Red Sea Max 250 Tråden......
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
Re: Red Sea Max 250 Tråden......
kontakt din forhandler og bede om en ny. 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
okay det må jeg gøre i morgen så (:
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
Du får varmeproblemer med ret stor sikkerhed hvis de 2 extra blæsere ikke kører ....
Få nogle nye hos din forhandler ?
PS: Husk at checke om du har tændt for dem ved timeren før du klager ...
Få nogle nye hos din forhandler ?
PS: Husk at checke om du har tændt for dem ved timeren før du klager ...

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
altså på uret? hvordan skal det stå?
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
hved siden af uret er der to kontakter det er den første 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
så virker de sku igen (: tak tak
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
hvor mange kg ls har du i 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jeg har ca 20-22 kg i (:
- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
stik det 5 kg mere så passar det bedre 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ja det havde jeg også tænkt mig skal bare lige finde nogle inkørte til ca 50 kr kg 

- kaal43
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
jamen jeg har da 5 kg du kan købe 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
skal også lige have pengene først 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Har i jeres månelys tændt om natten?
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Er det ikke det månelys er til for?Benjaminkn skrev:Har i jeres månelys tændt om natten?

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jo det er det vel
men jeg har altid bare slukket for det efter 1 time eller sådan

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Kører med 38 Kg levende sten og månelyset... Hænderne i vejret for trendy blåt lys! 

RSM 250.
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Et lille supertip til at få de 2 extra blæsere til at larme meget mindre:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=25171

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=25171

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9200 Aalborg SV
Hejsa,
Så må det være tid med en lille update.
Først og fremmest - godt initativ med opstartsbilleder og rådet omkring blæser. Det er fint at have info samlet på denne tråd - og lidt link til andre tråde.
Jeg har nu ventet i 14 dage på min skummerpumpe og de 2 nye blæsere fra Red Sea
. Uden skummerpumpe kørte jeg med temperatur på omkring 27-28 grader uden de 2 ekstra blæsere. Jeg har lige hentet en ny skummerpumpe hos Styr på Dyr (Aalborg) da de ikke mente at jeg skulle vente længere - SUPER SERVICE
Vandprøver er allerede OK, så der er lige røget en Hugo og en reje i baljen - JA DER ER LIV!!!
Jeg skal nok uploade nogle billeder på din tråd, rimini.
Det er lang tid siden jeg har hørt fra Carsten, hvordan går det i din ende?
Jeg har også lige et par spørgsmål:
- Efter jeg har geninstalleret skummeren, synes jeg den står lidt skævt og vipper lidt? Selve skummer koppen står også skævt?
- Jeg synes ikke at kan regulere vandstanden i sumpen - der er samme vandstand som i baljen - og dermed langt over målestregerne?
MVH/TJA
Så må det være tid med en lille update.
Først og fremmest - godt initativ med opstartsbilleder og rådet omkring blæser. Det er fint at have info samlet på denne tråd - og lidt link til andre tråde.
Jeg har nu ventet i 14 dage på min skummerpumpe og de 2 nye blæsere fra Red Sea

Vandprøver er allerede OK, så der er lige røget en Hugo og en reje i baljen - JA DER ER LIV!!!

Jeg skal nok uploade nogle billeder på din tråd, rimini.
Det er lang tid siden jeg har hørt fra Carsten, hvordan går det i din ende?
Jeg har også lige et par spørgsmål:
- Efter jeg har geninstalleret skummeren, synes jeg den står lidt skævt og vipper lidt? Selve skummer koppen står også skævt?
- Jeg synes ikke at kan regulere vandstanden i sumpen - der er samme vandstand som i baljen - og dermed langt over målestregerne?
MVH/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
>- Efter jeg har geninstalleret skummeren, synes jeg den står lidt skævt og vipper lidt? >Selve skummer koppen står også skævt?
Prøv at skrue halsen til selve skummeråbningen helt i bund og sæt den på igen - hjælper det ikke ?
>- Jeg synes ikke at kan regulere vandstanden i sumpen - der er samme vandstand som i >baljen - og dermed langt over målestregerne?
Prøv at tage plaststykket til udløbet helt op indtil pumperne har pumpet det vand ud som er overskydende i den bagerste del, kig herefter på stregerne på siden og juster hvor du vil have den (optimalt er ca lidt over middel)....
PS: Til gengæld har jeg oplevet at skummeren nogle gange opfører sig yderst mærkeligt: selvom vandstand er helt stabil efter jeg har sat osmolator på, så kan den pludselig finde på at jeg skal skrue helt op for ventilen til skummeren et par dage. Herefter kan den pludselig finde på at over eksplodere skum ud over det hele, fordi jeg skal skrue ned igen - meget mystisk ...
Prøv at skrue halsen til selve skummeråbningen helt i bund og sæt den på igen - hjælper det ikke ?
>- Jeg synes ikke at kan regulere vandstanden i sumpen - der er samme vandstand som i >baljen - og dermed langt over målestregerne?
Prøv at tage plaststykket til udløbet helt op indtil pumperne har pumpet det vand ud som er overskydende i den bagerste del, kig herefter på stregerne på siden og juster hvor du vil have den (optimalt er ca lidt over middel)....

PS: Til gengæld har jeg oplevet at skummeren nogle gange opfører sig yderst mærkeligt: selvom vandstand er helt stabil efter jeg har sat osmolator på, så kan den pludselig finde på at jeg skal skrue helt op for ventilen til skummeren et par dage. Herefter kan den pludselig finde på at over eksplodere skum ud over det hele, fordi jeg skal skrue ned igen - meget mystisk ...
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Jeg mener ikke at det har noget med din vandstand at gøre... Men derimod en variabel af hvor meget skummeren har at arbejde med!rimini skrev: PS: Til gengæld har jeg oplevet at skummeren nogle gange opfører sig yderst mærkeligt: selvom vandstand er helt stabil efter jeg har sat osmolator på, så kan den pludselig finde på at jeg skal skrue helt op for ventilen til skummeren et par dage. Herefter kan den pludselig finde på at over eksplodere skum ud over det hele, fordi jeg skal skrue ned igen - meget mystisk ...
Jeg syntes at du skal finde et niveau hvor du syntes at skumproduktion/ vandniveau er stabilt og lade indstillingen være de'r!...
Den koger forventeligt over med dine indstillinger når den en givet grund får mere at lave, eks: at forkæle dine fisk med frost på lad sige dag 4.
Jeg mener at det må være sammenhængende med din rytme...

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Hej, der er ikke fisk pånær en Hugo i baljen .... og et par turbosnegle + 2 erimit.
Det er inden for få minutter det sker, ved ikke hvorfor ....
Akvariet er stadig under indkøring, og det er helt fra starten af det har gjort sådan. Dog er det dejligt med osmolatoren så man slipper for justering konstant af skummer og vandstand.
Akvariet er stadig under indkøring, og det er helt fra starten af det har gjort sådan. Dog er det dejligt med osmolatoren så man slipper for justering konstant af skummer og vandstand.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Vel okay... Vidste ikke dette!rimini skrev:Hej, der er ikke fisk pånær en Hugo i baljen .... og et par turbosnegle + 2 erimit.
- Men tag det alligevel for at være en beskrivelse... Jeg mener stadig at skummeren opfører sig forbundet med det som sker i akvariet!
- Ikke noget at skumme= Ingen grund til at koge over!
Så jeg syntes at du skal starte forfra med dine indstillinger... Lad skummer halsen stå med lav vandstand, og se hvilken farve skummet udvikler sig til. Og bliver niveauet der, uden at skum stiger til kanten da giv den et lille nøk der!
Det er kemi... Ikke mekanisk!
/Flemming,

