eremitkrebs ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 9500 Hobro

eremitkrebs ?

Indlæg af Vpo91 »

Jeg har købt en blåbenet eremitkrebs, som jeg synes opfører sig underligt. Jeg har prøvet at søge de forskellige emner her på siden, men kan ikke rigtigt finde svar på mine spørgsmål, så måske er her nogen som kan give mig et svar :-)
Jeg har fået at vide, at en eremitkrebs ikke vokser mere, end der er plads til i dens hus?
Min eremitkrebs ser ud til at skifte "ham", gør de det? Den gemmer sig og pludselig ligger der noget hvidt stads ved siden af den
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: eremitkrebs ?

Indlæg af Kirling »

ja det er helt normalt de skifter ham
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Men!! Når de skifter ham er det fordi de vokser, og de stopper ikke med at vokse bare fordi der ikke er mere plads i dets hus. Så smid nogle tomme sneglehuse ned til den bag stenene, så den har nogle nye hjem når dens nuværende bliver for trangt :)
Mvh Anette og Kristoffer
Vpo91
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
16
Postnummer: 9500 Hobro

Indlæg af Vpo91 »

ok, tak for svarerne. Jeg syntes også det lød underligt, at de bare tilpassede sig deres sneglehusstørrelse
Opstart 3/1 2009
Nu med 1 eremitkrebs, 1 hugo og 2 Babylonske snegle samt diverse småkravl der fulgte med stenene
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"