Advarsel mod bruger "Rygaard"

Forum for generel snak omkring saltvand.
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Advarsel mod bruger "Rygaard"

Indlæg af Stemus »

Jeg er meget ked at dette skal komme så langt, men jeg ser ingen anden udvej end at advare med Martin Rygaard.
Det er nu 4 uger siden han var her sammen med sin svigerfar, de skulle afhente nogle fisk og koraller. Martin lånte min fiskefælde og sagde at han ville aflevere dagen efter.

Det er nu 4 uger siden og jeg har intet hørt fra manden, på trods af diverse smsèr og Pbèr.
PBerne kan man jo se er taget ned, men stadig ingen reaktion. :BA

Jeg har nu skrevet til ham at jeg går ud fra at han har nakket min fælde, men hvad kan man gøre???
Er lidt bange for at hvis jeg tager ud til ham, ja så kommer jeg til at gøre noget som jeg efterfølgende nok fortryder.
Det mærkeligste er at han har været her flere gange, både med sin kone men også et par gange med sin svigerfar og han har altid virket sød og rar.
Jeg forstår slet ikke at han vil gøre sig selv til tyv for en skide fiskefælde. :dizzy:

De bedste saltvands hilsner fra.
Per Christensen
spdiving
Reactions:

Re: Advarsel mod bruger "Rygaard"

Indlæg af spdiving »

Det lyder godt nok trist ... Håber i vil finde en løsning sammen.

Steen
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg syntes måske også at det er en hård måde at reagere på, hvis du bliver gal over at blive snydt for en fiskefælde. Der er vist meget værre historier fra saltvandsverdenen :)

Men er der evt. nogen der kender ham IRL?? Det kunne jo være at han var ude og rejse, eller ikke havde lyst til at svare på PBerne (af en eller anden grund)??

Har du prøvet at ringe til ham??
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

christiantt skrev:Jeg syntes måske også at det er en hård måde at reagere på, hvis du bliver gal over at blive snydt for en fiskefælde. Der er vist meget værre historier fra saltvandsverdenen :)

Men er der evt. nogen der kender ham IRL?? Det kunne jo være at han var ude og rejse, eller ikke havde lyst til at svare på PBerne (af en eller anden grund)??

Nu er jeg jo ikke vant til at blive snydt, så jeg ved ikke om det er en hård måde at reagere på.
Det eneste jeg ved er, at manden har taget noget fra mig og det reagere jeg på. det ville jeg også have gjort hvis jeg havde haft en 50ér liggende på bordet og en havde snuppet den.

Det skal lige siges at fælden er fra Decocean og jeg mener at jeg gav 700kr for den.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Jeg synes faktisk det er ok at du advarer, og det er ligemeget om det er 50 eller 700kr, det drejer sig om, hvis manden skulle ud og rejse havde han nok ikke lovet at aflevere dagen efter :rolleyes: Man må ligesom stå til ansvar for sine gerninger, og læst dine Pbér har han jo åbenbart, jeg ville squ også blive sur. :h
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

christiantt skrev:Jeg syntes måske også at det er en hård måde at reagere på, hvis du bliver gal over at blive snydt for en fiskefælde. Der er vist meget værre historier fra saltvandsverdenen :)

Jeg vil sku også blive gal hvis det var mig.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

jeg er absolut enig, og det plejer mange gange at løse sig på mirakuløs vis når et navn kommer op på forum, det mindste man kan gøre er at give besked
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Jeg siger da ikke at jeg ikke forstår hvorfor du bliver sur, blot at det er en hård måde at reagere på ;)
Stemus skrev:Er lidt bange for at hvis jeg tager ud til ham, ja så kommer jeg til at gøre noget som jeg efterfølgende nok fortryder.
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Jeg syntes det er lige hårdt nok, taget ud fra at du kender ham igennem flere møder, det kunne jo være at der var sket noget. Havde du taget ud til ham og havde han smækket døren i hovedet på dig og nægtet ethvert kendskab til at have lånt noget af dig, så kunne jeg forstå.
Men reelt har du ikke været derude, måske der faktisk er sket noget som han ikke har været herre over.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
klaus meyland
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8500 Grenaa
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af klaus meyland »

jeg syntes også som christiantt at det virker lidt hårt men men omvent kan han jo bare skrive her på tråden og forsvare sig selv.