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
hej alle
beklager at jeg har været OFFLINE et par dage, men har sku reddet mig en nyresten, og blev indlagt i mandags, desværre er den ikke kommet ud endnu, og jeg kan kun sige AT DET GØR PISSE ONDT......
til TJA
grunden til at din vandstand er for høj i "sumpen" kan være hvis du bruger det ekstra fine filter der kan skubbes ned i mellemrummet mellem skummerrummet og den store pumpe, det skal kun bruges hvis du har rigtig meget svæv i vandet, ellers skal det ikke være monteret, jeg kæmpede med det samme, indtil jeg tog det filter ud og har ikke haft problemer mere, afhængig af hvordan jeg indstiller min osmolator, kan jeg holde vandstanden i "sumpen" på 1-5 streger under maks, så det er fint.
min skummer står også og vipper lidt i bunden, men har dog ingen problemer med at opretholde en stabil skumning, jeg tømmer den cirka hver 3-4 dag, og det er godt med snask i,
har idag modtaget den nye "impellor" til den nye pumpe, som jeg skal teste for red sea, den skulle give noget mere output, og samtidig gøre pumpen lidt koldere, jeg regner med at få den installeret en af de nærmeste dage
mvh Carsten
beklager at jeg har været OFFLINE et par dage, men har sku reddet mig en nyresten, og blev indlagt i mandags, desværre er den ikke kommet ud endnu, og jeg kan kun sige AT DET GØR PISSE ONDT......
til TJA
grunden til at din vandstand er for høj i "sumpen" kan være hvis du bruger det ekstra fine filter der kan skubbes ned i mellemrummet mellem skummerrummet og den store pumpe, det skal kun bruges hvis du har rigtig meget svæv i vandet, ellers skal det ikke være monteret, jeg kæmpede med det samme, indtil jeg tog det filter ud og har ikke haft problemer mere, afhængig af hvordan jeg indstiller min osmolator, kan jeg holde vandstanden i "sumpen" på 1-5 streger under maks, så det er fint.
min skummer står også og vipper lidt i bunden, men har dog ingen problemer med at opretholde en stabil skumning, jeg tømmer den cirka hver 3-4 dag, og det er godt med snask i,
har idag modtaget den nye "impellor" til den nye pumpe, som jeg skal teste for red sea, den skulle give noget mere output, og samtidig gøre pumpen lidt koldere, jeg regner med at få den installeret en af de nærmeste dage
mvh Carsten
Biorb Life 60 Liter Marine
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Skummeren er indstillet helt som den skal, og jo på RSM har vandstanden i bagrummet stor betydning = "mekanisk" om du vil, er vandstanden høj = mere skum, er den lav = mindre skumhøjde. Der kan gå lange perioder uden problemer, men så kan skumangrebet komme som lyn fra en klar himmel.
Jeg prøver at finde ud af hvorfor den opfører sig sådan en gang imellem.... hvis der er nyt skal jeg nok poste det her
PS: God bedring til Carsten, håber du fik set indlægget om minimering af støjen fra de extra blæsere....
Jeg prøver at finde ud af hvorfor den opfører sig sådan en gang imellem.... hvis der er nyt skal jeg nok poste det her

PS: God bedring til Carsten, håber du fik set indlægget om minimering af støjen fra de extra blæsere....
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Hey,
Har fået vandstand ned i sumpen, så måleren står midt i mellem max/min. Jeg har ikke kørt med det fine filter, men det hjalp at lukke for tilgangen af vandet. Min skummer køre rigtig fint nu - det er noget godt, tykt skum der kommer. Da skummer blev sat til igen, er temperaturen steget de sidste 24 timer og jeg er desværre blevet nødt til at tænde de 2 blæser igen.
Jeg fik iøvrigt en mail fra Red Sea om at pumpen ikke har været på lager og den først bliver sendt på mandag - det var dælme heldigt at jeg har fået en fra Styr på Dyr i fredags!
Men det larmer jo lidt... der er stor forskel efter skummeren er kommet i igen, vand der plasker ned i sumpen og de 2 ekstra blæsere. Jeg er ikke populær hos konen...
Glæder mig til høre hvordan det kommer til at gå med dit projekt, Carsten (og iøvrigt god bedring!)
MVH/TJA
Har fået vandstand ned i sumpen, så måleren står midt i mellem max/min. Jeg har ikke kørt med det fine filter, men det hjalp at lukke for tilgangen af vandet. Min skummer køre rigtig fint nu - det er noget godt, tykt skum der kommer. Da skummer blev sat til igen, er temperaturen steget de sidste 24 timer og jeg er desværre blevet nødt til at tænde de 2 blæser igen.

Men det larmer jo lidt... der er stor forskel efter skummeren er kommet i igen, vand der plasker ned i sumpen og de 2 ekstra blæsere. Jeg er ikke populær hos konen...
Glæder mig til høre hvordan det kommer til at gå med dit projekt, Carsten (og iøvrigt god bedring!)

