tilbage til saltvand

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
bødtker
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2002

tilbage til saltvand

Indlæg af bødtker »

hej Allesammen så er jeg tilbage som man siger har man haft saltvand i blodet ja så bliver det der puuha der er meget at huske når man starter forfra igen så bare kom med råd og tips hvis har lyst
mvh bødtker
Boyu 128,Deltec MCE 600 Skummer,boyu UV-enhed,Boyu Wave Maker m/Styring
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Re: tilbage til saltvand

Indlæg af snogen »

ja men velkommen tilbage m8
der er kommet lidt flere butikker til siden at du var her sidst

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Velkommen tilbage. Husk nu at tage det roligt i starten..
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Det ser ud til at det er en god tid at komme tilbage på :-) - der er rigtigt meget til salg og meget af det ser rigtigt godt ud (brugte akvarier) og til billige penge endda, så det er bare at komme i gang. Velkommen tilbage :-D
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Celia skrev:Det ser ud til at det er en god tid at komme tilbage på :-) - der er rigtigt meget til salg og meget af det ser rigtigt godt ud (brugte akvarier) og til billige penge endda, så det er bare at komme i gang. Velkommen tilbage :-D
Lige præcis, masser af kvalitetsudstyr til brugtpriser. Og tunze har endelig fået nogenlunde styr på deres nye pumpe serie.

Alt levende rives heller ikke væk hos forhandlerne på dag 1. længere. Dvs. man rent faktisk kan købe akklimatiserede fisk og polypdyr nu :f3: - det var en umulighed for bare 1 år siden.

Husk at holde igen med riff-keramikken. Læs trådene herinde. Masser af dårlige erfaringer med for meget. Har dog selv 20 procent i uden problemer.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

nielsk skrev: Husk at holde igen med riff-keramikken. Læs trådene herinde. Masser af dårlige erfaringer med for meget. Har dog selv 20 procent i uden problemer.
Jeg var en tur ude hos Decocean igår. Der kiggede jeg på de baggrundsplader som han sælger fra firmaet Aquaroche.
De ser ok ud. De må ikke på nogen måde sammen lignes med reefkeramik. Eneste de har tilfælles er at de begge skla dække bagruden og evt siderne.
Aquaroche er lavet på en helt anden måde. De er langt tyndere end reefkeramik, indenholder ikke noget som kan afgive fosfat og andre kedelige ting til vandet. Men desværre ser de også lidt kedeligere ud.
Pladerne er lavet af tilsyneladende knuste levende sten, som er lagt i en nylon masse. Set fra bagsiden lignede det allermest en nylonskærebrædt. Priserne på dem husker jeg ikke.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"