spraymaling på indersiden af glasset ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

spraymaling på indersiden af glasset ?

Indlæg af Dan-P »

Jeg skal lave et 60L akvarie som skal køre uden skummer men med et refugie der måler 7x60x30cm DxBxH men da jeg vil lave det store overløb/refugie i glas er det jo en grim baggrund at kigge på - en masse caulerpa alger og nogle sten. Så derfor vil jeg male det stykke glas helt blåt så man få en fin baggrund at kigge på, men kan det lade sig gøre uden at det fra spraymalingen påvirker vandet - hvis det nu er 110% tørt inden vandet kommer i ?
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Re: spraymaling på indersiden af glasset ?

Indlæg af Lord Mike »

Jeg ville ikke turde male glasset indvendig, før eller siden vil jeg tro at vandet opløser malingen.

Dog skal det siges at jeg ikke har meget begreb på maling, så muligt man kan få noget der kan holde til det.
Brugeravatar
Websteen.dk
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 8963 Auning
Kontakt:

Indlæg af Websteen.dk »

NEJ du ved ikke hvad der sker på længere sigt, nææ køb det glas du skal bruge i den farve eller f.eks. sort, eller alm. glas og så lim noget blåt plexiglas på denne.

IKKE maling og vand samme, heller ikke selv om det er tørt :naughty: :naughty: :MA :MA :KP :KP :KP :badcomp: :badcomp: :cussing: :cussing: :director: :director:
Lidt forskellige saltvands artikler hjemtages løbende fra bla. Hong Kong.

Hjemmesiden modtager IKKE kreditkort, så skriv en PB hvis der er noget på siden, som du kan være intereseret i.

Med venlig hilsen
Websteen.dk
V/ Lars Steen
Zacho
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Zacho »

Da jeg lavet mit overløb, ville jeg også gerne lave det sådan at men ikke kunne se rørene bagved.
Jeg søgte flere steder efter sort glas men kunne ikke finde det. Så prøvede jeg at finde noget sort plexiglas, men det kom til at koste 399 for et stykke på 30x50 cm og det synes jeg var "lidt" dyrt.
Så var der en der forslog at købe alm glas og smøre hele bagsiden ind i et tyndt lag sort silikone. Det prøvede jeg, og det virker super godt. Giver en rigtig pæn blank overfalde, eneste problem er at det er svært at rengøre bagsiden pga alt silikone.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Samme resultat får man vel ved at male bagsiden, men lige nemmere at rengøre med en magnet. Alternativt kan man jo lade den dække sig af kalkalger
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"