nogen der har et godt og billigt sted

Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
Iflg. Claus (tropeakvarie) er det altså en and, der er altid forskel uanset tykkelsen. Hvad er grunden også til at det skal være over 10 mm før man kan se forskel på optik og alm. glas?Fif skrev:Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
ronny.w skrev:Der er stor forskel på div priser du kan finde på nettet.
De billige priser du finder er med tynd glas, dvs. tør du gå på kompromi med glas tykkelsen for et akvarium som er 60 cm. højt. ja så få lavet det i 6-8-10 mm glas.
Men der i mod vil du kunne sove trygt hvernat, så få lavet det i 12 mmog så offer de sidste kroner på en optisk front
- Dette er ikke sandt!!Fif skrev:Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
Nu kigger du jo normalt ikke på indholdet gennem 70cm weissglass.. Eller?William Jr skrev:- Dette er ikke sandt!!Fif skrev:Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
Hvis vi godtager at weiss glas er en "renere kvalitet" med en procentvis bedre lysgennemtrængning... Så er dette en bedre lysgennemtrængning, uanset glastykkelse!!
- Dette billede taget igennem 70 cm weissglas
- Jeg viste kun billedet for at se renheden i denne type glas... Dette billede ville ikke have været muligt igennem float glas!Musiker skrev:Nu kigger du jo normalt ikke på indholdet gennem 70cm weissglass.. Eller?William Jr skrev:- Dette er ikke sandt!!Fif skrev:Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
Hvis vi godtager at weiss glas er en "renere kvalitet" med en procentvis bedre lysgennemtrængning... Så er dette en bedre lysgennemtrængning, uanset glastykkelse!!
Det jeg mente var at når man kigger igennem f.eks. 8mm glas i akvariet, så er det næsten umuligt at se forskel på weissglass eller ej... Hvorimod når man kigger gennem 12mm som jeg har i min bajle.. Så begynder den ekstra klarhed i weisglasset og give mening.
Vil mene det stadigvæk er vrøvlMusiker skrev:Nu kigger du jo normalt ikke på indholdet gennem 70cm weissglass.. Eller?William Jr skrev:- Dette er ikke sandt!!Fif skrev:Man skal over 10 mm. for at kunne se forskel.Musiker skrev:Såvidt jeg lige har kunnet opsnappe så er der ingen grund til weissglass før man kommer over de 10mm i glastykkelse?
Det jeg mente var at når man kigger igennem f.eks. 8mm glas i akvariet, så er det næsten umuligt at se forskel på weissglass eller ej... Hvorimod når man kigger gennem 12mm som jeg har i min bajle.. Så begynder den ekstra klarhed i weisglasset og give mening.
- Hvis du insinuerer at Claus anbefaler dette for at tjene penge, så tager du fejl... Det er ikke der at intjeningen ligger!! Dette gælder hvilken som helst producent, iøvrigt... Indtjeningen ligger i at producere akvariet, ikke at sælge det med weissglas.solberg skrev:Men sælger Claus ikke også akvarier med optisk glas ???
- Præcisstefan_sørensen skrev:hvis der er en konkret procent sats, så er det jo lige meget med tykkelsen, 8% er stadig 8% om glasset er 6mm eller 12mm
giver niller ret
Kender ham ikke personligt. Mener bare at et forhandlerråd er nu engang et forhandlerråd. Men det ved du vel mere om end alle os andre Flemming.William Jr skrev:- Hvis du insinuerer at Claus anbefaler dette for at tjene penge, så tager du fejl... Det er ikke der at intjeningen ligger!! Dette gælder hvilken som helst producent, iøvrigt... Indtjeningen ligger i at producere akvariet, ikke at sælge det med weissglas.solberg skrev:Men sælger Claus ikke også akvarier med optisk glas ???
Pris forskellen er ikke stor nok til at gøre en mærkbar forskel i hans tegnebog... Claus anbefaler ikke dette til nogen fremfor almindeligt glas til nogen, ikke for at tjene penge!
- Man kan regne med et ærligt og reelt svar fra Claus...
- Endnu engang brillerer du med dine latterlige kommentarer, og insinuerer at jeg skulle mene at være klogere end nogen på dette forum... Det mener jeg ikke, tværtimod! Men jeg ved øjensynligt mere end du gør på dette punkt...solberg skrev:Kender ham ikke personligt. Mener bare at et forhandlerråd er nu engang et forhandlerråd. Men det ved du vel mere om end alle os andre Flemming.William Jr skrev:- Hvis du insinuerer at Claus anbefaler dette for at tjene penge, så tager du fejl... Det er ikke der at intjeningen ligger!! Dette gælder hvilken som helst producent, iøvrigt... Indtjeningen ligger i at producere akvariet, ikke at sælge det med weissglas.solberg skrev:Men sælger Claus ikke også akvarier med optisk glas ???
Pris forskellen er ikke stor nok til at gøre en mærkbar forskel i hans tegnebog... Claus anbefaler ikke dette til nogen fremfor almindeligt glas til nogen, ikke for at tjene penge!
- Man kan regne med et ærligt og reelt svar fra Claus...