Hjælp til ny i faget
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2670 Greve
Hjælp til ny i faget
Hej.
Jeg ville blive mere en glad for noget hjælp. Jeg har lige købt mit første saltvandsakvarium. Og kunne derfor godt
bruge lidt hjælp. Jeg har købt akvariet brugt med sand, levende sten, fisk, nogle dannebrugsrejer og søstjerner.
Jeg fik vandet med og fyren som jeg købte det af har også været behjælpelig med at fortælle om alt teknikkken
som følger med men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke vandværdier jeg skal måle og hvor ofte? Hvad skal
vandværdierne være på? Og hvad gør man hvis de er for høje lave? Tilfører man noget eller kan det hele klares ved
vandskift? Skal jeg ellers tilføre akvariet noget? Og hvor ofte? Jeg har ingen koraller. Ville blive glad for noget
ekspert hjælp....
Pia
Jeg ville blive mere en glad for noget hjælp. Jeg har lige købt mit første saltvandsakvarium. Og kunne derfor godt
bruge lidt hjælp. Jeg har købt akvariet brugt med sand, levende sten, fisk, nogle dannebrugsrejer og søstjerner.
Jeg fik vandet med og fyren som jeg købte det af har også været behjælpelig med at fortælle om alt teknikkken
som følger med men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke vandværdier jeg skal måle og hvor ofte? Hvad skal
vandværdierne være på? Og hvad gør man hvis de er for høje lave? Tilfører man noget eller kan det hele klares ved
vandskift? Skal jeg ellers tilføre akvariet noget? Og hvor ofte? Jeg har ingen koraller. Ville blive glad for noget
ekspert hjælp....
Pia
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Hjælp til ny i faget
Hejsa og velkommen til den forunderlige verden
Dit spørgsmål er voldsomt omfattende og derfor kunne der skrives side op og side ned for at give dig svar på dine spørgsmål. Så jeg vil helt klart anbefale at læse denne opstartsartikel som Brian har lavet, jeg er sikker på at den giver svar på mange af de spørgsmål du har.
Hvis du så efterfølgende har yderligere spørgsmål så skriver du bare
God læsning: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=918

Dit spørgsmål er voldsomt omfattende og derfor kunne der skrives side op og side ned for at give dig svar på dine spørgsmål. Så jeg vil helt klart anbefale at læse denne opstartsartikel som Brian har lavet, jeg er sikker på at den giver svar på mange af de spørgsmål du har.
Hvis du så efterfølgende har yderligere spørgsmål så skriver du bare

God læsning: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=918
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Enig med Lord Mike. Hvis du ikke får svar på dine spørgsmål i den artikel, så prøv søgefunktionen. Alt hvad du spørger om har været oppe før, så du kan hurtigt finde informationen uden at skulle vente på at en svarer dig.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Jeg kan se du også bor i Greve.
Så jeg er da frisk på en kop kaffe hvis du vil have lidt hjælp med baljen.
Sender lige en PM.
Steen.
Så jeg er da frisk på en kop kaffe hvis du vil have lidt hjælp med baljen.
Sender lige en PM.
Steen.
Husk vi har meget Nitrat i vores drikke vand her i Greve og et Osmoseanlæg vil være at fortrække.
Vi har genem nogle år fået dispensation pga. Nitraten ligger over det tilladte for drikkevand.
De har skrevet i lokalsprøjten at vi vil i fremtiden vil få vores vand oppe nord fra et sted men hvornår det vil ske vide endnu ikke og om vandet så er meget bedre må tiden vise.
Steen
Vi har genem nogle år fået dispensation pga. Nitraten ligger over det tilladte for drikkevand.
De har skrevet i lokalsprøjten at vi vil i fremtiden vil få vores vand oppe nord fra et sted men hvornår det vil ske vide endnu ikke og om vandet så er meget bedre må tiden vise.
Steen
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Okay jeg har osmose anlæg....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du må ikke omfatte det som om vi ikke vil svare dig, men en indsnævring af spørgsmålene, vil lette det ganske meget. Som Mikael og Hertzberg skriver, så er det den artikel god at få forståelse af. Og der er TEMMELIGT mange og forskellige meninger om alt herinde. Så en nybegynder kan let tabe overblikket.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Velkommen til
- Hvis artiklen som Lorden linker til, og Steen imod al forventning ikke kan hjælpe (!
). Så er det som Carsten skriver en god ide' at dele dine spøgsmål lidt op i mindre bidder!
Spørg endelig!

- Hvis artiklen som Lorden linker til, og Steen imod al forventning ikke kan hjælpe (!

Spørg endelig!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Copepod
- Reactions:
- 16
Tak for det alle sammen...Prøver at læse lidt om de forskellige ting her på siden og suge alt til mig...