Red Sea Max 250 Tråden......

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København S.
Kontakt:

Re: Red Sea Max 250 Tråden......

Indlæg af blackbox »

omkring 25 grader med alle 6 blæsere tændt
Biorb Life 60 Liter Marine
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af rimini »

og hvor meget uden 6 blæsere :biggrin:
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV

Indlæg af TJA »

Hey,

Det samme her. MEN stor nyhed. Jeg har fået en pakke med fra red sea idag med skummerpumpe og nye blæsere. Skummerpunmpen er nøjagtig den samme som den der bliver leveret med, men det værste er at de nye blæsere er også nøjagtig de samme som sidder i - dvs. 2 nye blæser SAMME LARM!
Jeg begynder at tvivle på om Red Sea kan finde en løsning - og tiden går jo...
Hvad siger I til at vi laver en samlet mail til dem? Vi kan aftale nærmere hvad indholdet skal være - men jeg mener at de skal ud af starthullerne nu.
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Det var det jeg sagde TJA, det er helt de samme blæsere de sender ;-)

Prøv AC løsningen, den virker for mig (og konen) :GO
Brugeravatar
kaal43
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af kaal43 »

Er også gået over til ac løsningen og det fungerer bare.kører på 7.5volt betydelig mindre larm :y :y
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Yesssss, så er alle glade :f3: :f2:
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af TJA »

Hey,

Så er de 2 blæser "droslet" ned til 9v og de larmer jo lidt mindre. Tak til Rimini. :GO En bivirkning er dog stadig den forholdvis store fordampning, og jeg synes det er svært at styre vandstanden i sumpen. Jeg synes jeg skal justere hele tiden på klappen og fylder vand i. Vandstanden i sumpen synes jeg skal være forholdsvis høj: 3-4 streger fra oven for at skummeren virker ordentligt.
Temperaturen i går aftes var tæt på 29 grader, så jeg afventer lige hvordan det ser ud i aften.
Carsten, hvor lang tid forventer du der vil gå, før du kan komme med en endelig konklusion på dine tests?

Vi snakkes ved.

MVH/TJA
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Hej TJA,

Du har så evig ret :wink:

Efter køb af osmolator er det så løst... så kører det væsentlig mere stabilt. Dog har jeg set at skummer kan gå totalt amok fra en tid til en anden (nogle gange skal ventil være helt åbent) og andre gang skal man næsten ikke røre ventilen. Jeg har ingen fisk i andet end en Hugo stadig, så det er ikke belastningen der gør dette.

// Rimini
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

hmm, fik en mail fra neil om at jeg skulle sende en af mine pumper retur til ham, så han kunne måle den

så tænkte jeg at inden jeg gør det, så køber du lige et nyt "spar o meter" og tester igen, og sjovt nok fik jeg denne gang nogle helt andre målinger, så jeg må konkludere at mine oprindelige målinger nok er forkerte

i dag fik jeg følgende målinger

lys 259 watt
circ 2 19,8 watt
circ 1 33,4 watt
skummer 36,7 watt

og det lyder mere rigtigt

har skrevet disse målinger til neil, og håber han kan bekræfte at de matcher hans nogenlunde.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Hej Carsten,

No offence, hvorfor lader du stadig Neil rive dig rundt i manegen ? De har jo selv nøjagtig samme issues med det RSM 250 de har stående på deres kontor i Israel. Det har også varmeproblemer og kører med 230volt, så hvorfor skal du så bruge al den unødige tid ? Ja, jeg forstår det altså ikke....

Jeg mener de burde krybe til korset nu, få skrevet det i deres manual og så ellers godtgøre overfor os der har brugt vores surt opsparede penge på et RSM 250. Eks et tilskud til en chiller, da akvariet er købt udfra forkerte forudsætninger.

