CO2 asap
- StarF
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
CO2 asap
Har lige opdaget at min co2 flaske er tom, så hvor får jeg en ny flask hurtigt? har lige været i metro men var det åbenbart ikke muligt?
tror nemlig jeg får store problemer hvis jeg kommer til at køre uden tilsætning igennem det meste af påsken.
tror nemlig jeg får store problemer hvis jeg kommer til at køre uden tilsætning igennem det meste af påsken.
- StarF
- Rev haj
- 18
- moby
- Picasso aftrækker
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Re: CO2 asap
Hej du!
Jeg mener at du skal tage over til en forhandlerog så bytter han over med en fyldt flaske du betaler kun for co2 og ikke for den nye flaske.
Jeg mener at du skal tage over til en forhandlerog så bytter han over med en fyldt flaske du betaler kun for co2 og ikke for den nye flaske.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions: 2
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg byttede før ved Hede Nielsen, men du kan bare køre ind til en auto reservedels handel eller smede biks, de laver ombytninger !
Sidst var jeg ved Horsens Jern og Stål !
Sidst var jeg ved Horsens Jern og Stål !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Dværg kejser
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: jylland
Ved AGA forhandler koster det 348 kr inklusive moms for en 10 kg flaske. Du kan finde din lokale på nettet.
Karl
Karl
- StarF
- Rev haj
- 18
har hørt man kan få det gjort ved sanistål, men de åbner først tirsdag, har fundet en forhandler der har åbent lørdag, men ved ikke om han kan ombytte min flaske.
normalt falder min kh ret hurtigt når der ikke bliver tilsat noget, frygter lidt at dette kommer til at skade mine koraller en del. så hvis nogle har en ide til hvor jeg kan få en ny lørdag, vil jeg være taknemlig.
normalt falder min kh ret hurtigt når der ikke bliver tilsat noget, frygter lidt at dette kommer til at skade mine koraller en del. så hvis nogle har en ide til hvor jeg kan få en ny lørdag, vil jeg være taknemlig.
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Køb et par dåser natron i supermarkedet... Jeg bruger omkring et halvt låg (bagt natron) hver anden dag i min ferskvandspåfylder. Lader til og hæve min kh med ca 0.5 - og det er i 550L vand (netto)
- StarF
- Rev haj
- 18
- Lars M
- Rev haj
- Reactions: 1
- 21
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Saltvand siden?: 2001
Nu ved jeg jo ikke hvor slemt det er, men jeg har en 4 kilos flaske stående med ca. 1 kg co2 tilbage.
Du er velkommen til at låne den.
Men der er jo lidt langt til Hadsund, så det er op til dig.
Du er velkommen til at låne den.
Men der er jo lidt langt til Hadsund, så det er op til dig.
Mvh.
Lars Mogensen
Lars Mogensen
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Skal vi ikke se nogle billeder af det nye 
P.s. Mon ikke en bøtte natron er nok til på tirsdag, hvis det er

P.s. Mon ikke en bøtte natron er nok til på tirsdag, hvis det er

- StarF
- Rev haj
- 18
Lars M> tak for tilbudt, prøver dog lige med natron først.
satser lidt på at ku få det ved http://www.nordjyskbeslag.dk/produkter/9432.html på lørdag hvor de har åbent til kl 12.
og jo, burde vel tage mig sammen og lave nogle billeder, gider bare ikke rigtig når det ikke er helt færdigt endnu. Regner med at lave sten opsætning færdig fredag, hvor der så nok vil komme lidt billeder og en tråd
satser lidt på at ku få det ved http://www.nordjyskbeslag.dk/produkter/9432.html på lørdag hvor de har åbent til kl 12.
og jo, burde vel tage mig sammen og lave nogle billeder, gider bare ikke rigtig når det ikke er helt færdigt endnu. Regner med at lave sten opsætning færdig fredag, hvor der så nok vil komme lidt billeder og en tråd

-
Nu skriver du ikke hvor stor flasken er om det er en 2kg eller andet .
Du skal være opmærksom på at de 2kg er tyske flasker og benyttes kun af akvarie folk og kan derfor ikke byttes hos firmaer der handler med svejseudstyr da de kun køre med Hede Nielsen flasker eller AGA hvor de kun bytter ejerflasker eller lejer flasker ud.
Jeg har af samme grund selv fået fat i en 6kg co2 ejer flaske istedet for de 2kg som akvarieudstyr og andre saltvands butikker køre med. Da det gør det nemere og billigere at få flaskerne byttet.
Og er det en ejer flaske du har fiser du bare hen til et firma der handler med svejseudstyr og få den byttet prisen er stort set den samme alle steder for en bytte flaske.
Steen
Du skal være opmærksom på at de 2kg er tyske flasker og benyttes kun af akvarie folk og kan derfor ikke byttes hos firmaer der handler med svejseudstyr da de kun køre med Hede Nielsen flasker eller AGA hvor de kun bytter ejerflasker eller lejer flasker ud.
Jeg har af samme grund selv fået fat i en 6kg co2 ejer flaske istedet for de 2kg som akvarieudstyr og andre saltvands butikker køre med. Da det gør det nemere og billigere at få flaskerne byttet.
Og er det en ejer flaske du har fiser du bare hen til et firma der handler med svejseudstyr og få den byttet prisen er stort set den samme alle steder for en bytte flaske.
Steen
- klaus meyland
- Foxface
- 17
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2004
du kan købe tvekulsurt natron i matas det koster 30 kr for 500g og det er klart til brug
http://www.advancedaquarist.com/issues/nov2002/chem.htm
http://www.advancedaquarist.com/issues/nov2002/chem.htm
er ved at planlægge mit comeback 

- StarF
- Rev haj
- 18
det er en 6kg ejer flaskespdiving skrev:Nu skriver du ikke hvor stor flasken er om det er en 2kg eller andet .
Steen

-
Det er lige meget den bytter de gerne og måske får du en der er pænere.
Bare find et sted hvor de sælger svejseudstyr og flasker.
Priserne er stort set de samme alle steder.
Steen.
Bare find et sted hvor de sælger svejseudstyr og flasker.
Priserne er stort set de samme alle steder.
Steen.
- StarF
- Rev haj
- 18
-
Jeg har søgt som en gal på nettet på firmaer i Aalborg der handler med svejseudstyr.
Jeg har kun kunne finde 2 firmaer det er godt nok ikke mange. Den ene er http://www.epindustri.dk
Steen
Jeg har kun kunne finde 2 firmaer det er godt nok ikke mange. Den ene er http://www.epindustri.dk
Steen
- StarF
- Rev haj
- 18
har været igang med det samme, og det eneste jeg er fundet frem til er:
http://www.nordjyskbeslag.dk/produkter/9432.html
og de sku have åbent på lørdag.