Hej flemming jeg tar lige udgangspunkt i dit 800 liters
akvarie,helst ville jeg haft at du bruger det engelske forum(
zeovit) for en bedre vejledning...også fordi
zeovit er som CARDUUS

for visse brugere herinde..derfor er der også lavet et
zeovit forum på dansk!!!
Det med reaktoren mener jeg at have svartet dig på pb,og linket til en der er fornuftig og til en billig penge..
Bag succeen med
zeovit ligger mange målninger og justeringer for at opretholde en vis stabile parametre efter den vejledende guide som følger med
zeovit...Herunder Kalium som gradvist vil stige ved brug af reefersbestsalt ,dette vil også bidrage til at nedbringe mg til en mere ensrettet og naturlig interval
Ca 380-420
Mg 1200-1350
KH 6.5-8.0
K + ~ 380ppm
salinitet 1.025-1,026
500 ml. kz kul skylles godt inden brug og pladseres i en filtersok passivt i din
sump,massere posen daglig og udskiftes hver måned
2 liter zeolitter plaseres i en reaktor (gerne med lidt plads til rysten) med en gennemstrømnigs hastighed på 600-700 lt.
en mindre end normal gsh er der muligt med en mere nænsom vandkemi ændring..
ved den første zeolith udveksling kan du sætte flowet op til 800 lt hvis du vil og hvis du ønsker det kan du cycle reaktoren ved at en timer kører 3 timer på og 3 timer af ,sørg for at stenene er under vand når reaktoren er slukket.
Zeolitten omrystes daglig 2 gange

med 10-20 gange pumpning af stemplet...i begyndelsen udveksles zeolitterne på 4 uge,der efter er tidrammen hver 6-8 uge ,brug altid 10-20% gamle sten til at pode de nye
Doser 8 dråber bak og 4 dråber food7 daglig de første 2 uger derefter 2 gange ugentlig og doser det i nærheden af reaktorens indsugnig ,generelt rengøres stenene inden doseringen da dette øger effekten af
zeovit.
doser 0.6ml start2, 2 gange daglig i nærheden af reaktoren, til korallers støtte vil jeg anbefale at ændre coralvitalizer doseringen....evt også brug af sponge power ..pohls xtra mm....