jeg går og brænder for at få banket et saltvands akvarie op, har suffet lidt rundt på de forskellige sider men ikke fundet et entydigt svar på mine spørgsmål, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej..
jeg havde lidt i tankerne at lave et ca. 128 liters akvarie men vil rigtig gerne undvære at skulle have en sump til at stå under akvariet, da det ville tage en del plads i min 2 værelses lejlighed at skulle have et møblel kun til det formål..
så mit spørgsmål går lidt på om jeg kan "drive" akvariet med en indvendig luft skummer f.eks. AquaMedic Miniflotor 200 indvendig skummer fra Akvarieudstyr.dk og så rigeligt med cirkulation fra cirkulationspumper..
kunne forstille mig at en vigtig detalje kunne være beborerne i "suppen" og der kunne jeg godt tanke mig lidt koraller, anemonner, Klovnefisk og nogle Damsler samt nogle Dannebrosrejer el.l.
som det nok fremgår af teksten er jeg ikke interesseret i at spendere en formue i det, vil selvfølgelig ofre det som skal til i første omgang for at få det til at køre og så må det andet gejl komme i anden række..
håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak

hilsen stefan