Jeg er glad for mit RSM250, men der må sgu være en grænse....
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

hej peter, jeg er ganske enig, jeg er også træt af at være prøveklud for dem, men nu kan de da snart ikke bede om flere ting, nu er alt prøvet, så de må komme ud med en klar melding.

mvh C
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Carsten, så om du vil gå til den på vores vegne, sig at vi vil have en godtgørelse.... og at de skal rette det i manualen ? De finder med garanti ikke en løsning på det her ...
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af TJA »

Jeg bakker op om jeres holding. Som nævnt, mener jeg også at vil skal lave en samlet henvendelse og gå efter en eller anden form for godtgørelse.
Jeg er vild med min Max, men er også ved at træt af varmeproblemerne.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

jeg kan kun se en løsning og det er de går ud og finder en producent af kølere....

og giver jer der har købt rabat til et sådan køb
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
jonathan
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Geografisk sted: Halden, Norge

Indlæg af jonathan »

blackbox skrev:hej peter, jeg er ganske enig, jeg er også træt af at være prøveklud for dem, men nu kan de da snart ikke bede om flere ting, nu er alt prøvet, så de må komme ud med en klar melding.

mvh C
hei.
vet ikke om det er noen trøst.
17 mars kom det 4 stk Red sea max 250 til norge.
jeg bestilte et i slutten av oktober og fikk telefon at det var klart for henting den 17 mars.

eftan den 17 mars var det montert og satt igang.
er i utgangspunktet fornøyd med untakk av temp.
har lett på nettet for svar og om andre hadde samme problem.
fant denne linken og så at jeg ikke var alle.
leverandøren i norge sa at de ikke viste noe om mitt problem.

her er mine erfaringer og data.

pumpe 1 som skal være 2400l er rs 1500l 220-240v 50h 20 w nr 1339 står det på pumpa vesketemp maks 35grader
pumpe 2 er en skimmer pumpe rs 1600l 220-240v 55w
skimmer pumpe er identisk som pumpe 2 men andledes hode

rom temp morgen 22,5-22,7 akvarium 26,8-27,1
kveld rom temp 22,5-23 akvarium 28,5- 29,3
alle vifter går når det er lys på 6 stk, lys av 2 stk
lys fra 09.00 til 21.00
hvis vifte bak slåes av øker temp med 1,5-2 grader
temp blir målt elektronisk både i luft rom og i akvariumet 24 timer i døgnet

erfraringer fra Red Sea max 250 eier
i fra Norge
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Ja, de burde altså skamme sig ;-)

Det er sådan med alle RSM 250.... super fedt akvarium ja - men du skal påregne væsentligt flere udgifter for at få det til at køre ordenligt - heriblandt en chiller til de varme sommermåneder....

Osmolator er vel egenlig osse et must, medmindre man gerne vil justere skummer og vandniveau konstant ... og også extra pumpeventilation tror jeg næsten også er et must....

Men tilskud til chiller det bør de skulle give til os der køber/købte før de får rettet deres manual ? og det er mig bekendt stadig ikke sket ???
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 2700 Brønshøj

Indlæg af ZeTix »

Hej Gutter.

Har været off et par uger men kan se at der ikke er sket de store ændringer. Jeg har i mellemtiden fået installeret en Tunze osmolator. Det er godt nok rart ikke at skulle fylde på i tide og utide og i bonus få en langt mere stabil skummer.

Mit varmelegme har stadig sin egen mening om sagerne, og jeg har derfor investeret i et nyt. Jeg læste dog ikke ordentligt efter og bestilte et AM som skal styres af en temp. controller, så må lige ha bestilt sådan en svend også.

Jeg tror ikke vi skal forvente tilskud til noget som helst for at være ærlig, men jeg vil sgu gerne ha lov at rose dig Carsten for et stinkende godt stykke arbejde. Jeg anser dig stadig som primus motor i foretagenet, og skulle du have brug for skriftlig backup i form af fælles korrespondance til RSM så skal jeg gerne bidrage.

So far har jeg affundet mig med at tingene er som de er, og har en stabil temp. på 25 grader. Som tidligere nævnt er mit varmelegme en nar, så glemmer jeg at slukke de 2 ekstra blæsere om natten eller ikke er hjemme en weekend ja så daler tempen 2 grader.
Det kan løses for et par hundrede dask.

