spraymaling på indersiden af glasset ?
spraymaling på indersiden af glasset ?
Jeg skal lave et 60L akvarie som skal køre uden skummer men med et refugie der måler 7x60x30cm DxBxH men da jeg vil lave det store overløb/refugie i glas er det jo en grim baggrund at kigge på - en masse caulerpa alger og nogle sten. Så derfor vil jeg male det stykke glas helt blåt så man få en fin baggrund at kigge på, men kan det lade sig gøre uden at det fra spraymalingen påvirker vandet - hvis det nu er 110% tørt inden vandet kommer i ?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: spraymaling på indersiden af glasset ?
Jeg ville ikke turde male glasset indvendig, før eller siden vil jeg tro at vandet opløser malingen.
Dog skal det siges at jeg ikke har meget begreb på maling, så muligt man kan få noget der kan holde til det.
Dog skal det siges at jeg ikke har meget begreb på maling, så muligt man kan få noget der kan holde til det.
- Websteen.dk
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Kontakt:
NEJ du ved ikke hvad der sker på længere sigt, nææ køb det glas du skal bruge i den farve eller f.eks. sort, eller alm. glas og så lim noget blåt plexiglas på denne.
IKKE maling og vand samme, heller ikke selv om det er tørt

IKKE maling og vand samme, heller ikke selv om det er tørt

Lidt forskellige saltvands artikler hjemtages løbende fra bla. Hong Kong.
Hjemmesiden modtager IKKE kreditkort, så skriv en PB hvis der er noget på siden, som du kan være intereseret i.
Med venlig hilsen
Websteen.dk
V/ Lars Steen
Hjemmesiden modtager IKKE kreditkort, så skriv en PB hvis der er noget på siden, som du kan være intereseret i.
Med venlig hilsen
Websteen.dk
V/ Lars Steen
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Kbh N
Da jeg lavet mit overløb, ville jeg også gerne lave det sådan at men ikke kunne se rørene bagved.
Jeg søgte flere steder efter sort glas men kunne ikke finde det. Så prøvede jeg at finde noget sort plexiglas, men det kom til at koste 399 for et stykke på 30x50 cm og det synes jeg var "lidt" dyrt.
Så var der en der forslog at købe alm glas og smøre hele bagsiden ind i et tyndt lag sort silikone. Det prøvede jeg, og det virker super godt. Giver en rigtig pæn blank overfalde, eneste problem er at det er svært at rengøre bagsiden pga alt silikone.
Jeg søgte flere steder efter sort glas men kunne ikke finde det. Så prøvede jeg at finde noget sort plexiglas, men det kom til at koste 399 for et stykke på 30x50 cm og det synes jeg var "lidt" dyrt.
Så var der en der forslog at købe alm glas og smøre hele bagsiden ind i et tyndt lag sort silikone. Det prøvede jeg, og det virker super godt. Giver en rigtig pæn blank overfalde, eneste problem er at det er svært at rengøre bagsiden pga alt silikone.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Samme resultat får man vel ved at male bagsiden, men lige nemmere at rengøre med en magnet. Alternativt kan man jo lade den dække sig af kalkalger