Jeg søger hjælp til noget som ærgrer mig, og irriterer mig meget efterhånde, og håber nogen kan hjælpe med at forsøge at opklare hvad grunden til mine problemer kan skyldes.?

Jeg har endnu ikke kunne have held med at holde bestemte stenkoraller i mit akvarie?.

Jeg ved andre har skrevet om nogenlunde samme problemer med visse stenkoral arter, men har heller ikke kunne læse ud fra disse tråde, hvad dette kunne skyldes i deres tilfælde?
- Har haft følgende, som alle er døde efter kort tid i akvariet:

Hammerkoraller, Tracophyllia, Scolymia, Acropora (lette og medium svær), Millepora, Montipora, Seriatopora, Hysterix, stylopora og caulastrea, for at nævne nogle af dem jeg har forsøgt med.
Min bobbelkoral, er nu også begyndt at skrumpe ind, som jeg ellers har hat længe, og den puster sig ikke rigtigt op mere, og selv min Porites med rørorme er også gået til.

Til gengæld har jeg lige nu held med at holde liv i følgende stenkoraller:

Lobophyllia, Welsophyllia, Symphyllia, Fungia (som er første gang dette har kunne lade sig gøre), en gul Cup coral, en lille grøn acropora Sp. 04, 2 forskellige Gorniopora arter, og en Gorniopora Palmensis (som dog lider lidt, og ikke rigtigt kommer ud med polypperne mere?) men er stadig i live.
Alle blødkoraller trives helt fint, især mine Ricordea Florida, og skiver.

Men hvad skal jeg se efter, eller måle efter, så jeg kan finde ud af hvad der giver mig disse problemer?

- Bruger osmosevand m. silikatfilter og har 0 Si.
- Har kun 5 ppm i nitrat, PH 8.0, KH 7,8,
- har lidt problemer med at holde MG og CA nogenlunde stabile. Den ene er ofte for høj og den anden for lav.? (buffer kun om nødvendigt)
- Bruger kalkmixer, og skummer.
- Giver Phytoplankton om aftenen m. skummer slukket.
- Tilfører dagligt Purple up for kalkalge vækst.
- Jeg har 240l, masser af LS, og god cirkulation, 2 x150 W på i ca. 10 timer om dagen, samt et pure Actinic og et blue plus rør på, samt 90 led månelys.
(ved ikke om jeg skal nævne mere, men ellers spørg ind)
Håber nogen har nogle erfaringer eller gode bud de kan hjælpe mig med.?

Mvh Kim.