TDS-Måler.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
spdiving
Reactions: 0

TDS-Måler.

Indlæg af spdiving »

Jeg har lige modtaget en AQUASAFE TDS-3 Måler Håndholdt model men der var ingen manual med desvære.

Jeg måler mit drikke vand til 442 og efter osmoseanlæget 065 det har kun lavet 5L vand og er stadig helt nyt.
Osmoseanlæget består af et dobbelt 380L sat sammen til et anlæg så det laver 760L med booster pumpe og silicat filter monteret også.
Spørsmålet er hvad man måler med TDS måleren andet at den viser nogle tal.
Er der en forklaring på hvor meget vores drikke vand nomalt ligger på og hvad der er nomalt efter et osmoseanlæg.

Den er indkøbt for at kunne måle hvornår anlæget er slit op i forfilterene så de kan skiftes i tide.

Steen.
spdiving

Re: TDS-Måler.

Indlæg af spdiving »

har lige målt igen efter ca 38L osmosevand den er nede på 38 PPM har jeg fundet ud af at den måler i.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det kommer helt an på hvor i landet du er.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Ja det er jeg klar over Carsten men hvad betyder Talet 442 PPM for drikkevandet er det helt nomalt eller er det et meget højt tal ??
Det jeg søger er lidt et svar på hvad der beregnes som nomalt.

Jeg har søgt på nettet men har desvære ikke kunnne finde noget på det andet end på en side hvor de havde RO anlæg tilsalg hvor de skrev at i kbh. var det nomalt at man kunne måle 600-800 PPM med en TDS måler og det siger sgu ikke mig ret meget.

Steen
spdiving

Indlæg af spdiving »

spdiving

Indlæg af spdiving »

Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
21
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Jeg vil mene at du måler totalt saltopløsning (alle metalsalte og ikke som vi er vant til noget med saltvand) I osmosevand med efterfølgende silikatfilter bør den vise en meget lav værdi, gerne 0,0.
Uden silikatfilter, vil den vise hvor godt dine osmosemembraner fungerer. Jeg tror nok at de optimalt tager ca 90% af mange salte.
Mvh.

Lars Mogensen
spdiving

Indlæg af spdiving »

Tak Lars har lige været alle tråde igenem på forumet hvor indholdet TDS indgår.

Jeg er godt nok rundt på gulvet lige nu :dizzy:

Mit Osmose er sprit nyt har kun lavet 50L vand pt og man siger efter 100-200L vand skulle anlæget virke optimalt for så er det skyldet igenem.

Men fandt dog også lige et lille link mere. http://www.reefkeeping.com/issues/2004- ... /index.php

Steen
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 88
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Hva nøjagtigt TDS?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"