MVH/TJA
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
takker
har just installeret den nye "impellor" i pumpen, og lavede lige nogle tests før jeg gjorde det
som tidligere beskrevet, hænger varmeproblemet jo nok sammen med at pumperne varmer, og da de bruger temmeligt meget strøm, er det jo nok en medvirkende årsag.
de originale pumper til circulation og skummer er ens, og er opgivet til at bruge 55 watt, men jeg testede for sjovt skyld lige skummer pumpen, med et "spar o meter" og den kom ud med at skummer pumpen bruger 83 watt.
Den nye pumpe fra red sea skulle kun bruge omkring 32 watt, men på mit "spar o meter" fik jeg 54 watt forbrug, før jeg skiftede impelloren.
Efter skift af impelloren røg strømforbruget ned på 33 watt, altså en væsentlig forbedring.
Men hvis mit "spar o meter" ellers er korrekt, så bruger pumperne generelt mere strøm end de er opgivet til, og det kan selvfølgelig forklare hvorfor vi har disse problemer med akvariet.
Prøvede for sjov skyld at teste "spar o meteret" med en almindelig 40 watt lampe, og der viste den cirka 41 watt, så den burde virke korrekt.
kunne en af jer for sjov skyld teste hvor meget jeres pumper bruger, i forhold til hvad de er opgivet til.
nåh men tilbage til den nye impellor, HOLD DA KÆFT hvor er der knald på pumpen nu, måtte dreje studsen ned så den peger lige ud i akvariet, istedet for op med vandoverfladen, da vandet begyndte at skumme ud over kanten, så der giver helt klar noget mere performance, og til lavere watt, så det virker som om vi er på rette spor.
vil nu skrive til red sea og rapportere mine obeservationer, for jeg er sikker på at hvis skummer pumpen også bliver skiftet ud til den nye type, som så går fra 83 watt til 33 watt så er varmeproblemet ved at være løst
testede iøvrigt også den lille circulationspumpe og den kom ud med et forbrug på 44 watt, hvilket igen også er højere end der står på den, så det ville være fedt, hvis andre gider tjekke hvad jeres pumper bruger.
lige meget om mit spar o meter måler korrekt, så måler det dog et væsentligt lavere forbrug på den nye pumpe når den nye impellor er sat i, og det samtidigt med et større output.
det var alt for denne gang, nu glæder jeg mig til at følge om min temperatur falder yderligere over de næste par dage.
mvh Carsten
har just installeret den nye "impellor" i pumpen, og lavede lige nogle tests før jeg gjorde det
som tidligere beskrevet, hænger varmeproblemet jo nok sammen med at pumperne varmer, og da de bruger temmeligt meget strøm, er det jo nok en medvirkende årsag.
de originale pumper til circulation og skummer er ens, og er opgivet til at bruge 55 watt, men jeg testede for sjovt skyld lige skummer pumpen, med et "spar o meter" og den kom ud med at skummer pumpen bruger 83 watt.
Den nye pumpe fra red sea skulle kun bruge omkring 32 watt, men på mit "spar o meter" fik jeg 54 watt forbrug, før jeg skiftede impelloren.
Efter skift af impelloren røg strømforbruget ned på 33 watt, altså en væsentlig forbedring.
Men hvis mit "spar o meter" ellers er korrekt, så bruger pumperne generelt mere strøm end de er opgivet til, og det kan selvfølgelig forklare hvorfor vi har disse problemer med akvariet.
Prøvede for sjov skyld at teste "spar o meteret" med en almindelig 40 watt lampe, og der viste den cirka 41 watt, så den burde virke korrekt.
kunne en af jer for sjov skyld teste hvor meget jeres pumper bruger, i forhold til hvad de er opgivet til.
nåh men tilbage til den nye impellor, HOLD DA KÆFT hvor er der knald på pumpen nu, måtte dreje studsen ned så den peger lige ud i akvariet, istedet for op med vandoverfladen, da vandet begyndte at skumme ud over kanten, så der giver helt klar noget mere performance, og til lavere watt, så det virker som om vi er på rette spor.
vil nu skrive til red sea og rapportere mine obeservationer, for jeg er sikker på at hvis skummer pumpen også bliver skiftet ud til den nye type, som så går fra 83 watt til 33 watt så er varmeproblemet ved at være løst
testede iøvrigt også den lille circulationspumpe og den kom ud med et forbrug på 44 watt, hvilket igen også er højere end der står på den, så det ville være fedt, hvis andre gider tjekke hvad jeres pumper bruger.
lige meget om mit spar o meter måler korrekt, så måler det dog et væsentligt lavere forbrug på den nye pumpe når den nye impellor er sat i, og det samtidigt med et større output.
det var alt for denne gang, nu glæder jeg mig til at følge om min temperatur falder yderligere over de næste par dage.
mvh Carsten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Vil det være muligt at få tilsendt de nye pumper hvis de finder ud af at det reducerer varmen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
skal der være 2 slanger fra pumpen? en der går i ventilen og en til?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
hej alle
har brug for at en af jer, måler forbruget på både skummer pumpen og circulationspumperne, da jeg er nødt til at sammenligne med mine, da red sea ikke kan få det til at passe med deres målinger, se ovenover hvad jeg har målt
mvh Carsten
har brug for at en af jer, måler forbruget på både skummer pumpen og circulationspumperne, da jeg er nødt til at sammenligne med mine, da red sea ikke kan få det til at passe med deres målinger, se ovenover hvad jeg har målt
mvh Carsten
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Hey,
Jeg har desværre ingen måler, Carsten. Hvordan går det med temperaturen?
MVH/TJA
Jeg har desværre ingen måler, Carsten. Hvordan går det med temperaturen?
MVH/TJA