Alt i alt synes jeg stadig det er en fed balje, dog finder jeg det amatøragtigt at man ikke gennemtester sit produkt før man sender det på gaden. Ikke mindst når man har erfaringer fra den gamle 130'er.

Siden sidst er der kommet et par Kauderniier i baljen lidt skiveanemoner og polypper. En enkelt Lineatus gylte er det også blevet til som jeg dog kun har set en enkelt gang (for et par timer siden indtil den gravede sig ned igen).

En enkelt Sarcophyton er det også blevet til. Den vil i modsætning til polypstenene, skiverne og fiskene, ikke som jeg. Den er ikke meget for at folde sig ud. Maksimalt kan man lige se at de stikker en mm. eller 2 ud. Den har stået et par uger nu forsøgsvis på 3 forskellige spots men uden held. Tips modtages gerne.

//Møller
RSM 250.
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af ZeTix »

Glem sidste del vedr. Sarco. Fandt en post som svarede på spørgsmålet. Min er åbenbart en af de der gør som det passer den :-)
RSM 250.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Nå, nu er jeg blevet lidt klogere omkring skummeren. Jeg har som tidligere skrevet haft nogle mærkelige episoder med den, hvor den fra at stå og lave næsten ingenting pludselig går amok.

Årsagen er vandstanden i bagrummet, selvom jeg har osmolator på er der kæmpe forskel på når vandet dækker samlingen for selve skummerkoppen og resten af skummeren.

Jeg synes det er en elendig måde at de 2 ting (skummer og selve koppen) er sat sammen på. Er der ikke vandstand nok til at dække samlingen er skummeren langt mindre effektiv, formodentlig fordi der pibler luft ud mellem samlingen eller der ikke dannes vacuum.

Derfor vil jeg spørge jer andre, er der slet ikke nogle gummisamlinger eller andet på jeres skummer mellem koppen og resten af enheden ? Sidder den også bare og dasker på jeres og ved rigtig høj vandstand sidder den skævt på ?

Har I også oplevet at dækkes samlingen mellem koppen og resten af enheden ikke med vand, så skummer den langt dårligere ?
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af ZeTix »

Hey Rim.

Jeg har ingen problemer med skummeren overhovedet, men kan sagtens nikke genkendende til at "koppen vipper". En form for låsemekanisme havde ikke været dumt, alternativt jævn vægtfordeling på samlingspunktet og en o-ring.
Der slipper en lille smule bobler ind i kammeret til venstre (kul+keramik), men ikke noget nævneværdigt.
RSM 250.
blackbox
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af blackbox »

hej zetix

tak for rosen, det er jo altid dejligt

jeg har heller ingen problemer med skummeren overhovedet, udover at den lige skal renses en gang imellem når den støjer for meget, jeg kører dog også med osmolator, så det kan være derfor at jeg ikke har haft problemer.

hvad synes i, skal jeg skrive til red sea og sige at alle danskerne er ved at flippe helt ud, og at vi overvejer at sende en kollektiv klage eller måske true med et søgsmål, grundet varmeproblemerne, jeg ved ikke om vi kan få noget ud af det, men vil lige høre jer, inden jeg skriver til dem.

så kom lige med et par oplæg til en fælles skrivelse, eller et par ideer, så må vi sammen lige beslutte hvad jeg skal skrive til dem ,hvis i er med på det

mvh Carsten
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af ZeTix »

Hvis en henvendelse af den type skal være konstruktiv og med et positivt udfald, får vi absolut intet ud af true med søgsmål etc. Jeg arbejder for en større producent af consumer elektronik, og på en post som gør at jeg aaaalt aaaalt for mange gange har mødt "tudefjæs" som lidt kan sidestilles med os. Som oftest er det folk som ikke har sat sig ind i hvad de har købt og derfor er utilfredse (reelt over deres egen inkompetence), det er dog ikke tilfældet hos os.

Men truer vi med bål og brand ligger de blot armene over kors, og vi får en melding om at vi da hjertens gerne må gå til diverse forbrugerstyrelser etc. Det bliver som regel aldrig til noget nemlig.

Næh den rigtige vej må være at skrive en velformuleret, høflig skrivelse som tydeligt giver udtryk for at vi er en flok utilfredse gutter, som ønsker en kompensation som selv for dem er økonomisk forsvarlig. Glem alt om chillere osv. Hvis det bliver enden på det så ´slår vi os sammen og laver et storkøb hos en forhandler.

Hvem har iøvrigt RSM agenturet i DK? Det ville ikke være nogen dum ide at involvere agenterne i skandinavien for verificering og yderligere pres overfor producenten.
Jeg ser ganske nødig at sagerne falder tilbage på forhandlerne. De er sgu bare en flok nørder ligesom os og har, i mit tilfælde, handlet i god tro.
RSM 250.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Hej,

Det er Petgrossiten, der har agenturet i Danmark http://www.petgrossisten.dk/ ...

Nu har jeg selv købt chiller, men stadig synes jeg det er skidt de skriver som de gør i manualen.

Jeg ved ikke hvad vi får ud af at klage, men Carsten jeg synes du skal sige til Neil vi er en 15-20 stykker der MEGET gerne vil have en løsning på problemet nu herinde fra forummet.

Et tilskud til en chiller eller køb af chiller til en god pris må kunne stille de fleste tilfredse (ihvertfald dem der gerne vil beholde akvariet). Til en pris af 10.000 spir for akvariet alene, er jeg sikker på de fleste forventer sig at man overholder de målinger, der fremgår i manualen og også at man ikke behøver købe en chiller. Gør de derimod opmærksom på det i manualen kan de stille deres ryg fri, men så er folk også forberedt.

Jeg er enig med at det skal tages som en håndsrækning i første omgang, så kan man ellers tage bisserne på senere, hvis de vælger at ignorere henvendelsen. Dog synes jeg du i brevet klart skal gøre opmærksom på det vil betyde noget for deres salg fremover, idet det er grundlæggende hvorledes de håndterer denne sag, om vi der allerede har købt vil anbefale baljen til andre. Ret essentielt.

Er du manden Carsten, der henvender sig samlet for forummet her så ?

PS: Mht skummeren. OK - men sidder jeres også bare "klasket" på, og ikke sat fast med ringe eller andet - det vil sige plastic direkte mod plastic, så man ikke føler de sidder ordenligt sammen ? Det virker for mig underligt og uholdbart koppen bare sidder og slasker sådan foroven, og det er også derfor den pludslig kan gå amok eller pludselig ikke lave noget som helst ... (PS: Jeg har osse Tunse osmolator).
ZeTix
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af ZeTix »

Rim hvor loadet er din balje i skrivende stund? Tænkte på om det kunne have noget med ujævn skummeraktivitet at gøre.
RSM 250.
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Nej, den er ikke loadet overhovedet .... jeg har direkte konstateret at det er når vandet rammer samlingen ved skummerkoppen og resten af selve enheden ... det er her ustabiliteten opstår....

Det er da osse underligt de ikke har sat den bedre sammen ?
Senest rettet af rimini man 13. apr 2009 10:42, rettet i alt 1 gang.
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af TJA »

Hey,

Jeg er meget enig i, at vi skal lave en velformuleret og høflig skrivelse til Red Sea. Normalt vil man jo gå til forhandleren eller grossisten, men i dette tilfælde mener jeg at vi pt. har den største samlede, operationelle viden omkring RSM 250 i Danmark.
Udgangspunkt må være, at vi alle har haft direkte (og fornuftig) dialog med Red Sea, og jeg oplever at vi bliver taget seriøst. En samlet henvendelse fra os, vil jeg derfor mener, vil blive opfattet meget seriøst hos Red Sea og de vil være i en situation hvor de skal finde en løsning.
Fakta er, at produktet ikke fungere som beskrevet og hvis løsningen ikke kan findes med udskiftning af divs. pumper (på kort sigt) må de komme med et forslag til, hvordan de vil løse problemet for os - lige nu. På den måde spiller vi bolden over til dem, og giver dem muligheden for selv at komme med forslag. Derefter kan vi tage samlet stilling.
Carsten, hvis du er klar på opgaven, bakker jeg dig 100 pct. op - og håber vi kan få det afgjort snart.

Mange hilsner
TJA
Brugeravatar
Brintlev
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Brintlev »

Har nu haft mit red sea max 250 i snart 2 uger, og har fulgt med i den her tråd. Har desværre ikke været aktiv, da det er første gang jeg har saltvandsakvarie. Tiden herinde er derfor gået med at søge en basis viden, således at jeg kunne få en nogenlunde start på min nye hobby. Jeg har de samme problemmer som alle jer andre, og føler derfor at jeg ligeledes må bidrage med mit, til en forhåbentlig løsning. Derfor har jeg lavet et udkast, som carsten evt.kunne bruge som inspiration. jeg er enig med Zetix i at det skal være en høflig skrivelse, som tydeligt giver udtryk for vores sitiuation.

Nu er mit engelsk lidt stift, men håber i bærer over med mig, det trænger os til lidt korrektur, men igen det er bare til inspiration. Er sikker på at der skal tilføjes en del flere detaljer.

Dear Neil

First of January I bought, a Red Sea Max 250L at a store from Aquatrop.de in Germany as you a aware of.

It is almost 4 months now, that we together have tried to resolve the problems about heating. We have changed the pumps regulated the waterlevels, and so on. I am disappointed because Red Sea max does not live up to the manual, it says clearly that with a temperture in the room of 21-23 degrees it should not be a problem.

As you also know, this is a common problem for your scandinavian custommers, And many are in the same sitiuation as me. I have attached a list of all the members in the danish forum with the same problem. The list contains all the personal information on each person you have to know, And as I, they want a solution too.

We have been passion about this problem, but now something have to be done. You have to take responsebility of what you promise in the manual. I know that, it is in your interest to have satisfied custommers. So if this problem is not manageable, you could do following to resolve it.

we would appreciate, if you shown us the great service, and give us a refund so every custommers can buy a chiller and resolve the problem in their own, or provide a chiller on your own. We also see, that you will correct the manual, so futurering custommers, are not promissed the same as us. I am sure that this could be a solution, but offcause, if you have a better idea. I am lisentning. Facts are, that you have to find the solution now.

We look forward to hearing from you and to a resolution of this problem. Please respond to this letter before the end of the week.

Please see contact information above

Yours sicerely

Håber i kan bruge det til noget...

Hilsen Christian
Uden akvarie
Brugeravatar
rimini
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af rimini »

Yepper den er fin, men det er en udbredt misforståelse at det kun er skandinaviske kunder, det er kunder over hele Europa og alle andre der bruger 220 volts pumper. Vi hører bare ikke så meget fra dem fra Frankrig, Italien og de andre sydeuropæiske lande, dels fordi de ikke bruger forummer online så meget og dels fordi de fleste køber en chiller sammen med akvariet, da de med sikkerhed skal bruge det i det varmere klima sydpå.

Neil har jo også selv sagt at de har nøjagtig samme målinger mht temperatur med deres RSM250 der står i Israel.... så de ved udemærket godt at det er et problem.
Senest rettet af rimini man 13. apr 2009 10:55, rettet i alt 1 gang.
jonathan
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Geografisk sted: Halden, Norge

Indlæg af jonathan »

HEI
Det er AB Dogmann som er leverandør på Sverige og Norge.
her er deres kontaktmann og ansvarlig hos dem.

Benny Johansson

Product Manager

AB Dogman

Telephopne: +46 46 280 75 00

Telefax: +46 46 15 79 50

Direct: +46 46 280 75 16

Mobile: +46 705 48 48 00

e-mail: benny.johansson@dogman.se

http://www.dogman.se
TJA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16

Indlæg af TJA »

Hejsa,

Godt initiativ, Christian. Jeg mener dog at vi skal bede dem om at komme med en løsning, istedet for at vi kommer med en løsning. Bare mit input :wink:

MVH/TJA
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"