Vil vælge den fra korallen , har selv en vippe lampe på mit lille akv man bliver trædt af at arbejde med den i længden men ok hvis man ikke har plads til at hænge noget i loftet.Strøm forbrug glem det du har saltvand ikk
Han$en skrev:Hvorfor er det præcist at du vil købe 2 HQI lamper?
Hvorfor så ikke købe en med dobbelt 150W?
Fordi de skal hænge over en balje der er 220cm lang
Og skal jeg have en der er nogenlunde så lang, bliver den ret dyr.
Det gir vel det samme med 2 lamper i sidste ende ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
100kr mere ? :O
jeg har givet 700kr for min sunsun lampe. Og en splinter ny koster 1700kr, Derfor jeg bare lige ville prøve at finde en mere magen til brugt, ellers køber jeg bare en ny.
Men om jeg har 2 lamper på hver 95ca eller 1 lampe på 190cm, giver vel det samme ???
Jeg tror ikke at 2 x 150 W HQI er nok til så lang en balje. Dybden bliver ikke noget problem, en 150'er kan sagtens give nok lys til en dybde på 40-45 cm.
Men du får slet ikke dæket hele længden.
Jeg ville nok vælge en T5 løsning og så nogle rør der er 110 cm lange, svarende til 54 w. 3 rør må kunne dække den dybde du vil have. Og jeg ville helt bestemt også gå efter lamper der kan hænge i loftet.
Da en sunsunHLD-950C er lavet i længden 95cm og med 1 hqi i. går jeg da ud fra at det er nok til at dække et akvarie på 1 meter ??
og da jeg jo så har 2stk sunsunHLD-950C må det vel være fint til et akvarie på 2 meter ??
Ellers forstår jeg det da bestemt ikk ihvertfald
En HQI af den type spreder ikke lyset ret meget. De vil dække maks 1m. tilsammen. Resten bliver ikke belyst med HQI. De T5 rør som er i lampen er beregnet til det blå lys.
Så forstår jeg da bare overhovedet ikke meningen i at lave lampen ? For ud fra hva jeg forstår af din forklaring, kan den ikke bruges til noget.
Som du forklare det, er den jo ikke god nok til at lyse et akvarie op på samme længde som lampen har ??
100kr mere ? :O
jeg har givet 700kr for min sunsun lampe. Og en splinter ny koster 1700kr, Derfor jeg bare lige ville prøve at finde en mere magen til brugt, ellers køber jeg bare en ny.
Men om jeg har 2 lamper på hver 95ca eller 1 lampe på 190cm, giver vel det samme ???
De 100kr mere var rettet mod de 2x 150W du ville købe
TJ FTF skrev:Vil vælge den fra korallen , har selv en vippe lampe på mit lille akv man bliver trædt af at arbejde med den i længden men ok hvis man ikke har plads til at hænge noget i loftet.Strøm forbrug glem det du har saltvand ikk
lige et lille sidespring
men den lampe fra land & dyr der også bliver linket til, er leveret med mulighed for både wireophæng og vip
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier