Jeg har ikke nogle fisk der spiser dem så hvad kan det så være, håber der er nogen der kan hjælpe...
Kalkalger...
-
Hofmann
- Foxface

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Kalkalger...
Jeg har altid haft massere af røde/lilla kalkalger på mine LS, men de er forsvundet Hvorfor. Er der en forklaring på hvordan det kan ske...
Jeg har ikke nogle fisk der spiser dem så hvad kan det så være, håber der er nogen der kan hjælpe...
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Kalkalger...
Temmeligt meget. Det hjælper ikke meget at have fine værdier i Ca og kh hvis Mg indholdet er meget langt nede.Hofmann skrev:Det har jeg ikke målt nej... Hvor meget betyder mg indholdet for korallerne???
Korallerne bruger Mg sammen med Ca og kh til at opbygge deres skelet.
Så sagt på en anden måde dårlig/ingen vækst kan skyldes for lidt Mg
- mipe
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Mine tanker går også på lyset, har du ændret noget der, mener det er meget blåt lys kalkalger godt kan lide. 
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk

- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Ja det var nok det jeg havde regnet med at hoere 
Jeg mener ikke kalkalger er gladere for blaat lys. Men de trives derimod i lavere lys styrke (som blaat lys er). Saa hvis du har oeget din lys styrke saa er der ikke noget at sige til at dine kalk alger bliver hvide.
Der kommer til at gaa et stykke tid. Og de bliver aldrig saa moerke som du har oplevet dem med de gamle lys.
Jeg mener ikke kalkalger er gladere for blaat lys. Men de trives derimod i lavere lys styrke (som blaat lys er). Saa hvis du har oeget din lys styrke saa er der ikke noget at sige til at dine kalk alger bliver hvide.
Der kommer til at gaa et stykke tid. Og de bliver aldrig saa moerke som du har oplevet dem med de gamle lys.

- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kalkalger kræver næsten intet lys for at trives. I mine sumpe er der masser af kalkalger, og der er ikke lys over den ene af dem, men det er kalkalgerne da ligeglade med.