Pumpe cirkulation/anemone???
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4070 Kirke Hyllinge
Pumpe cirkulation/anemone???
Vi har sat en ekstra pumpe i akvariet.. Den giver temmelig meget cirkulation.. Kan det blive for meget???
Vores anemone er kravlet lidt ind under stenene.. Er det dårlig nyt, får den så for lidt lys, eller stikker den "snablen"ud, når behovet er der? Billede kommer på senere iaften..
Vores anemone er kravlet lidt ind under stenene.. Er det dårlig nyt, får den så for lidt lys, eller stikker den "snablen"ud, når behovet er der? Billede kommer på senere iaften..
Senest rettet af lasse rasmussen søn 8. mar 2009 18:07, rettet i alt 2 gange.
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2009
Re: Pumpe cirkulation/anemone???
hej det er vigtig at anemonen for lys så du med det samme hen og fange den og sætte den et andet sted hvor der er lys. og så må du bare håbe den bliver siddene. held og lykke
819l saltvand!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
Den sidder halvt ude med kroppen i lyset...
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Du skal ikke begynde at grave den ud igen. Det vil stresse den unødigt. Den har behov for lys men jeg tror aldrig jeg har hørt om en anemone, der begik selvmord ved at blive i mørket til den kreperede.... ?
Den skal nok selv finde ud i lyset igen.
Jeg har en S. haddoni, som tager sig en tur ind under stensætningen en gang imellem.
Hvor længe har din balje kørt og hvordan sidder den pumpe i forhold til anemonen ?
Til sammenligning, har jeg omkring 50x omrøring i min balje og det generer ikke nogen nævneværdigt.
/Kim
Den skal nok selv finde ud i lyset igen.
Jeg har en S. haddoni, som tager sig en tur ind under stensætningen en gang imellem.
Hvor længe har din balje kørt og hvordan sidder den pumpe i forhold til anemonen ?
Til sammenligning, har jeg omkring 50x omrøring i min balje og det generer ikke nogen nævneværdigt.
/Kim
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
det har kørt over et år men kun 3 uger hos mig, anemonen har kun været der en uge og pumpen (tunze 6045) er fra igår, pumpen sidder oppe i venstre hjørne.ups 128 liter
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
Nu er anemonen gået helt inde under stenene, den ser ud til, at have det godt.. Skal vi lade den være eller???
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Ja, lad den være, den skal nok selv komme ud når det passer den, anemoner er desværre ikke altid så nemme at styre, de er faktisk umulige 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.