men generelt er jeg ikke selv den helt store fan af det med gabestokken.
er ved at planlægge mit comeback ;)
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

jeg ville til enhver tid osse fremstille ham til offentlig skue her inde..... når han oven i købet har læst pb...

jeg vil i øvrigt nævne at jeg går ind for stening mod kriminelle :-)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

Celia skrev:Jeg syntes det er lige hårdt nok, taget ud fra at du kender ham igennem flere møder, det kunne jo være at der var sket noget. Havde du taget ud til ham og havde han smækket døren i hovedet på dig og nægtet ethvert kendskab til at have lånt noget af dig, så kunne jeg forstå.
Men reelt har du ikke været derude, måske der faktisk er sket noget som han ikke har været herre over.
Hej Celia.

Jeg kan ikke tage ud til ham, jeg kan godt se at jeg har fået det til at fremstå som om vi kender hinanden privat, men det gør vi ikke.
Jeg ved slet ikke hvor manden bor, han har været her nogle gange når jeg har haft Xenia og diverse fragmenter til afhentning. Ud over det har jeg intet kendskab til ham.
Jeg har haft saltvand i en del år og har før haft lånt diverse ting ud uden problemer.

Mvh. Per
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Århus

Indlæg af frederik »

er enig med Celia, forestil jer at manden har været ude for en ulykke eller tilsvarende... så er man vel lovligt undskyldt på en eller anden måde? mit motto er at man altid skal tro det bedste om menesker, medmindre man har grund til andet.
Men jo, det lyder meget mystisk og kan sagtens forstå at du skriver herinde!
For akvarie setup - se min profil...

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

frederik skrev:er enig med Celia, forestil jer at manden har været ude for en ulykke eller tilsvarende... så er man vel lovligt undskyldt på en eller anden måde? mit motto er at man altid skal tro det bedste om menesker, medmindre man har grund til andet.
Hvor lang snor skal man give karlen?? Når han lover at levere fælden tilbage dagen efter, og ikke lader høre fra sig siden hen. Det er iorden at han evt. ikke fik fanget fisken eller andet kom ivejen for tilbage leveringen dagen efter, men så giver man besked og snakker med ejeren. Når han ikke svarer på SMS'er og pb, så er det nok med fuldt overlæg. Han har ikke været mere ude for ulykke end at han har været på her for 3 dage siden.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

min mor har lært mig at det er uhøfligt at sige nogen stjæler eller lyver :biggrin:
clausrasmussen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af clausrasmussen »

Synes det er helt ok det du gør....find ud af hvor han bor og så kør derud og bank på med den store næve det havde jeg gjort...
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Stemus »

Carsten skrev:
frederik skrev:er enig med Celia, forestil jer at manden har været ude for en ulykke eller tilsvarende... så er man vel lovligt undskyldt på en eller anden måde? mit motto er at man altid skal tro det bedste om menesker, medmindre man har grund til andet.
Hvor lang snor skal man give karlen?? Når han lover at levere fælden tilbage dagen efter, og ikke lader høre fra sig siden hen. Det er iorden at han evt. ikke fik fanget fisken eller andet kom ivejen for tilbage leveringen dagen efter, men så giver man besked og snakker med ejeren. Når han ikke svarer på SMS'er og pb, så er det nok med fuldt overlæg. Han har ikke været mere ude for ulykke end at han har været på her for 3 dage siden.
Han skulle ikke engang fange nogen fisk med fælden, han havde solgt de fisk som han havde købt af mig videre til en anden gut. Han kunne først afhente dagen efter, så han ville brugen fælden til at have en fisk gående i.
Hvad angår Ferie eller ulykke har jeg fra en anden bruger her på forumet, at han hverken er det ene eller det andet desværre.
Det er simpel TYVERI.
Han har fået at vide at han bare kan stille fælden foran min hoveddør eller i carporten, så vi ikke behøver at mødes.
Men intet er desværre sket.

Mvh.
Per Christensen
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Han er med garanti hverken kommet til skade, eller har været ude for noget, man er en klaphat uden respekt for andre når man opfører sig sådan, hvis man kan læse en Pb kan man også svare ellers er man en tyv, basta....
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der er kun 2 personer i KBH som hedder Martin Rygaard. Har du checket telefonnummeret om det er på en af de 2, for så har du en adresse at køre til.
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

syntes du skal finde ud af hvor han bor og kræve og få den tilbage plus renter.. jeg var blevet stik tosset
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af frederik »

hmm... ja ok, men så opsøg ham da. Hellere få det ordnet med ham én gang for alle. Og hvis han nu har en fornuftig forklaring... så kan du jo altid bede ham om at skrive det i denne her tråd...
For akvarie setup - se min profil...

