske klistermærker med Zulauf hen over der hvor står OUT og Ablauf der hvor der stor IN..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er da godt nok til at blive forvirret af, men vandet skal stige op gennem mediet.
Så prøv af lure det af.

Men hvis du monterer det, så er det let at se, for hvis vandet kommer ind den forkert vej, bliver mediet vådt oven fra. Mediet bliver lidt mere brunt i farven når det er vådt.
Brugeravatar
Daniel1
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Daniel1 »

tak carsten. så fandt jeg ud af det. det var det som stod på tysk der var rigtigt
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"