Ca. underlig måling.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
17
Postnummer: 6950 Ringkøbing
Geografisk sted: Vestjylland

Ca. underlig måling.

Indlæg af prezn »

ville lige tage værdier af pytten idag da jeg for et par dage siden havde flyttet akvariet ind i stuen hvor jeg havde alt inkl. bundlag op for at blive renset.

Der er kommet lidt nitrit i vandet men ellers ligger nitraten, mg, kh fint og så lige en ph på 7,8.

Men min ca, da jeg målte den for for 3 uger siden viste den 450, og nu idag kan jeg ikke få en måling ud af den da jeg ikke kan få det til et blå farve fordi der ikke er mere i sprøjten (prøvede 3 gange), men så prøvede jeg så at bruge den halve dosis som salifert skriver man kan, viser den 410 ppm.
Og testsættet kan holde sig til 2012 så det kan ikke være for det er for gammelt.

Skal jeg prøve med et helt nyt testsæt eller skal jeg gå efter den måling jeg får fra den halve dosering?
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Re: Ca. underlig måling.

Indlæg af andersla »

vent til akvariet har stået lidt længere og faldet til ro har prøvet noget ligende med kh
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
17
Postnummer: 6950 Ringkøbing
Geografisk sted: Vestjylland

Indlæg af prezn »

okay, synes bare det lidt mærkeligt men jeg må bare prøve og vente en uges tid mere og så se om jeg så kan få en ordentlig måling.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Hvis du stadig ikke kan få det til at du, så prøv at købe/låne et andet Calcium testsæt. I går testede jeg også kH i min balje, og der viste testen også helt helt forkert på den væske der følger med sættet - og det på trods af at testen skulle holde til 2013 :P
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"