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

Jeg havde gjort noget grimt :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

hansen du skylder mig penge :wink: :sneaky2:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

Mickey86 skrev:hansen du skylder mig penge :wink: :sneaky2:
Jeg ved det godt.. Du bør også gøre noget rigtigt grimt :scream: :sneaky2:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

hehehe :smart: :smart: :smart:
Rygaard
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Geografisk sted: København

Indlæg af Rygaard »

Kære Per og andre interesserede i eventyr.

Ja som jeg kan se har jeg jo godt nok givet jer noget at bruge tiden på.
Det er da bare ærgeligt Per - at det netop skulle gå så vidt som du selv skriver.

Aflevere dagen efter? Husker jeg intet om, men selvfølgelig skal du da have din fiskefælde.
Min svigerfar og jeg, plus min kone som du også så pænt nævner, stod med sten, fisk og koraller overalt - også dagen efter. Vi måtte finde på smarte løsninger osv. for at få plads til det hele, som vi havde købt af dig, og jeg var godt nok ved at blive allergisk overfor saltvand efter den opgave.

Med en ikke særlig gammel baby, og saltvand stående ud af ørerne på os begge, må jeg erkende at fiskefælden var det sidste jeg lige tænkte på. Jeg har IKKE læst PB'erne - hvem der nu vil tro det eller ej. Jeg har været meget hængt op arbejdsmæssigt - og privat da jeg som sagt er nybagt far. Uden at jeg vel behøver komme nærmere ind på hvad mit arbejde går ud på????

Når alt dette er sagt, så synes jeg sgu det er sørgeligt at bruge et offentligt rum til dette (der er flere mådet at skrive sådanne situationer på).
Kunne da forestille mig at folk havde bedre ting at bruge deres tid på? Fisk f.eks.?

Lad være med at skrive at du ikke ville vide hvad du ville gøre hvis du tog ud til mig, - hvad er det så vi er ude i?

For den kan jeg da godt svare tilbage på, - men gider ikke engang gå dertil.

Det her af da totalt misbrug af den "gode stemning" der ellers kunne være herinde. Men som en af jer nævner, så kommer der jo, - Mirakuløst en løsning når man bliver hængt ud på forum, og lur mig om det ikke lige var det der sket nu? ;-)

Til sidst har jeg andre ting, som jeg simpelthen ikke vil skrive herinde da det er mit privatliv. Men dejligt at jeg nu kunne bidrage med lidt godt læsestof, på en ellers grå søndag.

Per, der var du lige ved at få en fisk i fælden... :-D

Men håber da at jeg er svømmet nogenlunde pænt ud af den igen.

Selvfølgelig skal du have din fiskefælde igen.

God læselyst XXXX
Rygaard
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17

Indlæg af Rygaard »

Og i fremtiden ville det sikkert gavne med et telefon opkald, hvis ting er så vigtige for dig Per. - for dem har jeg ikke fået et eneste af.

Fortsat god søndag.

Rygaard
Rygaard skrev:Kære Per og andre interesserede i eventyr.

Ja som jeg kan se har jeg jo godt nok givet jer noget at bruge tiden på.
Det er da bare ærgeligt Per - at det netop skulle gå så vidt som du selv skriver.

Aflevere dagen efter? Husker jeg intet om, men selvfølgelig skal du da have din fiskefælde.
Min svigerfar og jeg, plus min kone som du også så pænt nævner, stod med sten, fisk og koraller overalt - også dagen efter. Vi måtte finde på smarte løsninger osv. for at få plads til det hele, som vi havde købt af dig, og jeg var godt nok ved at blive allergisk overfor saltvand efter den opgave.

Med en ikke særlig gammel baby, og saltvand stående ud af ørerne på os begge, må jeg erkende at fiskefælden var det sidste jeg lige tænkte på. Jeg har IKKE læst PB'erne - hvem der nu vil tro det eller ej. Jeg har været meget hængt op arbejdsmæssigt - og privat da jeg som sagt er nybagt far. Uden at jeg vel behøver komme nærmere ind på hvad mit arbejde går ud på????

