Dette akvarie er tænkt som et akvarie for fisk med små munde og som spiser langsomt, dette kan være Mandarin, kofisk, tangål måske heste osv. dette er også et akvarie med mindre strøm, eller med flere små pumper, så der ikke er kraftig strøm flere steder.
Skummere : Aquamedic turbo 1000 med 2000l/h pumpe & nålhjul - den arbejder rigtigt godt, selv om den brummer lidt, men det tror jeg godt jeg kan fjerne.
Pumper :
Retur pumpe 1400 l/h ukendt mrk.
Cirkulation : 2 stk. Tunze 6025 ( kanon pumper men deres ophæng er noget LORT

Ingen varmelegme.
Lys : 2 x 39 watt blå & 2 x 39 watt hvid alle T5 rør, indbygget i et standard akvastabil armatur, dette gør at der ikke er så meget fordampning af vand, og så mener jeg det er pænere end de store grimme hqi lamper, de er nok bedre men jeg har bare aldrig set en flot eller pæn hqi lampe, og jeg kan ikke fordrage at kunne se en vandoverflade fra oven.
Sunreiser.
Overløbs kammeret er lavet med reefsten og har fået en gang med en klaphammer ( de er sgu godt nok hårde ) herefter er de limet fast med en god PU lim, jeg håber med tiden at der kommer mange kalkalger på det og jeg har lavet det sådan at man kan sætte diverse koraller fast på den i fordybninger.
Den samling der er på foto er langt fra så tydelig nu efter der er lavet lidt om, men dette kan man se på foto som kommer senere.