Mit spørgsmål er nu: Udover at følge anvisningerne i vejledningerne, er der så nogen der har nogen gode råd jeg burde følge?

Velkommen til denne underlige verden, med en masse underlige nørderMichel sørensen skrev:snak med jan der ejer saltvandfyn han kan fortælle dig om alt hvad du skal vide. (;
manio skrev:hvad er det for nogle anvisninger du følger
Hej Per. Det jeg tror jeg mangler er en slags trin for trin liste jeg kan følge. Jeg tror jeg så småt er begyndt på den brune fase, men kun på stenen. Det jeg bl.a. gerne vil vide er hvor lang tid lyset skal være tændt om dagen, hvor mange og hvilke faser der er og hvad de gør?Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:hej Gorm du skriver bare hvis du skal ha hjælp........
og ja nu håber jeg du har lukket alle dine huller over i siden ud over den øverste
men jeg kan bare sige at mine koraller strutter forde hver gang jeg blander en ny balje med saltvand tilføre jeg jo også em masse "guf" til mine koraller og så sparer jeg nogle sporestoffer, og samtidig kan jeg få støvsuget mere slam ud med 100l end jeg ville med 70 l.
men ja 10 % vandskifte er garenteret også rigtig fint der er jo en del i vores hobby som slet ikke skifter vand i deres tank.