Når alt dette er sagt, så synes jeg sgu det er sørgeligt at bruge et offentligt rum til dette (der er flere mådet at skrive sådanne situationer på).
Kunne da forestille mig at folk havde bedre ting at bruge deres tid på? Fisk f.eks.?

Lad være med at skrive at du ikke ville vide hvad du ville gøre hvis du tog ud til mig, - hvad er det så vi er ude i?

For den kan jeg da godt svare tilbage på, - men gider ikke engang gå dertil.

Det her af da totalt misbrug af den "gode stemning" der ellers kunne være herinde. Men som en af jer nævner, så kommer der jo, - Mirakuløst en løsning når man bliver hængt ud på forum, og lur mig om det ikke lige var det der sket nu? ;-)

Til sidst har jeg andre ting, som jeg simpelthen ikke vil skrive herinde da det er mit privatliv. Men dejligt at jeg nu kunne bidrage med lidt godt læsestof, på en ellers grå søndag.

Per, der var du lige ved at få en fisk i fælden... :-D

Men håber da at jeg er svømmet nogenlunde pænt ud af den igen.

Selvfølgelig skal du have din fiskefælde igen.

God læselyst XXXX
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af MiksBiks »

Rygaard skrev:Og i fremtiden ville det sikkert gavne med et telefon opkald, hvis ting er så vigtige for dig Per. - for dem har jeg ikke fået et eneste af.

Fortsat god søndag.

Rygaard
Jeg har også handlet med nogen her inde der er nogle FUCK HOVEDER på et plan der vil få de fleste til at gå amok.......

Synes det er fint at advare folk her inde om andre brugere, kan man tage røven på andre brugere, så må man sku stå til ansvar for det. Jeg har dog advaret personen jeg har slåsset med om noget, at hvis ikke tingene blev bragt iorden, så måtte jeg jo skrive en tråd om ham.
Hvis jeg havde vidst hvad jeg nu ved om ham havde jeg ALDRIG handlet med personen.

Jeg kender dig ikke Rygaard, men når du låner så er det dig ansvar at aflever tilbage... Det er da ikke ok at ignorer det, du ved du har den.

Men håber da i får løst problemet :beer: :beer: :beer:
Mvh Michael
Rygaard
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17

Indlæg af Rygaard »

Har bestemt ikke ignoreret nogen - overhovedet.

Har sgu ikke læst de pbér, da jeg kun bruger forumet når jeg mangler et eller andet til baljen...

Og i en hektisk hverdag er det sgu nemt at glemme en skide fiskefælde. Per har mit nummer og kunne bare lige ringe og give en reminder :y ...

Men at det skal herud er uacceptabelt!

Sikker på Per og jeg finder en løsning, hvilket vi havde gjort uanset hvad. Havde sgu glemt det og sådan kan det gå.

Andet er der ikke at sige til den sag.

Og til alle jer med store næver - i er godt nok en flok farlige karle :beer:

R

MiksBiks skrev:
Rygaard skrev:Og i fremtiden ville det sikkert gavne med et telefon opkald, hvis ting er så vigtige for dig Per. - for dem har jeg ikke fået et eneste af.

Fortsat god søndag.

Rygaard
Jeg har også handlet med nogen her inde der er nogle FUCK HOVEDER på et plan der vil få de fleste til at gå amok.......

Synes det er fint at advare folk her inde om andre brugere, kan man tage røven på andre brugere, så må man sku stå til ansvar for det. Jeg har dog advaret personen jeg har slåsset med om noget, at hvis ikke tingene blev bragt iorden, så måtte jeg jo skrive en tråd om ham.
Hvis jeg havde vidst hvad jeg nu ved om ham havde jeg ALDRIG handlet med personen.

Jeg kender dig ikke Rygaard, men når du låner så er det dig ansvar at aflever tilbage... Det er da ikke ok at ignorer det, du ved du har den.

Men håber da i får løst problemet :beer: :beer: :beer:
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Jeg må også lige komme med et indspark til dette karaktermord. Det er utrolig ubehagelig læsning, ikke mindst fordi jeg kender Martin som et meget reelt og redeligt menneske. Hver gang jeg har henvendt mig til ham, det være sig via SMS eller eller besked på hans telefonsvarer, så er han bare lynhurtig til at kontakte mig.

I øvrigt mener jeg ikke den slags smædekampagner klæder dette forum.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"